י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפגישה נחשפה

בהסכמת רובינשטיין? עבודות בשבת בבני ברק

בעיריית בני ברק מבהירים כי "לא הושגו עדיין הסכמות מחייבות", אולם ב'ערוץ 12' דווח כי ראש העיר רובינשטיין ומנכ"ל נת"ע נפגשו השבוע והגיעו לתנאים והסכמות שיאפשרו את כריית תוואי הרכבת מתחת לעיר בשבתות וחגים

בהסכמת רובינשטיין? עבודות בשבת בבני ברק
חרדים מפגינים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם יתבצעו בקרוב עבודות בשבת בשטחה של העיר בני ברק? על פי דיווח של כתב הדתות יאיר שרקי ב'ערוץ 12', ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין נועד שלשום (רביעי) עם מנכ"ל נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) יהודה ברון, ובמהלך הפגישה שהתנהלה באווירה חיובית, סיכמו השניים על מתווה שיאפשר את עבודות חפירת תוואי הרכבת הקלה 'המטרו' של גוש דן בעוד כשנתיים מתחת לעיר.

נזכיר, כי לפני כמה חודשים עוד בימיו של חנוך זייברט כראש העיר בני ברק, הובהר לחברת נת"ע כי לא יתאפשרו עבודות בשבת בעיר ומתחתיה ויהי מה, אלא שלפי דיווחו של שרקי, רובינשטיין וברון הגיעו למתווה שיאפשר את עבודות החפירה בעצם יום השבת.

לדבריו, הסיכום כולל, התחייבות שעובדים שיבצעו את החפירה יהיו לא יהודים וכן שפינוי הפוסלת יתבצע רק לאחר השבת, וגם פירי החפירות יכוסו בברזנטים כדי שהתושבים לא יגלו כי מתבצעות עבודות בשבת, וזאת מטעמי בטיחות.

עיריית בני ברק מסרה בתגובה לכתבתו של יאיר שרקי, "השיחה עם הוועדה לתשתיות לאומיות, משרד התחבורה ונת"ע הייתה חיובית ובאווירה טובה והצדדים סיכמו ביניהם להמשיך בהידברות. עם זאת יודגש כי לא הושגו עדיין הסכמות מחייבות, אלה תתקבלנה אך ורק בכפוף לפסק הלכה שיינתן על ידי סמכות הלכתית המקובלת על כל הזרמים".

 

עבודות הרכבת בשבת אברהם רובינשטיין חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד