י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ביקורת מבית

"יאיר לפיד צריך להפסיק להילחם בחרדים"

שי פירון, מי שהיה מס' 2 ברשימתו של לפיד וממקימי 'יש עתיד' יוצא בביקורת נגדו, על רקע התעקשותו בנושא חוק הגיוס כשלדבריו, "הצבא לא צריך את החרדים, וחייבים שגם הערבים יתרמו" 

"יאיר לפיד צריך להפסיק להילחם בחרדים"
שי פירון עם יאיר לפיד סביב שולחן הממשלה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ביקורת מבית נגד יאיר לפיד. האיש שהקים עמו את מפלגת 'יש עתיד' לפני 6 שנים והיה לשר חינוך מטעם מפלגתו, שי פירון מותח ביקורת קשה על ההתנהלות של חברו חבר הכנסת יאיר לפיד - המועמד לראשות הממשלה ברוטציה, על יחסו האובססיבי לחרדים.

בראיון שהעניק אמש (ראשון) למשה גלסנר ב'קול ברמה', סיפר פירון, "יזמתי תכנית חדשה לפתרון נושא הגיוס שתסיר את הנושא אחת ולתמיד מסדר היום. הצבא לא צריך את החרדים, וחייבים שגם הערבים יתרמו".

הוא תקף בחריפות את חברו למפלגה לשעבר יאיר לפיד ואמר, "אני יודע שהפוליטיקאים חיים מזה, אבל גם יאיר לפיד צריך להבין שהגיע הזמן להפסיק להילחם על הגיוס. אני לא מוכן שסיפור השירות יפול רק על החרדים כאילו שהם מפריעים למדינה. צריך לרפאות את הפצע הזה".לפיד ופירון בימים אחרים בכנסת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לסיכום הנושא אמר, "ביחס לחרדים יש עתיד שגתה ביג-טיים. אף אחד לא צריך להרגיש יותר חכם, משכיל ומבין יותר מהשני".

אולי הביקורת הזאת מסבירה משהו, מדוע בחר פירון להיפרד כל כך מהר מ'יש עתיד' ומן הכנסץ, מפלגה שהיה המקים שלה ויאיר לפיד הובא בתור הפרזנטור - המגיש האהוב מערוץ 2, בכדי לגרוף את הקולות הרבים. ההצלחה אכן היתה מסחררת. 19 מנדטים שהניבו חברות בממשלה עם תיקים משפיעים, תיק האוצר ליאיר לפיד, תיק החינוך לשי פירון, תיק הבריאות ליעל גרמן, תיק הרווחה למאיר כהן ותיק המדע ליעקב פרי, עד להתרסקות בבחירות 2015, אז ירד לפיד ל-11 מנדטים ונותר באופוזיציה, כעבור כמה חודשים פרש שי פירון מהחיים הפוליטיים.

פירון אינו היחיד שסבור כי לפיד הגזים והרחיק לכת עם האובססיה שלו כלפי החרדים וכדאי שייסוג מן הדרך הזו, אם הוא באמת רוצה להגיע אי פעם להנהגה. כך למשל חושב מס' 3 ב'כחול לבן' בוגי יעלון, שבשבוע האחרון הושמעו בכלי התקשורת שתי הקלטות מדברים שאמר בכינוסים סגורים נגד הרוטציה של לפיד בראשות הממשלה, זאת לצד ביקורת שהושמעה ממנו בעבר על יחסו של לפיד לחרדים, שימנעו בשל כך הקמת ממשלה בראשות 'כחול לבן' שתהיה זקוקה למפלגות החרדיות.

שי פירון רדיו קול ברמה משה גלסנר גיוס חרדים לצה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד