י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שקד צריכה להוביל את איחוד הימין

סקר: האם בני גנץ צריך להיפרד מיאיר לפיד

סקר מנדטים נוסף שמתפרסם היום - 68 ימים לבחירות ו-21 ימים לסגירת הרשימות מציג נתונים מדאיגים לצד מפתיעים • לגוש הימין- חרדים אין ממשלה, כשליברמן ממשיך להתחזק סקר אחרי סקר • רוב סבורים כי שקד צריכה להנהיג את איחוד הימין • וגם כמה ממצביעי 'כחול לבן' בעד פיצול מלפיד

סקר: האם בני גנץ צריך להיפרד מיאיר לפיד
לפיד וגנץ בישיבת סיעה בכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

68 ימים לבחירות והשוויון בין 'הליכוד' ל'כחול לבן' נמשך - סקר שמתפרסם הבוקר (חמישי) באתר 'וואלהNEWS' בדק, לו הבחירות היו מתקיימות היום, התוצאות היו - 30 מנדטים לליכוד ו-30 ל'כחול לבן'.

'הרשימה המשותפת' היתה זוכה ל-11 מנדטים, אביגדור ליברמן ממשיך להתחזק גם בסקר הנוכחי וזוכה בתשעה מנדטים.

'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 8 מנדטים, ש"ס נחלשת מעט ל-7 מנדטים, זה הסקר השלישי ברציפות שהמפלגות החרדיות מקבלות 15 מנדטים.

מפלגת 'העבודה' בראשות עמיר פרץ, נותרת עם ששה מנדטים, גם באיחוד מפלגות הימין אין שינוי - 5 מנדטים בלבד. 

'מרצ' עם חמישה מנדטים, וכך גם 'הימין החדש' בראשות נפתלי בנט עם 5 מנדטים, 'ישראל דמוקרטית' של אהוד ברק לא מרגשת עדיין את הציבור עם חזרתו לפוליטיקה ומתנדנדת על קו אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד.

מן הסקר עולה כי גוש הימין זוכה ל-55 מנדטים בלבד ללא ליברמן, לעומת גוש השמאל שמקבל רק 46 מנדטים.

הסקר בדק גם כן מי מהאישים הבאים צריך להיות ראש הממשלה? על פי הממוצע, 42% השיבו כי בנימין נתניהו הראוי ביותר, 22% כי בני גנץ ראוי יותר, 7% אהוד ברק, 6% אביגדור ליברמן ו-15% סבורים שאף לא אחד מהם.  

את הסקר ערך ערכו מנו גבע ומכון הסקרים 'אייפאנל' בקרב 507 נשאלים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה עם טעות דגימה מרבית של 4.4%+.

עוד בדק הסקר, מי צריך לעמוד בראש רשימת 'איחוד מפלגות הימין', הן בקרב כלל משיבי המדגם והן בקרב מצביעי הימין מבין משיבי המדגם, רובם סבורים 31 אחוזים - כי איילת שקד צריכה לעמוד בראש. לעומת 16% הסבורים כי נפתלי בנט צריך לעמוד בראש. אחריהם משתרכים הרב רפי פרץ עם 7% וסמוטריץ' עם 6%. 25% סבורים כי אף אחד לא אחד מהם ראוי לעמוד בראש.

507 משתתפי הסקר נשאלו האם בני גנץ ויעלון צריכים להתפצל מיאיר לפיד? 42% השיבו - לא. 38% השיבו - כן. 20% השיבו כי הם אינם יודעים. נתון מעניין עוד יותר, בקרב מצביעי 'כחול לבן' בבחירות האחרונות לפני כשלושה חודשים; 71% השיבו כי לא צריך להתפצל, לעומת 23% התומכים בפיצול מ'יש עתיד'.

סקר מנדטים סקר בחירות מנו גבע בחירות 2019 אתר וואלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד