י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חבר הפרלמנט שניצל

מדוע האוקראיני חילק שוקולד לילדים החרדים?

צבי הירש (גארי) לוגבינסקי, יהודי חבר הפרלמנט האוקראיני שניצל מהתופת באסון צ'רנובל על ידי אגודת צעירי חב"ד שהעלו אותו לישראל, לא שוכח את רגעי הקושי וסוגר מעגל עם ילדי כפר חב"ד

מדוע האוקראיני חילק שוקולד לילדים החרדים?
צבי הירש (גארי) לוגבינסקי צילום: כפר חב"ד

חבר פרלמנט אוקראיני המשמש כסגן נשיא מועצת אירופה, נצפה מחלק כמויות של חטיפי שוקולד לילדי כפר חב"ד. מסתבר שמאחורי המחזה המפתיע מסתתר סיפור מרגש במיוחד המתפרסם הבוקר בשבועון 'כפר חב"ד'

צבי הירש (גארי) לוגבינסקי, יהודי המשמש כחבר פרלמנט באוקראינה וכסגן נשיא מועצת אירופה, ביקר בימים האחרונים בישראל, יחד עם חברים נוספים בפרלמנט. בין היתר, הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

בין פגישותיו החשובות, נצפה חבר הפרלמנט הבכיר כשהוא מחלק חטיפי שוקולד מגוונים, אותם רכש במרכול המקומי עבור ילדי הכפר, כשהוא מלווה על ידי יו"ר ועד הכפר הרב שמעון רבינוביץ.

מסתבר שמאחורי המחזה הלא שגרתי מסתתר סיפור מרגש במיוחד - אותו מפרסם הבוקר שבועון 'כפר חב"ד'.

אותו חבר הפרלמנט אוקראיני הוא אחד מ'ילדי צ'רנוביל' שהועלו לישראל לפני קרוב לשלושים שנה לאחר האסון הנורא שארע עם פיצוץ הכור האטומי במחצית השנייה של שנות ה-80 של המאה הקודמת ובעקבותיו פונו מאות אלפי אנשים מבתיהם, אלפי הרוגים ועוד אלפים שסבלו במשך שנים מתופעות הלוואי. הפינוי אז התבצע על ידי צעירי אגודת חב"ד בעקבות הוראת הרבי מליובאוויטש זצ"ל.

"כשהייתי ילד ולמדתי בכפר לא היה לי כסף", סיפר לוגבינסקי, "היו אפשרויות מעטות מאוד להרוויח כסף ובכל מקרה לא היה מדובר בהרבה כסף, בתור ילד ניצלתי את הזמן הפנוי בלימודים ועבדתי בכל מיני מקומות בכפר. ביניהם בפרדס האתרוגים של גרליק ובלול תרנגולות".

"אחרי שהצלחתי לחסוך כמה שקלים, רציתי לקנות משהו ונכנסתי למכולת. ראיתי שם שוקולדים ורציתי לקנות אותם אבל עשיתי חשבון שבסכום שקיבלתי בעבור שעת עבודה אוכל לקנות חפיסה אחת בלבד".

"אז, באותו רגע, החלטתי שהחלום שלי הוא שיהיה לי די כסף כדי לקנות הרבה שוקולדים ולחלק אותם לילדים אחרים בכפר חב"ד. בביקור האחרון שלי בישראל הגעתי לכפר חב"ד וסוף סוף הגשמתי את החלום הזה. נכנסתי ל'היפר ליפסקר', מילאתי עגלה בשוקולדים מכל מיני סוגים ויצאתי לחלק אותם לילדים. סגרתי מעגל".

כור גרעיני אוקראינה כפר חב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד