י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בראיון ל'וושינגטון פוסט'

ראש המכון לרפואה משפטית חושף פרטים על פרשת באומל ז"ל

בראיון לעיתון 'וושינגטון פוסט', חושף ראש המכון לרפואה משפטים פרטים על דרך גילוי והשבת גופתו של זכריה באומל ז"ל לקבורה בישראל: תמיד אמרנו אולי הפעם, אבל אף פעם זה לא היה תואם" | פעילי אופוזיציה סורית טוענים כי מתבצעים חיפושים נוספים בבית הקברות

ראש המכון לרפואה משפטית חושף פרטים על פרשת באומל ז"ל
החזרת שני אסירים סורים לאחר השבת גופתו של באומל צילום: Basel Awidat/Flash90

במשך שנים רבות, המכון לרפואה משפטית באבו כביר בדק שלדים שהגיעו מסוריה ובחן האם הדנ"א תואם את זה של חיילים ישראלים שנעדרו בעבר מעבר לקווי האויב בלבנון או סוריה.

"מדי פעם היו מביאים לנו את הדגימות", אומר ד"ר חן קוגל בראיון ל'וושינגטון פוסט', ראש המכון לרפואה משפטית, "זה חלקי גוף, זה עצמות, ותמיד אמרנו אולי הפעם, אולי הפעם, אולי הפעם, אבל אף פעם זה לא היה תואם". 

זכריה באומל ז"ל

עוד סיפר ראש המכון, כי מוקדם יותר השנה הגיע שק המכיל עצמות, ומרגע שנפתח, נראה היה שיביא בשורה, הצוות קבע במהרה כי העצמות שייכות לזכריה באומל, שנעדר בלבנון לפני 37 שנה.

גופתו של באומל הוחזרה מבית קברות במחנה פליטים פלסטיני בפאתי הבירה הסורית דמשק.

תושבי המחנה גדלו על רקע שמועות על כך שגופות החיילים הישראלים הנעדרים הוסתרו בין המצבות, אך מקום הימצאם המדויק של שרידיהן היה סוד מוחלט. כך לפי ה'וושינגטון פוסט'.

נתניהו במפגש עם אחיו של זכריה באומל

החפירה החלה בבית הקברות כבר ב - 2013, אמרו תושבים בראיונות לתקשורת הסורית, ובמהלך השנים קבוצות המורדים במשטר, ולוחמי ארגון דאעש, ניסו למצוא את השרידים, כדי שיהיה להם קלף מיקוח מאוד יקר בהקשר של מלחמת האזרחים של סוריה, ישראל עקבה זמן רב אחר הנעשה, וחיכתה להזדמנות לרגע שבו יוכלו לחלץ את כל חייליהם שנפלו בשבי.

בסופו של דבר, הכוחות הרוסיים, שהתערבו במלחמה כדי לתמוך בנשיא סוריה בשאר אל-אסד, השיגו את גופתו של זכריה באומל, והשיבו אותה אותה לישראל.

זכריה באומל ז"ל מובא לקבורה

אבל החיפוש לא תם, פעילי האופוזיציה הסורית אמרו בראיונות כי חיילים רוסים וסורים ממשיכים לחפור בבית הקברות, בחיפוש אחר גופותיהם של שני חיילים ישראלים אחרים שנעדרו לצד באומל. עם זאת, גורם המקורב למשטר אמר כי החיילים שומרים על בית הקברות במקום לחפור בו. שגרירות רוסיה בתל אביב סירבה להגיב.

זכריה באומל בשאר אל אסד סוריה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד