י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יד לאחים במכתב לשר החינוך פרץ: מברכים על מאבקך בהתבוללות בחו"ל, נדרשת פעולה דחופה בנושא גם בארץ

בעקבות דבריו הנחרצים של שר החינוך הרב רפי פרץ בישיבת הממשלה השבוע, פנתה אליו הנהלת יד לאחים במכתב מיוחד • "כמי שעומדים בפרץ לחיזוק חומות העם היהודי אל מול אינספור מקרים קשים של טמיעה והתבוללות של בני ובנות עמנו עם בני ניכר, הרינו לחזק את ידך על הדברים הברורים שלך  על סכנת ההתבוללות" • יחד עם זאת מבקשים ביד לאחים להדגיש כי תופעת ההתבוללות הולכת וגוברת גם בארץ ויש לפעול נגדה במהירות בטרם יהיה מאוחר מידי

יד לאחים במכתב לשר החינוך פרץ: מברכים על מאבקך בהתבוללות בחו"ל, נדרשת פעולה דחופה בנושא גם בארץ
הרב רפי פרץ צילום: יהודה חיים, פלאש 90

במכתב ששיגר השבוע ארגון יד לאחים לשר החינוך הרב רפי פרץ, מבקשים ראשיו לחזק את ידיו של הרב פרץ בישיבת הממשלה האחרונה, בהם יצא חוצץ נגד ההתבוללות הפושה בקרב יהודי ארה"ב, ואף כינה אותה "שואה שניה".

כפי שפורסם בתחילת השבוע, עוררו דבריו של הרב פרץ סערה בקבינט ושר האנרגיה יובל שטייניץ תקף אותו ואמר כי "התבוללות זו לא בעיה קריטית". לצדו של שטייניץ גם חברי כנסת ועיתונאים תקפו את דבריו הנחרצים והברורים של השר פרץ ויצאו חוצץ נגדו. יצוין כי יחד עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו תמך בדבריו של פרץ ואמר כי המגמות הדמוגרפיות בקרב יהודי ארה"ב מדאיגות אותו.

במכתב ששוגר כאמור מיד לאחים נאמר בין היתר "כמי שעומדים בפרץ לחיזוק חומות העם היהודי אל מול אינספור מקרים קשים של טמיעה והתבוללות של בני ובנות עמנו עם בני ניכר, הרינו לחזק את ידך על הדברים הברורים שאמרת בנוגע לסכנת ההתבוללות, בישיבת הממשלה בתחילת השבוע".

המכתב של יד לאחים לשר פרץ

יחד עם זאת במכתבם מבקשים ביד לאחים להדגיש כי תופעת ההתבוללות הולכת וגוברת גם בארץ ויש לפעול נגדה במהירות בטרם יהיה מאוחר מידי. "למרבה הצער, נוכחנו לדעת כי אחוז ההתבוללות בארץ הולך גם הוא ופושה באין מי שיתריע מפני הסכנה ויפעל מולה. מחקרי עומק וסקרים בנושא מראים כי 10% מקרב הזוגות הנישאים הם נישואי התבוללות".

ביד לאחים אמרו השבוע כי השר שטייניץ בדבריו שומט את הקרקע מיסודות קיומנו כעם. חבל שפוליטיקאים מביעים עמדות ללא אחריות וללא קשר למציאות. המציאות בשטח מלמדת על העלמות של אלפי יהודים מידי חודש. מול אובדן עמנו דה פקטו, יש לפעול בנחרצות.

הרב רפי פרץ יד לאחים התבוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד