ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
נאום המפה

נסראללה: "אני אומר לנתניהו, התקיפות לא יגרמו לאיראנים לסגת"

בראיון מיוחד שהעניק מזכ"ל ארגון חיזבאללה השייח חסן נסראללה, הוא הציג את מפת ישראל והצביע על מקומות אסטרטגיים שהארגון ישגר לעברם טילים בשעת מלחמה. בנוסף הוסיף נסראללה כי לדעתו ישראל מורתעת מחיזבאללה וסיפר כי ממשל טראמפ ניסה ליצור עם הארגון קשר

נסראללה: "אני אומר לנתניהו, התקיפות לא יגרמו לאיראנים לסגת"
חסן נסראללה צילום: צילום מסך

נאום המפה: נסראללה הציג בראיון שנערך איתו ברשת טלוויזיה ערבית מפה של ישראל והסביר שארגונו יכול לפגוע אפילו מעבר לאילת אבל "בואו נחשוב" על רצועת החוף בין נתניה לאשדוד בעומק 20 ק"מ: 90 אחוז מהיעדים החשובים נמצאים שם. נמל התעופה בן גוריון, הבורסה של רמת גן, משרדי ממשלה ועוד ועוד ועוד. זה יחזיר את ישראל לתקופת האבן. כך מדווח רועי קייס כתב לענייני ערבים של תאגיד השידור 'כאן'11.

קייס מציין כי זה "דף המסרים הרגיל". לדברי נסראללה, הוא "לא רואה את ישראל פותחת במלחמה נגד לבנון כי היא מורתעת וחוששת ממנה. מלחמה חדשה תציב את ישראל על סף תהום. ננצח בה בכל מאזן. הפלישה לגליל חלק מהתכניות של המלחמה הבאה, חיזבאללה לא תלוי באיש כזה או אחר". (בהתייחס לאפשרות שיחסלו אותו). מאיים שוב על מיכלי האמוניה.

'בחדרי חרדים' מביא את הדברים כלשונם כפי שדווח בחשבון הטוויטר של רועי קייס.

על הקשיים במו"מ עם ישראל בעניין הגבול היבשתי והימי אמר נסראללה: "נראה שזה לא הולך. לבנון רוצה שהאו"ם ייתן חסות למשא ומתן ושארה"ב רק תביא את הצדדים למו"מ וישראל לא רוצה שהאו"ם ייתן חסות. היא רוצה שארה"ב תיתן חסות. אם ארה"ב תיתן חסות, אז ישראל תקבל את הכל". 

עוד אמר מנהיג חיזבאלללה כי "אם יש חברות שחוששות לבוא ולקדוח נפט בשטח הימי של לבנון שנמצא במחלוקת, אז הוא ("אישית") מוכן להביא חברה שתקדח ואין מה לחשוש מישראל.("היא מורתעת").

רועי קייס מוסיף, כי נסראללה מודה בריאיון שהארגון צמצם את מספר הכוחות שלו בסוריה. לדבריו, אין לארגונו נוכחות מעשית בחזית באידליב ובמקומות שהם נכחו, הם לא פינו אותם לחלוטין, אבל צמצמו נוכחות: "עשינו פריסה מחדש. אם יהיה צורך שהכוחות ששבו לבנון ישובו לסוריה, אז הם יחזרו. אין שום קשור לסנקציות".

נסראללה דיבר על רוסיה, "‏אין לה אינטרס כרגע שאיראן תצא מסוריה, אך זה יכול להשתנות בעתיד. נכון שאין זהות אינטרסים מוחלטת בין רוסיה לאיראן. אבל כל הדיווחים על קרבות בין הכוחות הרוסיים והכוחות האיראניים לאחרונה הם שקר. ההחלטה על יציאת איראן תהיה של המשטר הסורי ואסד, לא של רוסיה ולא של ארה"ב".

‏על התקיפות הישראליות בסוריה אומר נסראללה, "אין הגברה של התקיפות, אלא הן פשוט ממשיכות. התקיפות לא באמת משיגות את יעדיהן. אני אומר לנתניהו, תעשו מה שאתם רוצים, אבל זה לא יגרום לאיראן לצאת מסוריה. זה הרצון של ההנהגה הסורית ושל איראן".

‏על התגובה לתקיפות אומר נסראללה, "חיזבאללה מחויב למשוואה של תגובה מלבנון, אם אחד מאנשיו נהרג בתקיפה ישראלית בסוריה. באשר לתקיפות אחרות, המשטר הסורי מוביל את המערכה ומלחמה עם ישראל לא בראש סדר העדיפויות שלו. הזהיר שהמצב ישתנה כשהאס-300 ייכנס לפעולה. ישראל, לדבריו, משחקת באש והתגובה יכולה להשתנות".

‏על העלמת העין של רוסיה מהתקיפות הישראליות בסוריה אומר נסראללה. "לא נכון להגיד שרוסיה מרוצה מכך שחיל האוויר הישראלי תוקף את איראן, חיזבאללה ואת המשטר הסורי. אבל היא לא יכולה למנוע זאת. אני אומר שהיא צריכה למנוע זאת".

‏על המתיחות במפרץ אמר נסראללה, שהוא שולל אפשרות שארה"ב תצא למלחמה נגד איראן. טראמפ, לדבריו, מתמקד בצד הכלכלי וארה"ב יודעת שמלחמת נגד איראן תגבה מחיר יקר מאוד. לדבריו, אחרי תקרית הפלת המל"ט האמריקני, איראן שלחה לארה"ב מסר דרך מדינה שלישית, שאם ארה"ב תתקוף, אז איראן תפציץ יעדים אמריקניים.

‏נסראללה מזהיר מהשלכות המלחמה נגד איראן שתהיה הרסנית בעבור כולם באזור ("מה יישאר מהאמירויות?"), כולל ישראל וסעודיה. לדבריו, "על נתניהו והישראלים להפסיק להסית את ארצות הברית לצאת למלחמה, שכן ישראל לא תישאר ניטרלית. איראן, לדבריו, תהיה הראשונה להפציץ אותה והיא לא תהיה לבדה במלחמה הזו".

‏נסראללה אמר במהלך הריאיון כי "הוא תומך בדיאלוג בין סעודיה לאיראן וזה מה שהאזור צריך כרגע. לדבריו, הבעיה שלו עם סעודיה קשורה למלחמה בתימן. בנוסף טען שממשל טראמפ ניסה לפתוח ערוצי תקשורת עם חיזבאללה באמצעות מתווכים".

‏"הסנקציות האמריקניות נגד חברי הפרלמנט שלנו הן תעודת כבוד עבורנו, בירכתי את הבן שלי בשיחת טלפון על הצלחתו בבחינות הבגרות".

חיזבאללה חסן נסראללה לבנון איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד