י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ארבעה רעולי פנים

המנהיג היהודי נדקר, נבעט ונזרק מהמדרגות

מנהיג יהודי בהולנד הותקף עונה ונשדד בביתו על ידי ארבעה רעולי פנים במבצע שנראה כי תוכנן מראש • עדיין לא ברור אם הרקע לאירוע הוא אנטישמי או שמדובר במניע כלכלי בלבד

המנהיג היהודי נדקר, נבעט ונזרק מהמדרגות
אילוסטרציה צילום: pixabay

בנויט ווסלי, איש עסקים בן 73, התעורר מוקדם ביום ראשון בבוקר האחרון, וגילה לתהדמתו ארבע תוקפים רעולי פנים הנמצאים סביב המיטה שלו בביתו באסטריכט - הולנד, כך דיווח אתר  Jonet.nl.

על פי הדיווח, אשתו שהתה בניו יורק בזמן התקיפה ולא היתה עדה לאירוע.

עוד דווח, כי המשטרה חוקרת את המניעים לפשע. לא ברור אם הוא הותקף בגלל יהדותו או ממניע של בצע כסף. ווסלי הוא מנהיג הקהילה היהודית באזור לימבורג, בדרום הולנד.

הוא הוכה, נדחף במורד המדרגות, נדקר ונבעט. לאחר מכן קשרו אותו הגברים רעולי הפנים לכיסא, הניחו פיסת בד על פיו ועל אפו, ושפכו מים על הבד - טכניקת עינויים הידועה כטיפול במים המדמה טביעה.

על ראשו של וויסלי היה שק או בד שכיסה את כל הראש, לא דווח האם הוא נתן להם את הקוד, אבל הם בוודאות לקחו כסף וחפצי ערך רבים, כך סיפר ווסלי למשטרה.

מיד לאחר האירוע הוא ניסה להתקשר למשטרה, אך הטלפון לא עבד בבית לאחר שחוטי הטלפון נחתכו על ידי הכנופיה. ווסלי נהג כשהוא מדמם במכוניתו לתחנת המשטרה, משם הוא נלקח לבית החולים. שם הוא נתפר במספר מקומות.

הוא היה קשור לכיסא כמה שעות, אך לבסוף הצליח להשתחרר מהכבלים, והלך ישר לתחנת המשטרה כדי להגיש תלונה. לא דווח כמה כסף נגנב, והאם השודדים גנבו חפצי ערך נוספים.

אתר JTA מדווח, כי פלישות לבתים ועינויים, הינם אירועים נדירים בהולנד, כמו גם התקפות נגד מנהיגי הקהילה היהודית.

הולנד אנטישמיות תקיפות אנטישמיות רעולי פנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד