כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הילדים החרדים ללא מסגרת

העירייה מתעלמת מזעקת ההורים - התושבים עתרו לבית המשפט

בעוד שנת הלימודים החדשה בפתח, ילדים רבים ממשפחות חרדיות בעיר בית שמש אינם יודעים באיזו מסגרת ישתלבו בראש חודש אלול | המצוקה: העירייה מתעלמת מהבעיה ומסרבת להקצות מבנים עבור גני ילדים | מנהלי רשת הגנים הגישו עתירה לבג"צ בטענה לאפליית חרדים

העירייה מתעלמת מזעקת ההורים - התושבים עתרו לבית המשפט
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט / פלאש 90

כחודשיים לפני פתיחת שנת הלימודים, 169 ילדים חרדים המתגוררים בשכונת בית שמש הוותיקה לא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים הבאה, זאת לאחר שהעירייה מסרבת להעניק להם הקצאה או סיוע בשכירת מבנים בשכונה כדי להפעיל את גני הילדים לתושבי השכונה החרדים.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע, כי לאחר שמנהלי רשת הגנים פנו מספר פעמים לראש העירייה עליזה בלוך ולגורמים הרלוונטיים בעירייה, ומשלא נענו - הם החליטו לעתור לבית המשפט כנגד העירייה, בטענה לאפליה נגד הציבור החרדי, תוך שהם מצדדים בהסכם הקואליציוני שנחתם עם הליכוד.

בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים על ידי עורך הדין אילן בומבך, טוענים העותרים כי למרות התחייבות העירייה לסייע בדמי השכירות ולפעול להקצאה לקראת שנת הלימודים הקרובה, "סירבה המשיבה לספק לה את המבנים לפעילותה. כל התחינות של העותרת כי בהיעדר מבנים, לא יהיה פתרון לעשרות הרבות של הילדים שנרשמו לרשת הגנים שלה, נפלו על אוזניים ערלות".

בנוסף, העותרים טוענים כי בשכונה קיים מבנה שבחלקו עומד ריק, כזה שיכול לסייע לפתיחת שנת הלימודים, אלא שראש העיר עליזה בלוך שיבצה תלמידים מהשכונות המרוחקות ללמוד במקום, כך שהמבנה כיום מלא ברובו בתלמידים - על חשבון ילדי השכונה החרדים שיישארו ללא מסגרת לימודים קרובה לביתם בפתח שנת הלימודים הקרובה.

בעתירה מאשימים העותרים את עליזה בלוך כמי שפועלת משיקולים רעים ומפלה את הילדים החרדים. לדברי העותרים, "חובת העירייה לספק מקומות חינוך לתושבי העיר המצויים בקרבת מקום מגוריהם אינה נשענת, רק על הסכמים קואליציוניים (שנחתם עם דגל התורה א.ק.), אלא היא נובעת ממושכלות יסוד של המשפט המנהלי שלא להפלות לרעה, ושלא לפעול על-פי שיקולים זרים״.

כאמור, בבסיס הטענות מצדדים העותרים בהסכם קואליציוני שנחתם בין ראש העיר עליזה בלוך לסיעת הליכוד, לפיו לא יוקצו גנים או מבני ציבור נוספים ״למגזרים שאינם תואמים את אופי השכונות הכלליות בבית שמש הותיקה״. לטענת העותרים ״מדובר בשיקול זר של המשיבה. לפי התחייבות זו, ראש העיר קיבלה על עצמה שלא להקצות מבנים לאוכלוסייה החרדית בשכונות שאינן חרדיות, ללא קשר לשיקולים פדגוגיים או לשיקולים של צרכי האוכלוסייה המקומית״.

העותרים מסכמים ומבקשים מבית המשפט לפעול בעניין, כשהם מאשימים את עליזה בלוך בכך שהיא פועלת בחוסר לב ושימוש לרעה בסמכויותיה. ״חרף העובדה שאין לילדים אלה המתגוררים בסביבת רחוב זה, מבנים אחרים לצורך פעילות זו; העירייה אף פעלה מתוך אפליה ושיקולים זרים כאשר שיבצה לרישום במבנים שלה ברחוב בר-אילן, ילדים המתגוררים, ברובם, באזורים רחוקים מרחוב זה וכן נמנעה מלהעביר לעותרת אפילו שתי הכיתות הריקות המצויות במבנים אלה״.

עוד נכתב בעתירה, כי "ילדי הגנים של העותרת זכאים לקבל פתרונות חינוך בדיוק כמו כל הילדים בשאר האזורים של העיר, ללא כל אפליה. יתרה מכן, העובדה שילדי הגנים של העותרת גרים בסביבת רחוב בר-אילן אמורה להקנות להם עדיפות על פני ילדים הגרים במקומות אחרים. המדובר באפליה לרעה של האוכלוסייה החרדית לגווניה, בחוסר הקצאת מבנים מתאימים״.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: ״עיריית בית שמש שמה בראש מעיינה את הדאגה לילדים מכלל המגזרים. העירייה ניהלה שיח עם העמותה על מנת למצוא פתרונות במסגרת הסטטוס קוו בשכונה אולם לצערנו הרב ולמרות ההידברות, הוגשה עתירה בבית המשפט. כיוון שהנושא נידון בבית המשפט, תגובתנו תינתן במסגרת הדיון בבית המשפט".

עליזה בלוך הליכוד בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד