ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

השלב השני במגה הפרויקט שמשנה את הכניסה לעיר - יוצא לדרך!

יבוצעו שינויים בהסדרי התנועה בכניסה לירושלים:שדרות שז"ר ייסגר לרכבים פרטיים • תנועת התחבורה הציבורית תימשך כסדרה

השלב השני במגה הפרויקט שמשנה את הכניסה לעיר - יוצא לדרך!
הכניסה לירושלים צילום: יעקב נחומי

במסגרת הפרויקט יבנו אלפי מ"ר של מגורים, מסחר ושטחי ציבור, ובכלל זה הקמת המרכז התחבורתי המשולב הגדול בישראל. לאורך כל תקופת העבודות תתאפשר תנועת תחבורה ציבורית סדירה בשדרות שז"ר.

בימים אלה הסתיימו עבודות הכרייה המבוצעות מתחת לכניסה לעיר מאז שנת 2015 לטובת מעבר רכבים פרטיים בתת הקרקע והקמת חניון 'חנה וסע' ובו כ-1,300 מקומות חנייה.

העבודות כוללות כריית מנהרה תת קרקעית באורך של 250 מטרים ובעומק של 30 מטרים מתחת לפני הקרקע. בשלב זה, על מנת לאפשר פתיחה מלאה ולהשלים את העבודות עד לסוף שנת 2022 כמתוכנן, נדרשות העבודות לעלות אל מעל לפני הקרקע לטובת ביצוע שערי הכניסה (פורטלים) ממזרח וממערב.

יש לציין כי ההכנות לשלב זה מבוצעות מזה שנים, ולשם כך הורחבו רחובות מקבילים והוקצו נתיבים ייעודיים שיקלו על הזרימה התחבורתית באזור בתקופה זו. עיקר התנועה בכניסה לעיר תוכוון אל שדרות יצחק רבין שהורחבו במיוחד.

לכל הפרטים על השינויים, הכנסו לכאן>>>

צוות הפרויקט פועל בתיאום מלא מול משטרת ישראל והגורמים העירוניים על מנת לווסת את עומסי התנועה ולתת מענה לתושבי העיר והבאים בשעריה בתקופת ההסתגלות להפעלת הסדר התנועה החדש.
תנועת התחבורה הציבורית תימשך כסדרה לאורך תקופת העבודות. בשבוע העבודות הראשון בין התאריכים 14-19 ביולי, ייתכנו שינויים נקודתיים במיקום קווים ותחנות. הנוסעים יעודכנו בשינויים באמצעי התקשורת, בתחנות ובאמצעות מערך דיול והכוונה מקצועי שיפעל בשטח.

יואל אבן - מ"מ מנכ"ל מוריה: "העבודות על ציר שז"ר הן חלק הכרחי בפרויקט ענק שישנה את פניה של העיר, הפרויקט העתידי ייטיב עם תושבי העיר, ובמסגרתו יוקם האב תחבורתי ענק הכולל חניון של מעל 1,300 מקומות חניה, הפרדה מפלסית מתחת לרחוב שז״ר וקו רכבת קלה מלמעלה, וזה חלק מרובע עסקי גדול הכולל מעל מליון מטרים מרובעים של מלונאות, מסחר ותעסוקה.

על מנת להגיע לנקודת הקצה ישנן עבודות תשתית המצריכות סגירה של ציר שז"ר במקטע שבין הרצל לנורדאו/ נשיא שישי למספר שנים, עד לפתיחת ההפרדה המפלסית.
בשנים האחרונות בוצעה הרחבה של צירי התנועה העוקפים ועוד פעילויות נוספות, ואנחנו נערכים לשינויים בהסדרי התנועה החל מה-14 ביולי 2019 ומבקשים לצמצם ככל האפשר את ההגעה עם רכבים פרטיים לכניסה לעיר, להגביר ככל הניתן את השימוש בתחבורה ציבורית, ולהשתמש בצירים חליפיים".


סנ"צ ארז תבור - קצין את"ן ירושלים:
"אנחנו נערכים בחודשים האחרונים ליום סגירת הכביש ותחילתם של הסדרי התנועה החדשים, כאשר מה שעומד לנגד עינינו הם קודם כל עשרות ומאות אלפי תושבי העיר ומבקריה, על מנת לספק להם דרכים אחרות להגיע למחוז חפצם וזאת תוך צמצום עומסי התנועה ככל שניתן. כל זאת הולך להתבצע ביום תחילת העבודות באמצעות נציגי המשטרה שהוסמכו לכך, וישבו במרכז ניהול התנועה של ירושלים במקביל לשוטרי התנועה והפקחים שיהיו מוצבים בשטח."

עופר רז - מנהל מנת"י: "במרכז הבקרה אנחנו מקבלים תמונת מצב אחודה ברמה העירונית על כלל הצירים, יש לנו יכולת לווסת את התנועה בצמתים המרומזרים באמצעות התערבות ממרכז הבקרה. בנוסף עומדות לרשותנו שתי ניידות שירות (חילוץ וגרירה) שיתנו מענה לרכבים תקועים ותאונות, יוצבו בשטח מכוויני תנועה שינוהלו ויופעלו ע"י חדר הבקרה ובמידת הצורך נתגבר את כמות המפעילים (איתנו בחדר הבקרה יושבים נציגים של אגף התנועה בירושלים). ירושלים זאת עיר עם מעט מאוד שגרה כך שיש לנו ניסיון רב בתפעול הסדרים גדולים, אירועים מתוכננים ובלתי מתוכננים".

על מנת לסייע ככל הניתן לתושבי העיר ולבאים והיוצאים בשערי ירושלים, יופעל מוקד וואטסאפ והודעות זמין שמספרו 054-884-8323 וכן יינתן מענה שוטף במוקד העירוני 106.
הכניסה לירושלים תהפוך בשנים הקרובות למרכז התחבורתי המוביל, המתקדם והגדול בישראל ובו תחנת רכבת מהירה עד למרכז הארץ, שני קווי רכבת קלה, אוטובוסים, שבילי אופניים ועוד. לצד זאת, יוקם רובע עסקי מהבולטים בישראל בהשקעת מיליארדי שקלים, אשר יתפרס על פני שטח של כ-300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ-60,000 מקומות עבודה חדשים לבירת ישראל. הרובע החדש יכלול מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות לצד שטחי ציבור רחבים, ירוקים וחכמים.


להלן השינויים והדרכים החלופיות:

* החל מיום ראשון - 14 ביולי תשע"ט, י"א בתמוז תשע"ט - ולמשך שלוש שנים, ייסגרו שדרות שז"ר לתנועת רכבים פרטיים לשני הכיוונים.
* למשך 5 ימים תופסק פעילות הרמזורים באזור והתנועה תוכוון ע"י שוטרים ופקחים. צפויים עומסי תנועה כבדים - יש להימנע מהגעה לאזור
* ביום שישי ה-19 ביולי 2019, ט"ז בתמוז תשע"ט יופעלו הרמזורים במתכונת חדשה. שימו לב לשינויים! התחבורה הציבורית תופעל כסדרה. עדכונים על שינויים נקודתיים בקווים ותחנות יפורסמו בהרחבה.

שימו לב להסדרים החדשים וסעו בדרכים חלופיות:

* למגיעים ברכב פרטי - לנכנסים: דרך כביש 443/כביש 1 מנהרת הארזים.
* ליוצאים: דרך כביש בגין למנהרת הארזים/כביש 443.

התעדכנו באפליקציות  WAZE ו- MOOVIT -ומומלץ להשתמש בתחבורה הציבורית, ברכבת הקלה וברכבת ישראל.
לכל הפרטים על השינויים, הכנסו לכאן>>>

ירושלים שינויים בהסדרי התנועה הכניסה לירושלים שיפוץ הכניסה לירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד