י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סוף לסאגה

הפתרון של השר דרעי לחסידים שעוכבו בשדה ושהו במעצר בחגים

סוף לסאגה: לאחר שנפגש עם בכירים בממשל האוקראיני - השר דרעי מצא פתרון לעיכובי הישראלים שעוברים בשדה האוקראיני ונתקלים בקשיים • הקשיים הגיעו לשיא בימי החגים עת נעצרו מאות חסידי ברסלב כשחלקם נאלצו לעשות החגים במעצר • היום יתקיים טקס החתימה

הפתרון של השר דרעי לחסידים שעוכבו בשדה ושהו במעצר בחגים
אריה דרעי צילום: פלאש90

בתום תקופה ממושכת במהלכה נעצרו ישראלים רבים עם הגעתם לשדה התעופה בקייב או באודסה - למטרות נופש, פגישות עסקים או ביקור בקברי צדיקים וכדומה - נחתם הסכם רגיעה בין המדינות, שמתייחס גם ליחס דומה של ישראל כלפי אזרחים אוקראינים מחשש להגירה לא חוקית.

ההסכם נחתם לאחר שיחות מו״מ שנמשכו במשך חודשים ארוכים בין נציגי משרד הפנים הישראלי לנציגי משרד הפנים האוקראיני בסיועו של נשיא קהילת דנייפר באוקראינה גינדי בוגולובוב ורב הקהילה הרב שמואל קמינצקי, בשיתוף צוות מקצועי רחב מטעם משרד הפנים - שנפגש לאחרונה מספר פעמים עם בכירי הממשל באוקראינה והביאו יחד לסיום הסאגה.

הבוקר (חמישי) יקיים השר אריה דרעי את טקס חתימת ההסכם בלשכת שר הפנים האוקראיני ארסן אבקוב.

כבר בעוד כחודש יחלו המונים להגיע לקברי צדיקים לקראת הימים הנוראים שבשיאם יגיעו עשרות אלפים לאומן כדי לשהות במקום בראש השנה; התקווה היא שלאור הפתרון, המחזה של מאות הנוסעים שהיו מעוכבים בשדה התעופה והיו נעצרים גם בימי ראש השנה - לא יחזור על עצמו מכאן ואילך.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי לאחר טקס החתימה ההדדית בין שרי הפנים יגיע השר דרעי לפגישה עם נשיא אוקראינה היהודי הנבחר וולידימיר זילנסקי, שיקבל את השר דרעי לביקור ממלכתי. לביקור יצטרפו: שגריר ישראל באוקראינה מר יואל ליאון והרב שמואל קמינצקי, רב הקהילה בדנייפר.

אריה דרעי שדה תעופה אומן אוקראינה ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד