י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפעיל שהסעיר את המדינה

דיין האמת: שופך התה המפורסם הלך לעולמו

ישראל לדרמן, פעיל לשעבר בתנועת כך, שהורשע בעברו בשפיכת תה על חברת הכנסת יעל דיין ועל פעיל שמאל בחברון - הלך לעולמו בגיל 83

דיין האמת: שופך התה המפורסם הלך לעולמו
ר' ישראל לדרמן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

בבית הורים נווה שמחה בירושלים, הלך לעולמו בגיל 83 הפעיל ישראל לדרמן ז"ל, פעיל תנועת 'כך' בעברו, שהתפרסם בעת ששפך תה על חברת הכנסת יעל דיין וישב בגין כך בכלא. 

לדרמן ז"ל היה חייל במילואים בעיר העתיקה בירושלים ובאחד הפעמים נהרג חברו לפלוגה. למחרת יצא למשמרת והרג את הערבי הראשון שראה ואף נידון לכלא צבאי, הוא זכה להמתקת עונש מהרמטכ"ל דאז רפול, שכתב מאוחר יותר בספר 'סיפורו של חייל' כי "הנקמה זה דבר מקובל ביהדות ולכן חננתי את לדרמן". 

לדרמן ישב במאסר בגין שפיכת תה על חברת הכנסת לשעבר יעל דיין, ובעקבות כך הוא נשלח לשלוש שנות מאסר. לפני מספר שנים נגזרו עליו חמישה חודשי עבודות שירות, בגין שפיכת תה חם על פעיל שמאל בשנת תשס"ח. העונש הקל יחסית הושת עליו במסגרת הסדר טיעון. השופט ציין, כי החליט לקבלו רק בשל מצבו הרפואי וקשיים בראיות. 

כאמור, בעבר ישב לדרמן בכלא בשל הריגת פלסטיני בשנת תשל"ח. הוא טען אז, כי פעל מתוך הגנה עצמית, אך בית המשפט הצבאי גזר עליו עשר שנות מאסר. הרמטכ"ל דאז רפאל איתן המתיק את עונשו לשלוש שנות מאסר.

ביום ירושלים האחרון עוד הגיע בכוחותיו האחרונים עד לשער יפו, בכדי להשתתף בחגיגות היום. חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי מ'עוצמה יהודית' סיפר ל'בחדרי חרדים' על "אדם עם לב זהב, ואיש ארץ ישראל שהיה ממש מגדולי עולם וכל חייו עזר לזולת". 

היה מדריך טיולים מפורסם והיה קשור בלב ונפש לחצר חסידות מודז'יץ.

מסע הלוויה הערב בשעה 19:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים. 

יהי זכרו ברוך.

ישראל לדרמן שפך תה יעל דיין נווה שמחה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד