י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
גיבור בחייו ובמותו

מסע הלוויתו של הרב ראובן באומן ז"ל, שטבע בעת שהציל את תלמידו

הרב ראובן באומן ז"ל שטבע בעת שהציל את תלמידו בחירוף נפש, הובא היום למנוחת עולמים, בבית העלמין קינג סלומון בקליפטון שבניו ג'רזי - בחלקת קהל עדת ישורון • מאות ליוו אותו בדרכו האחרונה

מסע הלוויתו של הרב ראובן באומן ז"ל, שטבע בעת שהציל את תלמידו
הלוויתו של הרב ראובן באומן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

הלווית הרב ראובן באומן מתקיימת היום (שני), בבית העלמין קינג סלומון, בקליפטון שבניו ג'רזי בחלקת קהל עדת ישורון.

כזכור, משמר החופים של ארה"ב - יחד עם עשרות מתנדבים חרדים, מצאו את גופת הרב שנעלם ביום שלישי האחרון בחוף הים בוורג'יניה.

הגופה נמצאה אמש בסביבות השעה 13:00 בצהריים (שעון מקומי) - על ידי סירה של מתנדבים מארגון 'מתעסקים' של מרילנד.

הלווית הרב ראובן באומן ז"ל; yeshiva world news

גופת הרב נמצאה במרחק רב מאד ממקום הטביעה, הרב טבע בחוף ווירג'יניה, וגופתו נמצאה בסמוך לצפון קרוליינה, כ-50 קילומטרים ממקום הטביעה.

יוסי מרגרטן, רכז ארגון חברים של רוקלנד, יחד עם חברי ארגון אחיעזר, ריכזו את החיפוש, ועבדו ללא לאות יום ולילה מאז שהרב באומן נסחף אל הים ביום שלישי שבוע שעבר.

הרב ראובן באומן ז"ל עם תלמידים; באדיבות המצלם

מאות אזרחים הגיעו מאזורים שונים ומרוחקים, מתנדבים נסעו שעות ארוכות כדי לעזור בחיפושים, המשטרה כבר התייאשה מהחיפושים, אך כשהגיעו מאות מתנדבים לחפש אחר הרב, השוטרים ומשמר החופים קיבלו השראה להמשיך את החיפושים.

במהלך הימים האחרונים ארגוני חסד רבים שלחו מתנדבים לחפש את הרב שנעלם יחד עם משמר החופים של ווירג'יניה אחר הרב באומן, רב בישיבת "תורת חיים" בוורג'יניה.

ארגון הצלה של ניו יורק הוציא מטוס ששייך לארגון, כשעליו טייס חרדי בשם אלי רואו - שעמד מאחורי הצטיידות המטוס, הטייס טס במעגלים מעל המים שעות ארוכות בחיפושים אחר הרב כל יום.

כזכור כפי שדווח לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', רשויות ההצלה והחירום קיבלו ב- 9 ליוני האחרון קריאה על טביעה בפארק המים בחוף ווירג'יניה. מי שצלצל אמר שישנם שני אנשים במים: אחד מהם בן 35, השני היה ילד בן 13.

הרב היה עם קבוצה של כ-20 תלמידים והוא ראה לפתע את אחד מהם נאבק במים; אז הוא נכנס לעזור לילד. הילד הצליח לצאת, אבל הרב לא יצא החוצה.

עשרות אלפי אנשים ברחבי העולם התפללו למציאת הרב באומן; קבוצות גדולות חילקו ביניהם את ספר התהילים, כדי שהתפילות ימשיכו ברציפות.

אתר Yeshiva world news דיווח, כי צוותי חילוץ גדולים מאד, ביניהם ארגונים שונים: 'ארגון חברים של רוקלנד', יחידת ההטסה של ארגון הצלה מניו יורק, 'חי לייף ליין', 'אחיעזר' וארגון חברים מבולטימור, ניסו למצוא בחיים את הרב ראובן באומן, אך לדאבון כולם גופתו נמצאה ללא רוח חיים. הרב בן ה-35 השאיר אחריו אישה וחמישה ילדים. יהי זכרו ברוך.

הלוויתו התקיימה היום בוורג'יניה, משם הוטסה גופתו לקבורה בקליפטון ניו ג'רזי.

טבע למוות ארצות הברית הרב ראובן באומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד