י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתחממים המגעים לאיחוד

אנשי הרב רפי פרץ דורשים התחייבות לעשור

נראה שכל הקצוות בימין מתחילים להבין שזו הזדמנות פז למקסם את קולות הימין מבלי לאבד טיפה והמגעים מעלים הילוך • אנשי פרץ נפגשו עם אנשי בנט ושקד • דרשו התחייבות ששקד לא תעזוב בעשור הקרוב • אנשי פרץ: "לבני של הימין" • שקד על פרץ: "משהו התפקשש בשיח סביבו"

אנשי הרב רפי פרץ דורשים התחייבות לעשור
פרץ ובנט בימים יפים יותר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בימין נמשכים המגעים לאיחוד, אך לא באופן ישיר בין הפוליטיקאים. על פי דיווח הבוקר (שלישי) של יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', אנשיו של יו"ר 'הבית היהודי' הרב רפי פרץ, נועדו עם נציג מטעמם של נפתלי בנט ואיילת שקד ודנו בנושא איחוד מפלגות הימין לכדי רשימה אחת גדולה בכדי לא לאבד קולות לריק, כמו שאירע בבחירות האחרונות - איבוד של כ-7 מנדטים לגוש הימין.

על פי הדיווח, נידונו כלל הנושאים הידועים, מי יעמוד בראש הרשימה, מי יקבלו את תפקידי השרים פרץ וסמוטריץ או בנט ושקד. שכן לא בטוח שהמפלגה תוכל לדרוש ארבעה תפקידי שרים בהתאם לגודלה. כמו כן נידונה האופציה לצירוף 'עוצמה יהודית' לאיחוד, שהיא מחלוקת בפני עצמה בין פרץ המתנגד, לבין סמוטריץ' שבעד.

עוד מדווח שלזינגר ב'ישראל היום', כי במהלך הפגישה העלו אנשי 'הבית היהודי' מטעמו של פרץ, חשש שאיילת שקד תערוק לליכוד מתי שהקרקע תוכשר, מאידך, אנשי בנט ושקד הבהירו כי לא משנה מה יהיה בעתיד, צריך לחשוב על הבחירות הנוכחיות, איך לא מאבדים קולות לגוש הימין ואיילת שקד ביכולתה להביא את מספר המנדטים הגבוהה ביותר, לו תוצב בראש הרשימה.

פרט מעניין נוסף, אנשיו של פרץ העלו חשש כי רגע לפני סגירת הרשימות יפול האסימון לנתניהו שהוא זקוק לאיילת שקד ברשימת 'הליכוד' וישריין אותה, לפיכך הם דרשו התחייבות מפורשת שאיילת שקד תעמוד בראש הרשימה לפחות בעשור הקרוב. אנשיה הבהירו כי אין בכוונתה לעזוב, אך לא הסכימו להתחייב על כך שתישאר למשך עשור שנים.

בסביבתו של הרב פרץ, כך על פי הדיווח ב'ישראל היום', יש מי שכבר מכנים את איילת שקד, "ציפי לבני של הימין". לדבריהם, "כל יום שעובר היא ממתגת את עצמה כציפי לבני. היא לא מחליטה אם ללכת עם בנט או לא. נפגשת עם בן גביר. לא יודעת אם רוצה ללכת עם הבית היהודי או בלעדיו, כן ליכוד או לא ליכוד. היא יוצרת לעצמה תדמית לא טובה".

מנגד, אנשיה של שקד, טוענים כי מתחזקת התחושה שרפי פרץ אינו מסוגל להוביל רשימה אחת,  "יש הרבה מאוד אנשים שמצפים שהרב פרץ יבין את זה בעצמו" הם אומרים ומסבירים, "קשה מאוד לרדת מכס המלכות, אבל יכול להיות שזה מה שצריך לעשות. משהו התפקשש בשיח סביבו וכל יום הוא חוטף יותר, הוא מקבל מהלומות בתוך המגזר ומחוץ למגזר, זה כל כך חבל. הרב פרץ רוצה להיות שר חינוך, יש מצב שכמספר שתיים לשקד, הסיכוי להיות שר חינוך גבוה יותר מלהיות מספר אחת, כשכל האש מופנית אליך", הם מסכמים.

לדברי אחד ממשתתפי הפגישה, היא לא נשאה פרי והוא הגדיר אותה, "יצאנו כמו שנכנסנו".

 

איחוד מפלגות הימין איילת שקד רפי פרץ בחירות 2019 נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד