י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ההבדל בין כאב כרוני לכאב אקוטי והסיבות לכאבים

מהם סוגי הכאבים השונים? מהן דרכי הטיפול וההתייחסות לכל אחד מהמצבים? וגם: יש סיבה ברורה לכאבים כרוניים - והפתרון נמצא רק אצלכם

ההבדל בין כאב כרוני לכאב אקוטי והסיבות לכאבים
pixabay

קרה לך פעם שקמת בבוקר עם צוואר שנתפס, או גב שכואב, ככה, פתאום ללא הודעה מוקדמת?

לעתים זה נובע מקור או מתנועה חדה ולא רצויה, או מתח רגשי, לרוב זה אמור לעבור תוך 3-4 ימים, וניתן לשחרר את זה באמצעות חום וקור לסירוגין, משחות להקלה על כאבים, תנועתיות קלה, עיסוי, הרפיה ומנוחה.

כאב שלא עובר אחרי שבוע, הוא כבר כאב מתמשך ואחרי שלושה שבועות הוא כבר מוגדר ככאב כרוני. כאב כרוני ברוב המקרים מקורו מהנפש! כן, זה נשמע מוזר, אבל אחרי מחקר מקיף שערכתי, לא משנה כמה פריצות דיסק או בעיות יציבה יהיו, ההרגשה הפנימית שלך היא זו שקובעת.

לאחרונה הגיעה אלי לקוחה עם כאב מטריד כבר המון זמן בירך. הסברתי לה את מה שאני חושבת לגבי כאבים, ובטוח יש משהו שלא נותן לה מנוחה. היא טענה שזה בעקבות נפילה ועד היום עדיין לא החלימה.

האם זה יתכן שהגוף במשך שנתיים לא יחלים מנפילה? אז כמובן שטיפלנו, שחררנו, עשינו עיסוי, ותוך כדי מדברות על דברים על החיים. לאחר כמה טיפולים היא סיפרה לי :"מיכל, הכאבים נעלמו ובטוחה שלא יחזרו". שאלתי אותה: מה קרה? והיא אמרה שתוך כדי שדיברנו היא הבינה שבשנתיים האחרונות היא לא הסתדרה עם חברה בעבודה וזה הטריד אותה יומיום, אומנם החיים שלה מצוינים אבל זה כנראה מנע מהגוף להחלים, אחרי שהבינה זאת והבינה את עצמה הכאבים נעלמו כליל.

ולכן ההקשבה לגוף ולנפש היא כל כך חשובה, וצריך לטפל כאב כרוני בשני הממדים באופן שווה ומותאם למה שנכון לך. הן בתחום הרגשי, תודעתי והן בתחום הפיזי ומנטלי.

לסיכום: בכאב אקוטי, המופיע בפתאומית נטפל בעיסוי, הרגעה משפחה וחימום, ואילו בכאב כרוני נטפל בתנועה, מגעה, שחרור רגשי ותודעתי, ועוד...

בכתבה הבא נבין מה יוציא לך את הכאב מהחיים. ואיך תוכלי להתמודד איתם.

הכותבת הנה מאבחנת פסיכומוטורית, מומחית לשיקום עמוד שדרה ויציבה.

לשאלות והערות: [email protected]

כאבים הרגעת כאבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד