ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לקראת תסיסה?

הח"כ פנה לסמוטריץ', כחלון וארדן בעניין הכפכפים

כפכפים שיובאו לישראל ונמכרים בשווקים מעוררים סערה בעולם המוסלמי, עקב כך שיש עליהם כיתוב הקדוש לאסלאם. יו"ר התנועה האסלאמית המכהן בכנסת ישראל פנה לשרים וביקש להפסיק את הייבוא ואיים כי הדבר עלול להצית מחאה שכבר קמה במגזר הערבי  

הח"כ פנה לסמוטריץ', כחלון וארדן בעניין הכפכפים
הכפכפים שמעוררים סערה בעולם המוסלמי צילום: באדיבות המצלם

ח"כ מנסור עבאס פנה במכתב לשורת גורמים בהם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ושר האוצר משה כחלון בנידון פגיעה קשה באמונה וברגשותיהם של המוסלמים בארץ ובעולם בגלל ייבוא ושיווק כפכפים בישראל שכתובה עליהם ה'שהאדה'.

"בימים אלה נמכרים ברשתות מסחר ובחנויות בישראל כפכפים ונעלי אצבע שכתוב עליהם בערבית השהאדה "لا إله إلا الله محمد رسول الله"، "אין אלוקים מלבד אללה. מוחמד הוא שליחו של האל. בנוסף לקיצור אותיות למדינת ערב הסעודית KSA ולתחרות גביע העולם בכדורגל 2018" כותב הח"כ במכתבו.

הוא מסביר, כי "השהאדה היא הכרזת האמונה האסלאמית ואחת מחמשת עמודי האסלאם. סמל הידוע בכל העולם, והוא כתוב על הדגל של ערב הסעודית".

לדבריו, "אין ספק שכתיבת השהאדה על הכפכפים והנעלים, ושיווק ומכירת והפצת נעליים וכפכפים אלה בישראל הינה פגיעה קשה ביותר באמונתם וברגשותיהם של כל המוסלמים לא רק בארץ, ולא רק בערב הסעודית, אלא בכל העולם, וקשה לשכנע אף אחד שהדבר נעשה בתום לב!".

"ולידיעתכם", כותב עבאס לשרים, "גורמים ותושבים מוסלמים בארץ התחילו מכוחות עצמם להסתובב בחנויות וברשתות בארץ ולאסוף את הכפכפים, ואם לא עוצרים את ייבוא הכפכפים לארץ ולא מפסיקים את מכירתם ושיווקם ולא אוספים אותם מהמדפים והחנויות בכל רחבי הארץ לאלתר עלולים להיות השלכות קשות רבות והתלהמות ותסיסה בקרב התושבים המוסלמים בארץ ובעולם", הוא מזהיר.

"לכן, הנני פונה לכבודכם לפעול לאלתר להפסקת ייבוא הכפכפים מחו"ל (כנראה המקור שלהם מסין), ולאסוף את הסחורה מכל החנויות והרשתות ולהעבירה לידי גורמים מוסמכים מוסלמיים בארץ על מנת להשמידה".

לסיום מאיים יו"ר התנועה האסלאמית, "אחרת, אנחנו נפנה אצבע מאשימה לכל גוף פרטי ולכל גורם ולרשויות בישראל על חילול האמונה של המוסלמים ופגיעה ברגשותיהם של כל המאמינים המוסלמים בארץ ובעולם ונפגין בכל מקום ונפנה לבתי המשפט בארץ ובעולם".

אל המכתב צירף הח"כ תיעוד וידאו משריפת אותם כפכפים על ידי מוסלמים.

כפכפים מנסור עבאס התנועה האיסלאמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד