י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האיראנים עשו מאיתנו צחוק

התיעוד המביך שמקומם את אזרחי בריטניה. צפו

אזרחי בריטניה מרגישים מושפלים, נוכח תיעוד שמפיצה איראן מהשתלטות של אנשי משמרות המהפכה על מיכלית נפט בריטית, מבלי שנתקלו בהתנגדות | למרות הגינויים וההסברים, האזרחים לא נרגעים

התיעוד המביך שמקומם את אזרחי בריטניה. צפו
מיכלית נפט. אילוסטרציה צילום: unsplash

תיעוד מהטלוויזיה האיראנית ובו נראים חיילים איראנים משתלשלים בחבלים ממסוק ונעזרים בסירות קומנדו, עורר זעם רב בממלכה הבריטית, לאחר שמשמרות המהפכה באיראן פרסמו בשבת סרטון המתעד את ההשתלטות על מכלית הנפט הבריטית Stena Impero.

האזרחים בבריטניה כעסו, היכן היו ספינות המלחמה הבריטיות שהיו אמורות למנוע את ההשתלטות של חיילי משמרות המהפכה. האיראנים הודיעו כי הבריטים שלחו ספינת מלחמה, אך אנשי הספינה לא הצליחו למנוע מהאיראנים לעצור את המכלית.

בריטניה גינתה את ההתקפה האיראנית על מכלית הנפט הבריטית במפרץ הפרסי, וכינתה את האירוע כ"פעולה עוינת". ודחתה את ההסבר של טהרן כי היא תפסה את הספינה לאחר שהספינה הייתה מעורבת בתאונה עם סירת דיג איראנית.

שרת ההגנה הבריטית, פני מורדאונט כינתה את האירוע "מעשה עוין". שר החוץ, ג'רמי האנט, אמר כי הוא הביע "אכזבה עצומה" בטלפון עם עמיתו האיראני, מוחמד ג'וואד זריף. בריטניה גם זימנה את הדיפלומט האיראני הבכיר בלונדון לשיחת הבהרה וכי הבריטים הזהירו ספינות בריטיות מלהתקרב לאזור האיראני.

אחד מדוברי משמרות המהפכה האיראניים, ראמזן שריף, אמר כי טהרן תפסה את הספינה במצרי הורמוז למרות "ההתנגדות וההתערבות" של ספינת מלחמה בריטית שליוותה אותה. אך על פי התיעוד של האיראנים, אף ספינת מלחמה בריטית לא נראתה בסרטון שהופץ על ידי אנשי משמרות המהפכה האיראנים.

נפט איראנים בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד