י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא נחקר ולא הואשם

חרדי תובע 15 בתי כנסת ו-22 רבנים - השמיצו אותו על לא דבר

'שיימינג' שנעשה לחרדי מארה"ב מגיע לתביעת פיצויים בבית משפט | לדבריו בתי הכנסת והרבנים הנתבעים על ידו, הפיצו האשמות כזב נגדו בו בזמן שלא נעצר, לא נחקר ולא הואשם בדבר | המודעות והידיעות אודותיו גרמו לו ולמשפחתו לפשעי שנאה ולנזקים תדמתיים בקהילה החרדית  

חרדי תובע 15 בתי כנסת ו-22 רבנים - השמיצו אותו על לא דבר
חרדים. אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, פלאש 90

חרדי, תושב קליבלנד - אוהיו בארה"ב, הגיש תביעה נגד רבנים ובתי כנסת שלכאורה השמיצו אותו באוגוסט בשנה שעברה, התביעה הוגשה ב-11 ביולי החודש, במסגרתה נתבעים 15 בתי כנסת אורתודוכסיים ו-22 רבנים אורתודוכסיים.

לטענת התובע, הוועד הרבני של קליבלנד והמועצה הרבנית האורתודוכסית, הרסה את המוניטין שלו בקהילה. כך מדווח האתר 'קליבלנד ג'ואיש ניוז'.

א.מ.ה. תובע את הרבנים ואת בתי הכנסת בגלל הודעה שפורסמה ב-13 באוגוסט 2018 - הודעה מטעם הרבנים נתלתה במספר בתי כנסת אורתודוכסים ולאחר מכן היא התפרסמה גם כן באתרי חדשות יהודיות בקליבלנד ובשני בלוגים יהודיים. הוא מבקש פיצויים בסכום של 25,000 דולר.

על פי כתב התביעה, בהודעה נכתב שמו וכתובת מגוריו, בהודעה נאמר כי "הוא היה מעורב בהתנהגות בלתי הולמת עם צעירים מתחת לגיל 13. בנוסף הוגשו נגדו תלונות במשטרה, וכי מדובר במצב לא בריא ומסוכן של האיש", כך על פי לשון ההודעה שהופצה עליו.

עוד עלה מהתביעה, כי לפחות רב אחד התבקש על ידי ועד הרבנים של קליבלנד לקרוא בפני מתפללי בית הכנסת את האזהרה לגביו, וההודעה של ועד הרבנים נתלתה בכל בתי הכנסת של הנתבעים. התובע הכחיש את כל האשמות נגדו, וטוען כי המכתבים נגדו הרסו את משפחתו והביאו לגל שנאה והשמצות נגד בני המשפחה.

גם לאחר התלונות נגדו במשטרה, הוא לא נעצר ולא הואשם בדבר. לטענתו זו רדיפה אישית והוא מכחיש בתוקף את האישומים נגדו.

יצוין כי טרם נקבע מועד לדיון בעניין התביעה.

תביעת פיצויים תביעת לשון הרע השמצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד