י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
רפי פרץ תתעורר!

סקרי סופ"ש: גנץ ולפיד נחלשים - איחוד הימין בסכנה

אם לא יתעשתו בימין הדתי בימים שנותרו, זו עשויה להיות בכייה לדורות, שני סקרים שמתפרסמים הבוקר והם אינם היחידים שמנבאים לאיחוד הימין מפלה בבחירות במבנה הקיים | 'הליכוד' עם יתרון על 'כחול לבן' | ליברמן עדיין מתחזק והחרדים שומרים על יציבות בכל הסקרים

סקרי סופ"ש: גנץ ולפיד נחלשים - איחוד הימין בסכנה
פתקי הצבעה בקלפי צילום: אלי אחימאיר

60 יום לבחירות וכעשרה ימים למועד הגשת הרשימות לכנסת ה-22, שני סקרים נוספים שמתפרסמים הבוקר (שישי), עדיין לא מנבאים תוצאה מכריעה, מי ירכיב את הממשלה ומי מסתמנים כחברים בה. למרות שבשניהם, גם 'הליכוד' וגם 'כחול לבן' נחלשות בכוחן, הראשונה עדיין ביתרון משמעותי על חברתה.

נתחיל עם סקר שנערך על ידי מכון Direct Polls בקרב 431 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל, המתפרסם בעיתון 'מקור ראשון'. הסקר בדק ומצא כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, התוצאה היתה כדלהלן: 'הליכוד' היה זוכה ב-32 מושבים בכנסת, 'כחול לבן' ב-29 מושבים, הרשימה הערבית המשותפת שעדיין לא התגבשה מקבלת - 11 מושבים, 'ישראל ביתנו' 8.

'יהדות התורה' שומרת על כוחה מהבחירות הקודמות ומקבלת 8 מושבים, ש"ס מקבלת על פי הסקר 7 מושבים בכנסת ה-22, מפלגת 'העבודה' בראשות עמיר פרץ (לפני האיחוד עם אורלי לוי) שומרת על כוחה עם ששת המנדטים שלה.

שלוש מפלגות מקבלות חמסה - 'הימין החדש' של בנט עם 5 מנדטים, כך גם 'מרצ' ומפלגתו החדשה של אהוד ברק - 'ישראל דמוקרטית', 5 מנדטים כל אחת מהן. מי שנמצא בצרות וזהו לא הסקר הראשון - הוא 'איחוד מפלגות הימין' שבראשות הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'.

שתי מפלגות ימין שנסקרו, לא עברו את אחוז החסימה. 'עוצמה יהודית' של איתמר בן גביר קיבלה בסקר1.7% ו'זהות' של משה פייגלין אחוז אחד. 

מן הסקר עולה כי ישנו תיקו בין הגושים - 56 מושבים לימין ולשמאל ומי שעשוי להכריע הוא איווט ליברמן עם שמונת המנדטים שלו.

איחודים לא יוסיפו מנדטים לגוש השמאל

כך עולה מסקר נוסף שמתפרסם ברדיו 103FM, שנערך אתמול (חמישי) עוד בטרם הודיעו עמיר פרץ ואורלי לוי על ריצה ברשימה משותפת. הסקר שנערך על ידי מכון סמית' בראשות הסוקר רפי סמית', בדק איחוד של 'מרצ' ו'העבודה' - והתוצאה היא 13 מנדטים. בתרחיש שכזה מפלגתו של אהוד ברק היתה מקבלת 4 מנדטים בלבד.

אילו המפלגות רצות כל אחת לחוד והבחירות היו מתקיימות היום, התוצאה היתה כזו; 'הליכוד' היה זוכה ל-32 מנדטים ו'כחול לבן' ב-29, כמו בסקר של 'מקור ראשון'.

'הרשימה המשותפת' עם 10 מנדטים, 'ישראל ביתנו' בראשות ליברמן עם 9 מנדטים, ש"ס 8, 'יהדות התורה' 7,  'הימין החדש' בראשות איילת שקד ונפתלי בנט היה מקבל 6 מנדטים, 'העבודה' - 6, 'מרצ' 5, איחוד מפלגות הימין מקבל גם בסקר הנוכחי רק 4 מנדטים ומדשדש על קו אחוז החסימה, כך גם מפלגתו של אהדו ברק - 'ישראל דמוקרטית'.

תמונת הגושים היא - 57 מושבים בכנסת לגוש הימין-חרדים, 54 מושבים לגוש המרכז-שמאל-ערבים ו-9 מנדטים נוספים של ליברמן, שלא ניתן לאמוד את דעתו כיצד ינהג במקרה שכזה למרות שהצהיר כי יפעל להקים ממשלת אחדות.

מן הסקר עולה, כי אילולי היו 'העבודה' ו'מרצ' מתאחדים ומקבלים יחדיו 13 במקום 11, כשהם רצים בנפרד, לא היה שינוי בתמונת הגושים, שכן שני המנדטים הנוספים היו נגרעים מ'כחול לבן', שהיה מקבל במקרה כזה 27 מנדטים בלבד.

 

סקר מנדטים מקור ראשון בחירות 2019 רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד