ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"הם יפלו לצוק" • צפו

‏המסר של נשיא ארה"ב טראמפ לכתב החסידי

‏הנשיא טראמפ לכתב החסידי של המגזין החרדי 'עמי': "המפלגה הדמוקרטית הולכת יותר מדי שמאלה, הם יפלו לצוק, אבל זה החלטה שלהם"

‏המסר של נשיא ארה"ב טראמפ לכתב החסידי
הנשיא דונלד טראמפ & העיתונאי ג'ק טורקס צילום: רויטרס ופייסבוק

בראיון לתקשורת בחצר הבית הלבן, נשאל הנשיא טראמפ על ידי הכתב החסידי ג'ק טורקס שמסקר את הבית הלבן עבור מגזין 'עמי', לגבי הדברים שאמר הנשיא על חברות הקונגרס המוסלמיות מטעם המפלגה הדמוקרטית. טראמפ הגיב: "המפלגה הדמוקרטית הולכת יותר מדי שמאלה, הם יפלו לצוק, אבל זה החלטה שלהם".

כזכור, השבוע תקף הנשיא טראמפ את ארבעת חברות הקונגרס הדמוקרטיות, אילהאן עומאר, רשידה טליב, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז ואיינה פרסלי. טראמפ אמר כי הן יכולות לחזור "מהמקומות ההרוסים ומלאי הפושעים שמהם הגיעו". שלושת הנשים מלבד עומאר נולדו בארה"ב למשפחות מהגרים.

במהלך עצרת בחירות של הנשיא, זעקו אוהדי טראמפ, "תחזיר אותן בחזרה". הן התבטאו פעמים רבות בגנות מדינת ישראל ובעד הפלסטינים, והן ספגו ביקורת גדולה והואשמו באנטישמיות.

עומאר טענה בעבר כי מדינת ישראל "היפנטה את העולם כדי שהעולם לא יבחין במעשים המרושעים של ישראל". היא טענה כי פוליטיקאים אמריקאים תומכים בישראל בגלל ה"בנג'מינים" - הכינוי לשטרות של מאה דולר, שעליהם מופיע דיוקנו של בנג'מין פרנקלין, מי שהיה שר הדואר של ארצות הברית לשעבר במאה ה-18.

גם חברת הקונגרס טליב אמרה דברים שהרגיזו מאד את הנשיא, ובעבר היא השוותה את היחס לפלסטינים למשטר ההפרדה הגזעית שהונהג בעבר הרחוק בארה"ב.

חברות הקונגרס הללו, עומאר וטאליב, מתכננות לבקר בישראל ורוצות גם להגיע לשטחי הגדה, ומאחר והן תומכות בחוק החרם של תנועת ה-BDS האנטישמית, ישראל יכולה לאסור את כניסתן על פי חוק.

בסמכות משרד החוץ להורות למשרד הפנים להכניס אנשי ממשל, כדי למנוע תקריות דיפלומטיות. ועל פי הדיווח של נעה לנדאו ב"הארץ", ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא שיתבקש להכריע אם תותר כניסתן של השתיים.

דונאלד טראמפ ג'ק טורקס חסיד מגזין עמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד