ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בעקבות מותו של איש החמאס

בליל שבת: שתי רקטות נורו מהרצועה לעבר עוטף עזה

ביום שישי הפרה את שלוות השבת בעוטף עזה אזעקת צבע אדום. שני רקטות נפלו בשטחים פתוחים ובחסדי השם אין נפגעים בנפש • בשבת בבוקר נשמעה שוב אזעקה בעוטף, אך צה"ל דיווח כי מדובר באזעקת שווא

בליל שבת: שתי רקטות נורו מהרצועה לעבר עוטף עזה
מערכת כיפת ברזל בפעולה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הפרות הסדר ביום שישי, אזעקת צבע אדום פילחה את האוויר בשטח במועצה האיזורית אשכול. ארגוני הטרור שיגרו רקטה מעזה לעבר קיבוץ ניר יצחק וקיבוץ סופה.

לאחר סריקות אותרה הרקטה שהתפוצצה בשטח פתוח, מבלי שגרמה לנפגעים בגוף או לנזק. בבוקר שבת, הופעלה אזעקת צבע אדום בקיבוץ נחל עוז ובקיבוץ כפר עזה, לאחר בדיקה נמסר מצה"ל כי מדובר באזעקת שווא.

במהלך הפרות הסדר ביום שישי על גבול הרצועה, השתתפו כששת אלפים של מפגינים, שיידו חפצים שונים ובהם גם מטעני חבלה. בקבוק תבערה שהושלך פגע ברכב ממוגן של צה"ל.

כזכור, כ-6000 פלסטינים הפרו ביום שישי את הסדר סמוך לגדר המערכת, הבעירו צמיגים, יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל הנמצאים סמוך לגדר - כדי למנוע חדירה וחבלה בגדר. ההפגנות היו על רקע מותו של פעיל חמאס בעזה מירי של צה"ל ביום חמישי האחרון.

מדיווחים של משרד הבריאות בעזה, כי כ-40 פלסטינים נפגעו מירי תגובה של צה"ל.

גדי ירקוני, ראש המועצה האיזורית אשכול אמר כי "אזעקת צבע האדום שהופעלה אמש בישוביניו לא גרמה לנזק ולא לנפגעים בגוף. אך תושבים רבים התקשו לחזור לשגרת הסופ"ש הרגוע"."האם זה ירי בודד? האם זו יריית הפתיחה של הסלמה? האם ללכת לישון הלילה בממ"ד? או שלארוז תיק ולנסוע? אלה שאלות שכל תושב בעוטף עזה שאל את עצמו וככה נראה ומרגיש חירום מתמשך".


"מאז "צוק איתן" הושקעו הרבה משאבים הגנתיים בגבול, שמוכיחים את עצמם. אך הם לא נותנים מענה לתחושת הבטחון שהתערערה בשל המדיניות שהמדינה שלהם יצרה - מדיניות שבמסגרת 'רגיעה' או 'הפסקת אש' - זה נחשב לסביר ולגיטימי לירות מדי פעם על עוטף עזה" אמר ירקוני".

לדבריו, "מי שהכשיר את המדיניות הזו צריך לקחת היום אחריות ולקבוע כללים חדשים - ירי לעוטף עזה, כמו לכל מדינת ישראל, הוא לא לגיטימי".

שיגורים עוטף עזה צבע אדום אזעקת צבע אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד