י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הקרב ב׳דגל׳

גפני תוקף את 'בחדרי': כותבים דברים חמורים

בעקבות הפרסום הבוקר ב'בחדרי חרדים' על קרבות המתנהלים בתוך סיעת 'דגל התורה' הירושלמית, יוצא חבר הכנסת משה גפני במתקפה נגד האתרים החרדים ובראיון שנתן אמר: "זה דבר חדש שקרה ביהדות החרדית בשנים האחרונות"

גפני תוקף את 'בחדרי': כותבים דברים חמורים
משה גפני צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעקבות הפרסום הבוקר ב'בחדרי חרדים, שחשף טפח מהקרבות הפנימיים המתחוללים בסיעת דגל התורה הירושלמית ובתנועת דגל התורה בכלל. יו"ר התנועה, חבר הכנסת משה גפני, יוצא הערב (שני) במתקפה בוטה על אתר 'בחדרי חרדים' ומכנה את הדברים שנכתבו "שקריים לחלוטין".

בראיון שהעניק הערב לתחנת הרדיו 'קול ברמה' אמר חבר הכנסת גפני כי "אי אפשר לשמוע את כל הדברים האלה, עם כל האתרים האלה שגם פוגעים ברבנים וגדולי התורה וגם מוציאים דברים שהם שקריים לחלוטין ובעיקר מוציאים את זה לרשות הרבים".

גפני הוסיף ותקף את האתרים החרדים שכפי הנראה אינם נוחים לו "זה דבר חדש שקרה ביהדות החרדית בשנים האחרונות. אני מגנה את זה בכל פה. אני מוחה על כבודו של הרב סולובייצ'יק ושל רבנים אחרים שיושבים שם אינשי דלא מעלי ויש מקלדת כזאת והם כותבים דברים חמורים".

כזכור, הבוקר פורסם ב'בחדרי חרדים', כי במהלך התקופה האחרונה התנהל קרב פנימי בתוך הסיעה, סביב תפקיד מחזיק תיק התרבות התורנית העירונית, כשלבסוף התפקיד הגיע לידיו של חבר המועצה דודי בלומנשטוק, אלא שהרב סולובייציק החליט כי ההחלטות של חבר המועצה יעברו קודם כל את אישורו על ידי איש מטעמו, שמונה לעקוב את התקציבים והאישורים, דבר שלא קורה בפועל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבועות האחרונים הקרב טיפס מדרגה, כאשר עיריית ירושלים עתידה לצאת בשבועות הקרובים למכרזים קריטיים על תפקידי ראשי אגפים, ובהם אגף החינוך שבידי סיעת ש"ס ואגף התרבות התורנית שבידי 'דגל התורה', ולטענת גורמים המעורבים בסוגייה ששוחחו עם 'בחדרי', "הרב סולובייציק פועל לקדם את אנשיו, למרות שחלקם הם בניגוד לעמדת דגל התורה הארצית".

הקרבות שהיו עד כה רק מאחורי הקלעים, הפכו למעט יותר גלויים בשבועיים החולפים, כאשר הביקורת נגד הרב סולובייציק נשמעת לאורך כל השנה האחרונה בחדרים סגורים של ראשי סיעת 'דגל התורה' בכנסת ובעירייה, כשהשיא הגיע בשבוע שעבר כשיו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת גפני הגיע לסיור מיוחד בסניף הירושלמי.

במהלך הישיבה עם עסקני התנועה, הועלו תלונות בפני היו"ר גפני, כך נודע ל'בחדרי חרדים', על כך שלא נבנים מוסדות חינוך, אין בנייה בשכונות המעורבות קריית יובל וגילה, כאשר הנציגים המקומיים הפנו אצבע מאשימה למחזיק תיק החינוך בעיר אבין קינן שלטענתם הוא מקבל גיבוי מלא מראש הישיבה הגר"ב סולובייציק וחבר וועדת הרבנים, מה שהוביל להתקפה של גפני על קינן.

בכינוס אמר גפני לנוכחים, "נציג חילוני שמונה בקדנציה הקודמת לא אמור לתת לנו כעת הוראות, מנהל מנח"י בעיריית ירושלים צריך להיות איש מהציבור החרדי. השלטון התחלף ולא צריך להיות בכלל וויכוח על העניין הזה", כאשר בעקבות הדברים הודיע הרב סולובייציק על כוונתו לפרוש מהעיסוק הציבורי בעיר ולטפל בעיניו הפרטיים, בהם ניהול הישיבה בראשה הוא עומד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מה שעומד מאחורי בקשתו של הרב סולובייציק לפרוש מתפקידו, היא הביקורת שהשמיע חבר הכנסת גפני על קינן, וכן מינויו של שבתאי מרקוביץ נאמנם של גפני ומקלב לתפקיד יו"ר הסניף המקומי באופן קבוע למרות התנגדותו של הרב סולובייציק.

משה גפני דגל התורה הרב ברוך סולובייצ'יק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד