י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
העיתונאי שגרם למשבר דיפלומטי

לייבל'ה עם עומר אדם ושוואקי בקידוש השם

השבוע העמוס של לייבל'ה: הגוראים שמתברכים מבן ארצי, הרב שיצא מביתו של נריה, אלי ביתאן מטריל את הפולנים. בני גנץ מתקרב לחרדים • כל זאת ועוד במדור הפפארצ'י הפופולרי ביותר במגזר

לייבל'ה עם עומר אדם ושוואקי בקידוש השם
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה היה השבוע בין שמים לארץ ולא הכוונה לטיסה שעליה עוד ידובר רבות, אלא דווקא בשבוע הלוהט של חודש תמוז נפל על לייבל'ה ריבוי חתונות של אדמו"רים שנערכו השבוע בחצרות החסידים.

כידוע בספרים, כל האבות והסבים מגיעים משמים להשתתף במאורע ובעיקר בחופה, לייבל'ה שיצא עם נהג צמוד, הספיק להיות נוכח כמעט בכל החתונות. לייבל'ה התעקש לחזות באדמו"רים - נשמתם עדן - שמגיעים לשמחות אך לצערו הוא לא הצליח לראות, אך לייבל'ה בטוח כי רוחם ודאי הייתה במקום וכמו שאמרו כמה ליצנים "גן עדן התרוקן מכל החסידים ובמקום נערכו שיפוצים".

בצל חתונות האדמו"רים, לייבל'ה גם מספר על חידושים בגזרת ה'הויז בוחרים' ומדווח על לא פחות ממהפך בחסידות סלונים, שם מונה הבה"ח שלום קריבוס להויז בחור של האדמו"ר מסלונים, במקומו של הבה"ח מנחם רוזנגרטן שמתחתן בשבוע הבא. לצידו של קריבוס ישמש בקודש הבה"ח שולם נח דיקמן, הם מונו על ידי הנכד הכל יכול בחסידות יעקב יצחק ויסבלום.  

עוד לפני החתונות: כוכבי העל יעקב שוואקי ועומר אדם נצפו השבוע בחתונת יוקרה בדרום הארץ בביצוע משותף ללהיט "והיא שעמדה" המרגש. אדם זימר את צלילי השיר כשכיפה גדולה מקשטת את ראשו. רגע לפני הדואט אמר שוואקי לאדם: "אתה שומר שבת כמו שצריך, קידוש ה', כל הכבוד". 

שוואקי הגיע לישראל לימים ספורים לכבוד החתונה המדוברת בתעשייה ולצורך הכנות והתארגנויות לקראת המופע הגדול של הקיץ בלייב פארק ראשון לציון. ואתכם לייבל'ה מפנק בוידאו מיוחד מהחתונה. 

לייבל'ה המשיך בשגרה ומדווח כי העיתונאי אלי ביתאן, נפגש עם סגן ראש הממשלה ושר התרבות הפולני הנחשב לאנטישמי גדול. ביתאן אף העלה את התמונה עם גלינסקי לטוויטר וכתב "איזה איש רציני, לא היה חיוך אחד. סגן ראש ממשלת פולין פיוטר גלינסקי. מה אמר, איך אמר וסיכום הסיור כולו מחר בבוקר בקלמן וליברמן ובמנדי ביתאן".

הציוץ גרם לסערה בקרב העיתונאים הפולנים, שלא הבינו מדוע הביאו עיתונאים לארצם ומה הסטנדרטים - אחת העיתונאיות שתרגמה לפולנית את ציוצו של ביתאן, תהתה האם מחר ברדיו הישראלי יעסקו בשגרת חיוכיו של סגן ראש הממשלה, האיש השני בחשיבותו בממשל הפולני. ציוציו של ביתאן עוררו סערה בין הפולנים, ורק בנס הוא נחלץ בעור שיניו ושב לארץ הקודש בשלום.

לייבל'ה גם לא חסך השבוע את השמחות שהתרחשו בישראל וביום שני הגיע לחתונת בתו הגדולה של העיתונאי בנצי ליזרוביץ מרדיו קול חי, שנערכה בגן ההדסים במודיעין עילית. לייבל'ה ראה את  חברי הכנסת אורי מקלב ויצחק פינדרוס סוגרים פינות.  

בשולי החתונה חזה לייבל'ה בח"כ אורי מקלב וכתב המשטרה של 'בחדרי חרדים' אלי שלזינגר, מקיימים שיחה ערה על התנהלות המשטרה מול המגזר החרדי. 

למחרת הגיע יום שלישי הגדול, אותו התחיל לייבל'ה באולמי בנות הדסה, שם נערכה שמחת הבר מצווה לבנו של העסקן הרב יענקי דייטש - מנהל מכון יד הרמ"ה. לייבל'ה עוד זוכר את יענקי מימיו כנאמן ביתו של סבו הפוסק הבלתי נשכח הגר"מ הלברשטאם זצ"ל שחתן הבר מצווה קרוי על שם הסבא, לשמחה הגדולה נהרו גדולי ישראל, רבנים אישי ציבור ועסקנים מכל גווני הציבור החרדי. 

ומשם הגיע לייבל'ה לבית שמש לרגל חתונת בנו הבכור של העסקן הרפואי חזקי ברוין מביקור חולים 'יד אברהם', בחתונה ראה לייבל'ה את אנשי ליצמן: קובי איזק ואברהם דז'דק, איש החסד חונה דייטש ואיש היח"צ יוסי רוזנבוים נעמדים לתמונה משותפת עם אב החתן והסבא הרב שמעון ברוין, משב"ק האדמו"ר מתולדות אהרון זצ"ל.

לאחר מכן הגיע לייבל'ה לבני ברק לכבוד חתונת המחותנים של הרבי מבעלזא - משפחות פנט-סאפרין שהפכו למחותנים בפני עצמם. החתונה נערכה ליד החתונה הגדולה במרכז חסידי ויז'ניץ, לייבל'ה ראה את דובר חסידות בעלזא ר' שיעלה וינברגר משמש כמשב"ק ומוזג את היין לרבי מבעלזא בסידור הקידושין בחופה. 

וביום רביעי ב'שבע ברכות' שערך האסטרטג מנחם גשייד לפוליטקאים, נראו ובאו כל המי ומי ונראה שגשייד לא אמר את המילה האחרונה, לאחר שבחתונה שנערכה ביום ראשון, הגיעו גם כל בכירי חסידות גור, למעט סגן השר ליצמן. 

בשבע ברכות ראה לייבל'ה את הממלא מקום של בני ברק, חנוך זייברט עומד בתור להתברך מהרב ניר בן ארצי לבדוק מה הוא רואה עליו ומה עתידו. 

בנוסף גם וסי צימט - האיש החזק אצל השריף הגוראי חנוך זייברט - נצפה אף הוא מתברך במאור פנים מהרב בן ארצי, האם יש חשש למנהורת בני ברק? ימים יגידו...

המסמר של הערב היה בני גנץ שנעמד להצטלם עם חברי מקהלת נשמה החסידית שנותנים את הנשמה והלב כל הזמן. 

גם גדולי העיתונאים והפרשנים בישראל: בן כספית, ישראל כהן ואבי בניהו, נראו בחברה משותפת מנהלים דיון ובסופו סלפי כנהוג.  

ומי שהשיג ראיון בלעדי עם בני גנץ, הוא הצלם שלומי כהן, שלמרות שלא מפסיק לעלות סטטוסים, הצליח להתקיל את גנץ בשאלות קשות, והבשורה החשובה ביותר על פי החישובים של לייבל'ה תוך כמה שבועות הצליח כהן - שנוהג מידי תקופה לעלות במשקל ואז לרדת חזרה - להשיל ממשקלו 17 קילו, זאת לקראת מסע גדול שהוא מתכנן בקרוב, הפרטים עדיין חסויים. 

גם אבי הכלה וחתן השמחה מנחם גשייד נצפה מסתודד עם גנץ, לאחר שהודה לו שהצליח לברך מבלי להתבלבל אף לרגע. 

ועם פתיחת עונת ב'נאות דשא', לייבל'ה צפה באדמו"ר מפשיסחא רובע ז' אשדוד, כשהוא מתפלל בכוונה תפילת שחרית בהרי אוסטריה המוריקים. 

בסיור קטן ברחבי ארה"ב ראה לייבל'ה את סגן השר פרוש שהגיע לביקור קצר, בין היתר ביקר אצל הרבי מסאדיגורה, חבר מועצת גדולי התורה השוהה לצרכי רפואה, לייבל'ה ראה את פרוש בציון של הרבי מחב"ד זצ"ל בבית העלמין מונטיפיורי שבניו יורק שם נשא תפילה חרישית לרגל יום ההילולא שחל בשבת האחרונה.

את העסקן שאול לנדא מאנ"ש פיטסבורג באשדוד מקבל את ברכתו של הרבי מהר"א מסאטמר, לייבל'ה מקווה שהברכה תתקיים בקרוב ממש. 

ואפרופו אדמו"רים ראה לייבל'ה בבית המדרש לאשנאץ שיח אדמו"רים המדברים בלימוד ומתווכחים לייבל'ה תיעד את האדמו"רים מלאשנאץ וחצאצצק כשהם מתפלפלים בו בזמן שכולם כבר נמצאים בקאנטרי. 

ובחתונה בויליאמסבורג ראה לייבל'ה את הרבי מלימינוב והמשפיע ר' משה יענקל הורביץ משוחחים ביחד, כשבתווך נראה הנגיד הצעיר נפתלי הורביץ. 

ולאחר מכן לייבל'ה הגיע למסעדת אלנבי בקראון הייטס, שם ראה את השף המפורסם מאיר אדוני מבקש סלפי עם הנגיד הצעיר אברמי זופניק ולאחר תחנונים מאדוני הסכים להסתלף. 

ואפרופו זופניק, אביו ר' משה שמואל גדול הנגידים נצפה השבוע עם הרה"צ אב"ד סאטמר לונדון שהגיע לשמחת הבר מצווה לנכדו הגדול.

ומי שהגיע השבוע לארץ היה זאבי פריד לרגל החתונה בבית הזמר והיוצר מוטי גוטליב שחיתן את בנו בחתונה ראה לייבל'ה את ישראל הירשמן וזאבי פריד מסתודדים. 

גם בשבע ברכות נראה פריד מסתודד עם שולי רנד במשך דקות ארוכות לייבל'ה לכד אותם. 

לאחר ששימח ילדים חולים בביה"ח 'הדסה' עם איש החסד חונה דייטש - אמן הרגש מוטי שטיינמץ שחוגג היום יום הולדת 27, התיישב לסעוד עם רעייתו במסעדה בתל אביב.

את סגר"ע ירושלים ישראל קלרמן ראה לייבל'ה לובש חולצה קצרה מפאת החום הירושלמי וכמו יוסף מוקיר שבת הוא אץ לקנות יין לכבוד שבת קודש.

ועדיין בירושלים; מי שנצפה השבוע מרכיב באופנוע שלו את מנהל סייעת ש"ס בי-ם רוני דהן לאחר יום עמוס בעירייה הוא אברהם שחילץ במהירות הבזק את דהן מהפקקים.

ומשם לייבל'ה עובר לבני ברק, עו"ד משה מורגנשטרן נצפה מכבד את ביתו ונראה קונה פרחים לשבת. 

מגיש המהדורה המרכזית ב'קול ברמה' משה גלסנר, הנחה השבוע טקס להענקת תארים אקדמאים ל-170 בוגרות קמפוס שטראוס.

אפרופו המגיש: גלסנר נצפה סועד את ליבו מתחת לתחנת הרדיו קול ברמה רגע לפני שידור המהדורה. 

ומשם לייבל'ה הגיע למגדלי בסר הסמוכים שם ראה את הרלש"ים של אברהם רובישנטיין דוד פינקל וגודי סילמן בכניסה לעוד פגישה. 

לאחר מכן ראה לייבל'ה את סופר יתד נאמן אפי רצקר בדרך למשרדי העיתון לאחר שקנה טבק לסיגריות, רצקר לא נכנע למחירי הטבק.

ויש מישהו שמחפש להיות מורה והתחיל להעביר הרצאות - מנדי קוריץ מנכ"ל 'קוריץ מערכות' תועד השבוע מעביר קורס 'מתח נמוך' לנוער נושר בנווה יעקב בירושלים. בדיקת לייבל'ה מגלה כי כרגע היומן מלא לתקופה הקרובה. 

איש העסקים והפרסום החרדי אברימי קליגר, תועד השבוע מלמד את איש היח"צ נחמן רוזנברג איך אוכלים סושי, בשיעורו השבועי של הרב מוטא פראנק.

בשבע ברכות במסעדת דייטש שהתקיימה באורח נדיר ב'מסעדה' לעובד המסור חיים ויסמן - החזן המפורסם, השתתפו בן האדמו"ר מסלונים ראש ישיבת משכן משה הרב מרדכי תמים, פעיל ש"ס שמעון חכם, כן השתתפו בשמחת השבע ברכות הבדרן אפי טורצקי, איש צפת גדליה רוזובסקי, פעיל התנזים של ש'ס עוזי כהן, הצלם קובי הר צבי, ועוד חברים טובים, לצד מנהלי מסעדת דייטש המורחבת שעל פי דיווחים שהגיעו ללייבל'ה השניצל שהוגש לא היה אותו שניצל שנמכר כל השבוע. 

וממסעדת דייטש ל'פביליון מהדרין' בתלפיות, שם ראה לייבל'ה את משגיחי הכשרות של 'העדה', כי הרי עד לפני חודש מי היה מאמין שזה היה מעוז המסיבות והאירועים של הציבור החילוני בירושלים. צמד היזמים החרדים חיים המדינגר ודוד רוטמן הפכו אותו לאימפריית שמחות חרדית בהשגחת הבד"ץ, כאשר בשבועיים האחרונים הצמד שבר שיא כשהביא לאולם את שבע הברכות לנכד הרבי מויז'ניץ והשבוע עם שמחת שבע הברכות של שמוליק וולף מבית שר התורה מה שנראה שתלפיות הופכת לאט לאט לזירת האירועים החרדית של ירושלים.

כונן 2111 בידידים, נתקע עם פנצ'ר בגלגל בדרך לאירוע בירושלים. מבדיקה קצרה עולה כי הכונן הוא שדר הרדיו d.j עמירם בן לולו מקול ברמה.

בסוף שבוע שעבר לא היה ניתן לפספס את המפגש של חברי קבוצת 'המטבחון' בוואטספ. הם נפגשו במסעדת 'טרקלין' בבני ברק שם נראו בין היתר האסטרטג רוני רימון, אמיר אבגי, ח"כ קטי שטרית, ח"כ שלמה קרעי יוחאי דנינו, פישל רוזנפלד, שמואל בן צבי, מנחם קולדצקי, איציק אוחנה יענקי פרבר, ישראל אוחיון, חיים פסל, הילה זליגמן, מאיר ליוש, מתן אשר, אברהם בנימין, נתי יפת, עומר שרביט. , אלירן טל, יערה זרד, נעמה עידן, יוסי טיקוצ'ינסקי, יעקב וידר, יוסי טאטיקה, שלמה וייזר, אורי צייטלין, ועו"ד עקיבא חופי.

ובמעמד הגדול של רשת שובו, פגש לייבלה את מוטי בוטרמן מהנהלת שובו וחברת צ'רדי, מתברך בחום מנשיא הרשת המשגיח הצדיק רבי חיים וואלקין.

פינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב להרה"ח ר' חיים שלמה פישר משב"ק האדמו"ר מהר"א מסאטמר, לרגל הולדת הנכדה, בת לחתנו משה יהודה שפילמן.

ברכת מזל טוב לעסקן החב"די שלומי פלס לרגל נישואי בתו עם בן יהודה בלוי מנכ"ל אור אבנר ישראל. בחתונה ראה לייבל'ה את מוישי גרוסברגר מנכ"ל מדאסיס הטסות רפואיות מסתודד עם רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר. 

ברכת מזל טוב לצייר עיתון המודיע מוטי הלר לרגל הולדת הבת בשעה טובה.

מזל טוב לר' אהרן לייב אברמן יו"ר ארגון 'לב מלכה', לרגל אירוסי הבת, עם הבחור החשוב שימי אייזן מתלמידי כולל עמלים בתורה בירושלים. לרגל השמחה הגדולה הגיע אייזן לשתות לחיים גם במעונו של מורו ורבו הרבי מפרמישלאן וגם במעונו של הרב של חמיו הרבי מקאליב החדש שם נערך מעמד לחיים מרכזי לכבוד השמחה. 

ברכת מזל טוב לעסקן ארל'ה יקטר לרגל הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת, לייבל'ה תוהה האם הקידוש יהיה במכנובקא בעלזא או במנין של 'המורדים'. 

ולסיום ברכת מזל טוב לעסקן לייבל פרוש לרגל שמחת נישואי נכדתו השבוע. 

לייבל'ה רכילות חרדית עומר אדם והיא שעמדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד