ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
62 יום לבחירות

מה קורה בשמאל? שני איחודים על השולחן

בימין מבזבזים זמן יקר, כשמועד סגירת הרשימות הולך ומתקרב. בשמאל נעשים מאמצים למקסם קולות בכדי לגבור הפעם על גוש הימין. אמש נפגשו היו"רים החדשים של מפלגות 'העבודה' ו'מרצ' והכיוון נראה חיובי • ב'כחול לבן' מדברים עם אורלי לוי, כשלדבריהם יש לה דרישות מוגזמות

מה קורה בשמאל? שני איחודים על השולחן
ניצן הורוביץ, עמיר פרץ, בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בעוד בימין הדתי ממשיכים להתכתש סביב המיקומים והתפקידים, בשמאל הולך ומתבשל איחוד ראשון. מדובר באיחוד מפלגות 'העבודה' ו'מרצ' בינתיים ללא אהוד ברק.

אמש (שלישי) נפגשו שני היו"רים החדשים, יו"ר 'העבודה' עמיר פרץ ויו"ר 'מרצ' ניצן הורוביץ ודנו בריצה המשותפת, בכדי שחלילה אחת מהמפלגות לא תמצא את עצמה מחוץ לכנסת בליל י"ז באלול הבעל"ט.

בפגישה ביניהם שהסתיימה בשעות הערב המאוחרות, השיגו השניים הסכמות הדדיות בנושאים האידאולוגיים, ומה שנותר כרגע הוא לחתום על ההסכמים בין המפלגות, לגבי המיקומים ברשימה.

מה שכבר ברור, מי שיעמוד בראש הרשימה המאוחדת יהיה עמיר פרץ, הוותיק והמנוסה מבין השניים, למרות שניצן הורוביץ כבר כיהן בעברו כחבר כנסת במשך שתי קדנציות בין השנים 2009 עד 2015.

באשר לצירוף מפלגת 'ישראל דמוקרטית' של אהוד ברק, הדעות חלוקות, כך מדווחת הכתבת דפנה ליאל ב'ערוץ 12', אלה שבעד האיחוד סבורים כי לאור הסקרים בהן ברק מדשדש, צריך להציל את הקולות הללו ולהתאחד, לעומת המתנגדים, הסבורים כי ברק הינו פוליטיקאי שנוא שעלול להבריח מאיחוד שכזה, לא מעט מצביעים.

ומה קורה בגזרת 'כחול לבן'?

ובאותו גוש, קצת יותר מרכז - במפלגת 'כחול לבן' שואפים הפעם לסיים עם מנין מנדטים גדול יותר מ'הליכוד', ופועלים בזמן שנותר עד לסגירת הרשימות, לחבר אליהם גורמים נוספים.

על פי דיווח אמש במהדורה המרכזית של 'ערוץ 12', בימים האחרונים התנהלו מגעים לאיחוד עם חברת הכנסת לשעבר אורלי לוי-אבקסיס, העומדת בראש מפלגת 'גשר' שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות, אולם הדרישות שלה מרחיקות את הסיכויים לאיחוד. כך למשל דורשת לוי-אבקסיס, את המקום החמישי ברשימה, כשב'כחול לבן' בכלל מציעים לה מקום בעשירייה השנייה. 

בנוסף לדרישתה לקבל את המקום החמישי, בו יושב כיום אבי ניסנקורן מבכירי 'כחול לבן', היא דורשת גם מקום לחברי רשימתה, אחד בכל עשירייה. ב'כחול לבן' עדיין לא הורידו לגמרי את אופציית מהשולחן ועורכים בדיקות וסקרים, האם שווה האיחוד עמה ואם לאו יוותרו עליו. שכן גם כך הפרוצדורה תהיה לא פשוטה, להזיז אנשים ולחלק שווה בשווה את המיקומים בין שלוש הסיעות הקיימות - 'חוסן לישראל', 'יש עתיד' ותל"ם של בוגי יעלון.  

מפלגת העבודה מרצ מפלגת כחול לבן אורלי לוי אבוקסיס ניצן הורוביץ עמיר פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד