י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פי 8 מאהוד ברק

בשבת הקרובה: השיא ההיסטורי שישבור נתניהו

4,875 - זה מספר הימים שימלאו מחר לראש הממשלה בנימין נתניהו וגם מספר השנים בהם כיהן בן גוריון כראש הממשלה • יום שבת יהיה "שובר שיוויון" ונתניהו ישבור שיא היסטורי כשיעקוף את ב"ג • כמה ימים כיהנו ראשי הממשלה האחרים? מי כיהן לתקופה הקצרה ביותר בהיסטוריה? • כל הנתונים

בשבת הקרובה: השיא ההיסטורי שישבור נתניהו
רה"מ נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90

עוקף בן-גוריון: בשבת הקרובה יעקוף ראש הממשלה בנימין נתניהו את ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, ישבור שיא היסטורי ויקטוף רשמית את תואר ראש הממשלה שכיהן במצטבר למשך התקופה הארוכה ביותר מאז קום המדינה.

על פי בדיקה שעשו ד”ר עופר קניג, חוקר במכון הישראלי לדמוקרטיה, ומנחם לזר, מומחה לניהול סקרים פוליטיים וחברתיים, מחר ימלאו 4,875 ימים לכהונת נתניהו כראש ממשלה - בדיוק כמספר הימים שבהם כיהן בן־גוריון בתפקיד.

כאמור, בשבת ישבור נתניהו את השיא של משך הכהונה המצטבר של ראשי ממשלה בישראל, וייתכן כי לדורות יישאר ככזה - זאת משום שלא אחת עלתה האפשרות להצעת חוק שתגביל את כהונת ראש הממשלה.

ד”ר קניג גם מצא שמבין המנהיגים הנוכחיים של מדינות ה־OECD נתניהו הוא בעל משך הכהונה השלישי באורכו, אחרי נשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

בדיקה השוואתית של משך הכהונה של כל 11 האישים שעמדו בראש ממשלת ישראל מאז הקמתה מגלה - זהו מספר הימים שכיהנו ראשי ממשלות ישראל מאז קום המדינה:

יצחק שמיר כיהן במשך 2,432 ימים

יצחק רבין כיהן 2,322 ימים

מנחם בגין כיהן 2,302 ימים

לוי אשכול כיהן 2,072 ימים

גולדה מאיר כיהנה 1,904 ימים

אריאל שרון כיהן 1,866 ימים

אהוד אולמרט כיהן 1,062 ימים

שמעון פרס כיהן 976 ימים

משה שרת כיהן 646 ימים

אהוד ברק כיהן 610 ימים

בנימין נתניהו ראש הממשלה היסטורי דוד בן גוריון אהוד ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד