י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רוצחים קטינים

זהו גזר הדין למחבלים שרצחו את ינאי וייסמן הי"ד

המחבלים שדקרו למוות את סמל-ראשון טוביה ינאי ויסמן הי"ד נענשו במסגרת גזר הדין שהושת עליהם, ב-35 שנות מאסר ו-32 שנות מאסר וכן פיצוי כולל של 2.5 מיליון ש"ח

זהו גזר הדין למחבלים שרצחו את ינאי וייסמן הי"ד

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום (רביעי) 35 שנות מאסר ו-32 שנות מאסר וכן פיצוי כולל של 2.5 מיליון ש"ח על שני מחבלים שהורשעו בעבירה של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת רצח, ועבירות חמורות נוספות. זאת בגין חלקם ואחריותם לפיגוע דקירה שהתרחש ברמי לוי בשער בנימין ב-18 בפברואר 2016, בו נפל סמל-ראשון טוביה ינאי ויסמן הי"ד ונפצע אבי אביטל תושב תל ציון.

מפסק הדין בעניינם עולה כי השניים תכננו מבעוד מועד, יחד עם מחבל נוסף, לבצע פיגוע דקירה נגד יהודים במתחם המסחרי בשער בנימין. חברי החוליה הצטיידו בסכינים והגיעו למקום במטרה לבצע את הפיגוע. הם פצעו תחילה באורח קשה אזרח ישראלי ששהה במתחם, ולאחר מכן דקרו למוות את סמל-ראשון טוביה ינאי ויסמן הי"ד, אשר נאבק בגבורה עם המחבלים וסיכל את המשך הפיגוע.

צל"ש מפקד פיקוד המרכז הוענק לסמל-ראשון ויסמן ז"ל על אומץ ליבו והדוגמה האישית שהפגין במהלך הפיגוע. שמות המחבלים לא פורסמו נוכח היותם קטינים.

התביעה הצבאית ביקשה כי ייגזר על המחבלים עונש של מאסר עולם. בית המשפט נמנע מלעשות כן, בעיקר לאור גילם של המחבלים. התביעה הצבאית צפויה לערער על ההחלטה.

על המחבל השלישי, אשר הורשע גם כן בגרימת מוות בכוונה (עבירה המקבילה לעבירת רצח), נגזרו 35 שנות מאסר בפועל. התביעה הצבאית ערערה על ההחלטה וביקשה כי ייגזר עליו מאסר עולם.

טוביה ינאי ז"ל נולד בא' חשוון תשנ"ה לאביו ולאמו אורלי ויטמן שתחי', מחשובי המשפחות של הציונות הדתית. המנוח שירת בשירות סדיר בצה"ל. בזמן שהותקף, הוא היה במהלך עריכת קניות לשבת בסופר רמי לוי - ממנו לא חזר.

ינאי הי"ד גדל וחי בישוב מכמש, יחד עם רעייתו ולתינוקת בת 4 חודשים. הוא שירת כחייל סדיר בחטיבת הנח"ל. בצעירותו למד בתיכון בירושלים ובמכינה קדם צבאית בכפר אלדד. התגייס לנח"ל והתחתן תוך כדי שירותו הצבאי.

טוביה ינאי ויסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד