י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעקבות חשיפת ׳בחדרי׳

הפתרון: בית המשפט יתקן את המכרז

בעקבות הפרסום ב׳בחדרי חרדים׳ ולאחר פניית חבר הכנסת אורי מקלב לנשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות - בית המשפט העליון צפוי לתקן את המכרז שהפלה את החרדים ולהאריך את מועד המכרז כדי לתת לעורכי דין חרדים הזדמנות להתמודד בה • 'בחדרי' עם כל הפרטים

הפתרון: בית המשפט יתקן את המכרז
בג"צ צילום: פלאש 90

בעקבות הפרסום ב׳בחדרי חרדים׳ ולאחר פניית חבר הכנסת אורי מקלב לנשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות - בית המשפט העליון צפוי לתקן את המכרז שהפלה את החרדים ולהאריך את מועד המכרז כדי לתת לעורכי דין חרדים הזדמנות להתמודד בה.

בדוברות מערכת בתי המשפט הודיעו ל׳בחדרי חרדים׳ כי בעקבות הטעות במכרז, בו סעיף העדפה לחרדים הושמט בניגוד לתיקון שחוקק בחוק ייצוג הולם - במערכת בתי המשפט פנו לנציבות שירות המדינה בדרישה לתקן את המכרז ולהאריך את תקופת המכרז כדי לאפשר גם לעורכי הדין החרדים לגשת אליו.

״גם כעת יכולים מועמדים מהמגזר החרדי לגשת למכרז. מכל מקום, אנו אכן פועלים מול נציבות שירות המדינה להארכת תקופת המכרז כך שתצורף לו הבהרה הנוגעת לתיקון לחוק משנת 2016״, כך נמסר מטעם מערכת בתי המשפט ל׳בחדרי חרדים׳

כזכור, ׳בחדרי חרדים׳ חשף כי במכרז שהוציאו במערכת בתי המשפט לתפקיד עוזר משפטי לשופטי בית המשפט העליון, הכניסו בסעיפי ההעדפה אפשרות להעדפה עבור האוכלוסייה הערבית, אנשים עם מוגבלות ובני העדה האתיופית - כשהם מתעלמים בבוטות מהמגזר החרדי; למרות התיקון בחוק שחוקק על ידי חברי דגל התורה בשנת 2016 שקבע כי ניתנת עדיפות גם לחרדים במשרות של המדינה.

בעקבות הפרסום ב׳בחדרי חרדים׳ שיגר חבר הכנסת אורי מקלב מכתב לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, בו הוא כתב כי ״מצופה שהרשות השופטת ובית המשפט העליון בפרט, כגופים המצהירים השכם והערב על הצורך בשמירת החוק, יהוו סמל ודוגמה לקיום הוראות החוק - גם בית המשפט העליון מחויב לקיים את חוקי הכנסת״.

לדברי חבר הכנסת מקלב: ״היה מצופה שהרשות השופטת ככלל, ובית המשפט העליון בפרט, כגופים המצהירים השכם והערב על הצורך בקיום פסקי דין ובשמירת החוק, יהוו סמל ודוגמה לקיום הוראות החוק, ולא להפך".

עוד מוסיף מקלב כי "למותר לציין כי גם בית המשפט העליון מחויב לקיים את חוקי הכנסת", כשהוא מציין את דברי שופט בית המשפט העליון בדימוס, אהרון ברק, שאמר כי "שלטון החוק במובנו הפורמלי מופנה כלפי הרשות השופטת וכי גם לשופט אסור להפר את החוק, דבר זו מופנית כלפי כל השופטים לרבות שופטים בערכאות השיפוט העליונות".

אהרון ברק אורי מקלב בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד