ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
טענה תמוהה

מה פשר הכיפות הסרוגות במערך גיוס החרדים של צה"ל

שנים מדברים על קומבינות באשר לגיוס החרדים לצה"ל, בימים האחרונים נחשפנו לתופעה שהולכת וגוברת, חיילים שחובשים כיפות סרוגות בגדוד החרדי 'נצח יהודה' | גורמים לא רשמיים מעריכים שמדובר בחרדים החוששים מהתנכלויות, אך ההערכה הגוברת היא שמדובר בסרוגים מבטן ומלידה שממלאים תפקיד שמשרת את כל הצדדים

מה פשר הכיפות הסרוגות במערך גיוס החרדים של צה"ל
חיילים חרדים בלשכת הגיוס בתל השומר צילום: באדיבות המצלם

הכיפות הסרוגות של מערך גיוס החרדים של צה"ל: בשבועות האחרונים מסתובבות תמונות ברשת החברתית של חיילים שנחשבים מבחינת הצבא לחרדים, אך על פי לבושם, המראה החרדי אינו נראה על פניהם.

בתיעודים שפורסמו, נצפו קבוצה גדולה של חיילים שנחשבים לחרדים באירועים שונים. כך למשל ביום כיף שאורגן לחיילים אשר נחשף כאן ב'בחדרי חרדים' כי אורגן במקום שמחלל שבת בפרהסיא, וכן ביום עיון שנערך ללוחמי גדוד 'נצח יהודה'. בשני התיעודים הללו נראו החיילים כשעל ראשיהם מונחת כיפה סרוגה.

גורמים שונים בצבא, שאינם רשמיים, טענו כי החיילים החרדים שחובשים כיפה שחורה ביום יום, מחליפים את הכיפה במהלך השירות - בכדי לא להיתקל בקריאות גנאי מצד חרדים שונים על רקע גיוסם לצבא. טענה תמוהה מעט, שכן רואים לא מעט חיילים בשכונות חרדיות, כאשר כיפות שחורות מעטרות את קודקודם.

שלשום (שלישי), התקיים גיוס תומכי לחימה, כשמונים חיילים המוגדרים כחרדים, הצטרפו למסלולי חיל האוויר, זרוע היבשה ואט"ל - זאת במסגרת "מסלול מגן", המיועד ומותאם לגברים החרדים בגילאי 21-28.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מיום הגיוס, נצפו החיילים שהתגייסו, כשהם ממתינים בחדר האיסוף בלשכת הגיוס תל השומר, כאשר רובם המוחלט של הנוכחים אינם חובשי כיפות שחורות, אלא סרוגות.

מתיעוד זה ועוד אנו למדים כי הטענה להחלפת הכיפות השחורות בסרוגות במהלך השירות, אינה מדויקת בלשון המעטה. יצויין, כי הגדרת החייל החרדי בחוק, הינה בוגר מוסד חינוך חרדי במשך שנתיים לפחות בין גילאי 14-18.

אז מה כן, מדובר בחיילים דתיים לאומיים אשר משובצים לא רק בגדוד החרדי 'נצח יהודה' בכדי לעמוד ביעדי המכסות שקבעה הממשלה לגיוס חרדים, אלא גם במסלולי שח"ר שמיועד לחרדים בלבד.

מדובר צה"ל נמסר לפניית 'בחדרי חרדים' כי "המתגייסים למסלולים החרדים בצה"ל הינם מלש"בים מן המגזר החרדי על פי הגדרת החוק המעוניינים לשרת ביחידה התואמת לאורח החיים החרדי של מדיניות שירות החרדים בצה"ל".

עוד הוסיפו כי "טרם הגיוס, המלש"בים מבצעים ראיון הכרות בלשכות הגיוס או על ידי גורמים העוסקים בתחום, במהלך השירות החיילים מחויבים לכבד את ההווי היחידתי בהתאם למדיניות שירות החרדים ופקודות צה"ל. לא נתייחס לטענות אשר מטרתן היא להכפיש את החיילים המשרתים ביחידות רבות בצה"ל ותורמים את חלקם נאמנה בשמירה על ביטחון מדינת ישראל".

גיוס חרדים לצה''ל כיפות סרוגות נצח יהודה גדוד חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד