י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סוף סוף

יש פיתרון ויש זוכה: החידה המתגלגלת נפתרה

אחרי חודשיים הגיע הפתרון לחידה שהושמעה בתכנית 'חידודון' בהגשת עמי מימון ב'קול ברמה' | המאזין שהשיב לה זכה בתלושי קנייה בסך עשרת אלפים שקלים

יש פיתרון ויש זוכה: החידה המתגלגלת נפתרה
עגלת קניות צילום: pixsabay

יוסף מאיזור הדרום, הצליח אתמול (חמישי) לפענח את החידה המתגלגלת שרצה בתכנית 'חידודון' ברדיו 'קול ברמה' מזה כחודשיים, וזכה בפרס של תווי קניה ברשת רמי לוי בסך של 10,000 שקלים.

במשך כחודשיים, ניסו מאזינים רבים לעלות ולפתור את החידה. החידה התחילה בסכום נמוך ואט אט עלתה. לפני כשבוע החל גובה הפרס לרדת, ולאחר שהגיע למאות בודדים של שקלים, החליט מגיש התכנית עמי מימון, לשוב ולהעלותה בחזרה עד 10,000 שקלים.

החידה היתה, "איך יתכן מצב ששנים יגנבו את אותו הדבר באותו הזמן באותה כמות לאותו צורך ומאותו סוג. אחד יקיים מצווה מדאורייתא והשני יעבור על איסור מהתורה?".

התשובה: שניים שגנבו חתיכת מצה קטנה שאין בה שווה פרוטה, לצורך אכילת מצה בליל הסדר. רק ההבדל ביניהם הוא, שלראשון יש שיעור כזית מצה לקיום המצווה. ואם כן, החתיכה שגנב, אמנם היא חצי שיעור, אבל חצי שיעור אסור מהתורה, ולכן עבר איסור תורה של גניבה. אבל השני שיש לו כזית חסר קצת, וכאשר גנב את החתיכה נשלם לו שיעור לכזית, פסק הרב יצחק אלחנן ספקטור בספרו באר יצחק, שאם בכדי לקיים מצוה בשיעור שלם אתה צריך לעבור על עבירה של חצי שיעור, דוחה המצווה את העבירה. ולפי זה, כיוון שהחתיכה שגנב, פחותה משווה פרוטה ודינה כחצי שיעור, נדחה איסור זה בכדי לקיים מצוה מן התורה של אכילת מצה.

עמי מימון הגיב בתכניתו הפופולרית בצהריי היום ב'קול ברמה' לפיתרון החידה ואמר, "אני בהתרגשות גדולה. ב"ה שאני זוכה כל יום לשמח את עם ישראל, ובעז"ה נעשה ונצליח, ונמשיך להוביל את התכנית הפופולארית ביותר במגזר החרדי, ברדיו החרדי הגדול בעולם בכדי לשמח את עם ישראל".

עמי מימון חידודון רדיו קול ברמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד