ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

חה"כ מקלב בפנייה לנשיאת בית המשפט העליון; "הנושא בבדיקה"

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' על אפליית חרדים במכרזים לתפקידי עוזרים משפטיים במערכת בתי המשפט - תוך התעלמות מתיקון לחוק "ייצוג הולם", חבר הכנסת מקלב פנה במכתב לנשיאת ביהמ"ש העליון - השופטת אסתר חיות בדרישה לתקן את הנושא • חיות "הנושא נמצא בבדיקה"

חה"כ מקלב בפנייה לנשיאת בית המשפט העליון; "הנושא בבדיקה"
מקלב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חשיפת 'בחדרי חרדים'׳: לאחר שנחשף כי דווקא המערכת האמורה לשמור על החוק, מפרסמת מכרז למציאת עובדים בתפקידי עוזרים משפטיים לבית המשפט העליון תוך שהיא מתעלמת מתיקון לחוק ייצוג הולם ובכך מתעלמת למעשה מהאוכלוסייה החרדית - חבר הכנסת מקלב משגר פנייה דחופה לנשיאת בית המשפט העליון שבתגובה מודיעה כי הם פותחים בבדיקת הנושא.

במכתב ששיגר חבר הכנסת אורי מקלב והגיע לידי 'בחדרי חרדים' מתייחס מקלב לפרסום בו נודע כי בית המשפט העלון אינו מיישם את הוראות החוק הקובע כי תינתן עדיפות לחרדים במסגרת העדפה מתקנת. מקלב פונה לנשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות: "מצופה שהרשות השופטת, ובית המשפט העליון בפרט, כגופים המצהירים השכם והערב על הצורך בשמירת החוק, יהוו סמל ודוגמה לקיום הוראות החוק, גם בית המשפט העליון מחויב לקיים את חוקי הכנסת".


לדברי חבר הכנסת מקלב; היה מצופה שהרשות השופטת ככלל, ובית המשפט העליון בפרט, כגופים המצהירים השכם והערב על הצורך בקיום פסקי דין ובשמירת החוק, יהוו סמל ודוגמה לקיום הוראות החוק, ולא להיפך". עוד מוסיף מקלב כי "למותר לציין כי גם בית המשפט העליון מחויב לקיים את חוקי הכנסת", כשהוא מציין את דברי שופט בית המשפט העליון בדימוס, אהרון ברק שאמר כי "שלטון החוק במובנו הפורמלי מופנה כלפי הרשות השופטת וכי גם לשופט אסור להפר את החוק, דבר זו מופנית כלפי כל השופטים לרבות שופטים בערכאות השיפוט העליונות".

בתוך כך, בעקבות פניית 'בחדרי חרדים', במערכת בתי המשפט הודיעו כי הם יפתחו בבדיקה מול נציבות שירות המדינה ובעת הצורך הם יעריכו או יפתחו את המכרז מחדש בו לא ניתנה העדפה מתקנת לציבור החרדי. המועד הסופי להגשת טופס הקבלה הוא ביום חמישי הקרוב.

במערכת בתי המשפט נמסר ל'בחדרי חרדים': "ההתייחסות היחידה במכרז שפורסם להוראות בחוק הנוגעות לחובת ה"ייצוג ההולם" היא במסגרת טופס מדף של נציבות שירות המדינה ולא של הנהלת בתי המשפט שצורף למכרז כנספח", כשנטען עוד כי "מבירור עם נציבות שירות המדינה עולה כי הטפסים של הנציבות אינם כוללים התייחסות לתיקון לחוק הנזכר בשאילתה, ועל כן מדובר בסוגיה רוחבית בכל המכרזים בשירות המדינה העושים שימוש בטופס זה ולא קשורה למכרז זה בלבד".

במערכת בתי המשט מסרו עוד כי "הנושא מצוי בבדיקת הלשכה המשפטית בנציבות, אשר צפויה לעדכן בהקדם בדבר פתרון מתאים ובמקביל נבדק פתרון מתאים גם לגבי המכרז מושא השאילתה", תוך שהם מוסיפים ומבהירים כי "ברשות השופטת נעשים מאמצים רבים לשלב עובדות ועובדים חרדים. בבית המשפט העליון עצמו הועסקו ומועסקים עובדות ועובדים חרדים לרבות מתמחים ועוזרת משפטית ובין היתר בלשכת נשיאת בית המשפט העליון מועסקת עוזרת בכירה חרדית".

ח''כ מקלב אסתר חיות נשיאת בית המשפט העליון בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד