י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הוכרז פרס של עשרה מיליון דולר

עשור אחרי מתקפת הטרור המשולבת במומבאי - "המוח" נלכד

לאחר שכבר נעצר בעבר ושוחרר, נלכד מי שתכנן את מתקפת הטרור המשולבת במומבאי, בה נרצחו בין היתר שליחי חב"ד הקדושים גבי ורבקי הולצברג וכן משגיחי הכשרות בנצי קרומן ואריה לייבוש טייטלבוים הי"ד • טראמפ עדכן על כך בחשבון הטוויטר שלו

עשור אחרי מתקפת הטרור המשולבת במומבאי - "המוח" נלכד
מתנדבי זק"א מתוך בית חב"ד לאחר המתקפה צילום: דוברות זק"א

לאחר חיפוש של עשר שנים אחרי "המוח" מאחורי מתקפת הטרור במומבאי שבהודו, נעצר בפקיסטן מתכנן הפיגוע הרצחני שזעזע את העולם, כך בישר הנשיא טראמפ בחשבון הטוויטר שלו, לאחר לחץ גדול שהופעל בשנתיים האחרונות כדי לאתר אותו.

העצור הוא חאפיז מוחמד סעיד, מי שייסד והוביל את ארגון הטרור הפקיסטני האיסלאמי, "לשקאר א-טייבה", שהיה אחראי לביצוע סדרת הפיגועים בהודו. זו לא הפעם הראשונה שמתכנן הפיגוע נעצר, אך בפעמים הקודמות הוא שוחרר לאחר שהצליח לחמוק מהעמדה לדין. הפעם יש לקוות שאכן מעצרו והסגרתו לארה"ב יוביל למשפט צדק.

סעיד הופיע ברשימת המבוקשים בעולם בשנת 2012, כאשר ארצות הברית הכריזה על פרס של עשרה מיליון דולרים למי שיביא ללכידתו.

כזכור, בנובמבר 2017, הרשויות בפקיסטן שחררו את סעיד על פי צו בית משפט, למרות שעמד בראש הקבוצה שביצעה את שרשרת הפיגועים במומבאי שבהודו בין כ"ח חשוון לב' כסלו תשס"ט, בהם מצאו את מותם, 207 בני אדם, ביניהם שליחי חב"ד הרב גבי הולצברג ואשתו רבקה הי"ד.

כזכור, מתקפת הטרור במומבאי החלה ביום כ"ח חשוון תשס"ט בשעה 21:15 וארכה כשישים שעות. עשרה מחבלים תקפו בו זמנית עשרה יעדים שונים בדרום העיר מומבאי שבהודו. העשרה היו חמושים ברובים, רימוני יד וחומרי נפץ. באמצעותם רצחו אזרחים, חלקם הם לקחו כבני ערובה ולבסוף הוציאו אותם להורג במיתות משונות. 

במתקפה המשולבת נרצחו 207 בני אדם ו-694 נפצעו, הן מקומיים והן זרים. כוחות מיוחדים ללוחמה בטרור של הודו הופעלו כנגד המחבלים, לכדו אחד מהם והרגו תשעה.

היעד העיקרי בו התבצרו המחבלים, וריתק את כלל היהודים בעולם, היה בית חב"ד ששכן בבניין בן חמש קומות 'בית נרימאן'. התקשורת הישראלית עקבה בדאגה ודיווחה כל העת לאורך שלושת ימי המתקפה בשל היותו אתר יהודי. במהלך המצור על הבית נמלטה ממנו עוזרת הבית סנדרה סמואל עם בנם של משפחת הולצברג, מוישי, בן השנתיים.

אולם כעבור 60 שעות, הוכרעו המחבלים שבבניין באמצעות חילופי ירי עם הכוחות המיוחדים ההודיים, ושנכנסו פנימה, התגלתה הזוועה. בני הזוג גבי ורבקי הולצברג הי"ד שליחי חב"ד, נמצאו ללא רוח חיים. כך גם שלושה ישראלים נוספים: משגיחי הכשרות הרב בן ציון קרומן מבת ים והרה"צ רבי אריה לייבוש טייטלבאום מירושלים כן יוכבד אורפז הי"ד (מטיילת שהגיעה לבקר את ילדיה ונכדיה שטיילו בהודו).

בנוסף נרצחה גם נורמה רבינוביץ', יהודיה-מקסיקנית שעמדה לעלות לארץ כמה ימים לאחר הפיגוע. אחד האורחים הישראלים ששהה בבניין בזמן פריצת המחבלים אליו, הצליח לברוח מאחד מחלונות הבניין, מיד עם תחילת התופת.

הפיגוע שפער פצע עמוק בעולם היהודי, מסרב להגליד ולרבים מהעם היהודי, הקולות, התמונות והתיאורים עדיין זכורים, מהדהדים ומחרידים.

אסון מומבאי תכנון פיגועים גבי ורבקי הולצברג מתקפת טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד