ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הבן ראה את הגרוע מכל

גבורת הרב באומן: האלמוני שהציל בים והמפקד שדמע בביהכנ"ס

בימים שלאחר הלווית הרב ראובן באומן ז"ל, מתגלה סיפור הגבורה שלו שמרגש את ארה"ב במאמץ להציל את תלמידיו | מתברר: בנו הצעיר חזה באביו כשהוא טובע בלב ים | הגוי שהופיע בחוף הים ונעלם כלעומת שבא | וגם: המפקד שדמע "אם ככה נראים יהודים, אני רוצה להיות יהודי"

גבורת הרב באומן: האלמוני שהציל בים והמפקד שדמע בביהכנ"ס
החיפושים אחר הרב באומן צילום: Yeshiva world news

לאחר שהובא למנוחות בהלוויה קורעת לב, מתברר כי בנו של הרב ראובן באומן ז"ל, שטבע ביום שלישי בשבוע שעבר בחוף הים בוורג'יניה, היה בין התלמידים שצפו ברב שלהם טובע בעת שיצא להציל את אחד הילדים.

הרב גרשון ליט, שבנו היה בין הילדים שראו את הרב באומן טובע, גולל סיפור מרגש אודות מאמצי החיפוש שנמשכו זמן רב, בפני המתפללים בבית הכנסת בו מתפלל.

"הבן שלי היה בין הילדים שצפו ברב באומן טובע, גם הבן של הרב באומן בעצמו היה שם וראה הכל. אני בעצמי השתתפתי בחיפושים אחר הרב באומן, וצעדנו קילומטרים רבים במקום שאין נפש חיה בו, וכאן התחיל סיפור מדהים שאין לי הסבר לכך", משתף הרב ליט.

הרב מספר, "תוך כדי החיפושים, הופיע גבר שאיננו יהודי כרוח סערה, והוציא שני ילדים שהיו במצוקה בתוך המים, מיד אחר כך הגוי נעלם. 20 הילדים שהיו שם, בגילאי 12-13, סיפרו שהם ראו אדם נכנס למים ומושך שני ילדים החוצה, גם הילדים שנמשו סיפרו כך, אך הגבר האלמוני נעלם. המרחק בין המקום בו עמדו הילדים לחוף עצמו, זהו לפחות 75 רגל כ-20 מטרים".

הרב גרשון ממשיך לספר את הגבורה של הרב באומן. "הרב נכנס למים להוציא ילד אחד, הילד הצליח לצאת, אך הילדים הביטו ברב טובע, הם ראו אותו פעם אחת צף וראשו למעלה, ואז הוא שקע במים, וכל זה בזמן שהבן שלו בעצמו צופה בטביעה של אביו".

בשלב זה של הדרשה, מספר הרב גרשון על ה'פייק ניוז' שהחל להסתובב בתוך דקות. "לא היה שום שילוט שאסור להיות שם, לא היה שום דגל אדום, לא היתה שום אזהרה, הכל שקר אחד גדול, פשוט כך".

עוד סיפר הרב גרשון, כי "דבר כזה לא היה מעולם. משמר החופים הודיע אחרי ימיים של חיפושים, כי אין טעם להמשיך לחפש, זאת משום אי אפשר לחפש לנצח. אבל אז קרה דבר מדהים, תוך זמן קצר, הגיעו למקום מאות יהודים. מתנדבים מכל רחבי ארצות הברית, עם מסוקים, מטוסים, עם עשרות סירות ואופנועי ים, עם כלי שיט אדירים שעולים הרבה מאד כסף. זה היה מחזה שלא השאיר את משמר החופים אדיש, ומפקד המקום הורה להמשיך בחיפושים בכל הכוח".

מפקד משמר החופים אמר לאנשים במקום, "אף פעם לא ראיתי כזאת סולידריות, זה מדהים, יש כאן כמות עצומה של אנשים עם ציוד שלא מבייש יחידה צבאית של חיל הים".

את דבריו המרטיטים סיים הרב ליט בעדות אישית. "מפקד משמר החופים עמד בבית הכנסת המקומי, ובדמעות אמר, "אם ככה נראים יהודים, אני רוצה להיות יהודי, אני לא הכרתי יהודים עד היום, עכשיו אני מכיר"".

הרב ראובן באומן חיפושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד