י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הקרב על חריש • צפו

החילונים ניסו למנוע את כניסת החסידים לעיר

הקרב על צביונה של חריש: עשרות חילונים הפגינו ביום שישי האחרון בכניסה לעיר חריש עקב מכירת פרויקט ובו כמאה יחידות דיור עבור קהילת תולדות אהרון • עו"ד רוזנבלט: הם אומרים פן ירבה, ואנו אומרים כן ירבה"

החילונים ניסו למנוע את כניסת החסידים לעיר
הפגנת החילונים בחריש צילום: באדיבות המצלם

ביום שישי האחרון, נערכה הפגנה בהשתתפותם של עשרות חילונים בכניסה לעיר החדשה חריש. המפגינים בקשו לחסום את כניסתם של חסידי "תולדות אהרן" שרכשו כמאה דירות בפרויקט בעיר, ומתכוונים לרכוש מאות דירות נוספות.

עיקר הזעם של המפגינים, הופנה כנגד חברת "ג'יי הנדסה", אשר שיווקה את רוב הדירות לקבוצה הקיצונית. תחילתו של הסיפור לפני מספר שנים, כאשר המדינה שיווקה באחת מגרשים לבניית אלפי דירות, דבר שהביא לרווייה בקרקעות בעיר חריש.

קדיש אייזנר, יזם צעיר מה'רבארלך', (הכינוי לתולדות אהרן) זיהה את המצוקה והציע לקבלנים הצעה שלא ניתן לסרב לה - רכישת הפרויקט כולו במחיר רווחי, כך שהעסקה יצאה לדרך כאשר כל הצדדים יוצאים לכאורה מרווחים.

"הם אומרים תולדות אהרן, אך מתכוונים לכל החרדים" אומר הערב עו"ד נתן רוזנבלט, שהיה מעורב בהתארגנות הרכישה של חסידי תולדות אהרן. "הסתה כזו לא הייתה עוברת, כנגד שום ציבור מלבד המגזר החרדי". לדבריו, "אמנם הפרקליטות התירה במשתמע את ההסתה, אך לא נירתע מקומץ אנטישמים שמעוניינים לתחום אותנו בגטאות".

לדברי עו"ד רוזנבלט "קו אחד שחור עובר בין רון קובי, כרמל שאמה, ויצחק קשת - קו שאומר פן ירבה, ואנו אומרים כן ירבה".

עו"ד נתן רוזנבלט הוסיף בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "די בכך שגנבו לנו את העיר פעם אחת, שנית חריש לא תיפול. המרחבים היפים במרכז הארץ והמחירים הזולים שייכים לכל תושבי המדינה" אמר.

אילן אילוז, מנכ"ל ג'יי הנדסה ויזמות בע"מ, מסר כי הוא מעריך את הצורה המכובדת של המפגינים ונציג מטעמו אף יצא אל המפגינים ושוחח איתם. "במדינה דמוקרטית אלחם על זכותם, להמשיך להביע דעתם. יחד עם זאת, זכותם של החרדים לקנות דירות אינה נופלת מזכותם של המפגינים. אני בטוח שבעוד שנתיים, שני הצדדים יהיו שכנים טובים ויפעלו יחד לשגשוגה של העיר חריש".

לפני מספר שבועות פורסמה כתבה בנושא באתר themarker, ועיריית חריש מסרה בתגובה כי "חריש אינה מתאימה לקבוצות קיצוניות ובדלניות שמתעקשות לקיים את אורח חייהם על חשבון פגיעה בקהילה כולה". ראש עיריית חריש, יצחק קשת, מסר דברים ברוח דומה: "כל אוכלוסייה שתרצה להצטרף למרקם הקיים תתקבל בשמחה. קבוצות קיצוניות שמחפשות אוטונומיה סגורה לאורח חייהם אינן מתאימות לעיר וערכיה".

מצוקת הדיור תולדות אהרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד