י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לקראת איחוד?

הרב פרץ לשקד: "בואי לפגישה בכבוד הדדי"

18 ימים לסגירת הרשימות ובאיחוד מפלגות הימין מתחילים להתעורר. לאחר שהצהיר בסופ"ש כי בראש המפלגה הדתית ראוי שיעמוד אדם דתי, הרב פרץ מזמן אליו את איילת שקד לפגישה 

הרב פרץ לשקד: "בואי לפגישה בכבוד הדדי"
שר החינוך הרב רפי פרץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר האולטימטום שהציבה איילת שקד לרב רפי פרץ, אודותיו דווח ביום שישי ב'ישראל היום', הבוקר (ראשון) מדווח בעיתון כי האחרון פנה לשקד וקרא לה להיפגש כדי לדון בדברים, "בואי לפגישה בכבוד הדדי ובנפש חפצה".

על פי דיווחו של הכתב הפוליטי יהודה שלזינגר, בסביבת יו"ר 'הבית היהודי' שר החינוך הרב רפי פרץ התייחסו לפרסום בשישי ואמרו, "אנחנו לא מכירים צורת עבודה של אולטימטומים ודברים מהסוג הזה. יושבים לדבר ומנסים להגיע להבנות". יצוין כי שקד אכן הבהירה את עצמה כי הכוונה היא ל"שעת רצון" כדי לעשות הכל שגוש הימין לא יינזק בבחירות הללו.

לעומת קולות אחרים שנשמעו בשבועות האחרונים, אמר אמש (מוצ"ש) הרב פרץ בראיון לדנה וייס ב'ערוץ 12', כי הצטרפותה של איילת שקד לאיחוד מפלגות הימין יהיה מהלך טוב ומועיל. "אני חושב שהיא תעשה את הדבר הכי טוב שהיא יכולה לעשות. הדרך שלה למעלה יכולה לעבור בזה שהיא חוזרת לפוליטיקה - ואנחנו אומרים לה בואי תחזרי לפוליטיקה. היום אנחנו זקוקים לכל קול שלא ייזרק לשום מקום. אנחנו רוצים את כולם", הבהיר.

ב'ישראל היום' צוין הלחץ שמפעילים כלי התקשורת במגזר הדתי על המנהיגים הפוליטיים, לאפסן את האגו ולאחד כמה שיותר את הקצוות כדי שגוש הימין לא ימצא עצמו ללא יכולת להנהיג. כך למשל צוטט קטע מתוך טורו השבועי של עמנואל שילה עורך 'בשבע', שנקט בכותרת "מי בראש - לא כזה חשוב".

"הפיצול הרב בציונות הדתית הוא הרה אסון. בפעם הבאה חייבים לרוץ ביחד. זו היתה אחת המסקנות הכי ברורות מתוצאות הבחירות האחרונות, שבהן רצו בנפרד שלוש רשימות מתחרות ששאבו את עיקר כוחן מהציבור הדתי-לאומי. שתיים מבין השלוש, הימין החדש וזהות, לא עברו את אחוז החסימה, יותר מרבע מיליון קולות, רובם המכריע של מצביעי הציונות הדתית ירדו לטמיון", כך עורך 'בשבע'.

רפי פרץ איילת שקד איחוד מפלגות הימין בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד