י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הכוכב היהודי

'הארי פוטר' פרץ בבכי כששמע את סיפור סבו היהודי

הכוכב הבריטי-יהודי דניאל רדקליף, השתתף בתוכנית של רשת BBC ושם נחשף לסיפורו הקשה של סבו, ששם קץ לחייו לאחר שחווה אנטישמיות באי הבריטי

'הארי פוטר' פרץ בבכי כששמע את סיפור סבו היהודי
דניאל רדקליף צילום: wikipedia

במסגרת התכנית "מי אתה חושב שאתה" של רשת הטלוויזיה הבריטית, ה- BBC, בה נחשפים שחקנים וידוענים למקור של משפחתם ולעברם, נחשף השחקן היהודי דניאל רדקליף, לעבר הנורא של סבו ששם קץ לחייו לאחר אנטישמיות קשה שהובילה למותו של סבא רבא שלו.

דניאל רדקליף גילם את ''הארי פוטר'' בסדרת הסרטים המצליחה (על פי סדרת הספרים רבי המכר) שתורגמה לעשרות שפות. במהלך התכנית גילה דניאל, כי סבא רבא שלו, שמואל גרשון, החליט לשים קץ לחייו לאחר היחס האנטישמי הקשה שקיבל מרשויות החוק.

השחקן דניאל רדקליף נשבר ופרץ בבכי במהלך התוכנית, לאחר שקרא את מכתב ההתאבדות של סבא רבא שלו, שאותו כתב אחרי שסבל מדעות קדומות ואנטישמיות מידי המשטרה הבריטית.

התוכנית של ה- BBC העוסקת בסיפור משפחתו של רדקליף, תשודר הערב. התוכנית תדבר על משפחתו של שחקן "הארי פוטר", כשסבא רבא שלו שמואל גרשון, נשדד ב- 1936 בעסק התכשיטים של המשפחה בשכונת האטון בלונדון, אך המשטרה האשימה את איש העסקים היהודי בזיוף השוד, וטענה שהוא ביים את השוד כדי לתבוע את חברת הביטוח, מה שהוביל בסופו של דבר למותו של שמואל גרשון.

אך לאחר סערה גדולה שעוררה המשפחה, חברת הביטוח שילמה בסופו של דבר את התביעה. ובתוכנית מובאות עדויות המעידות על כך שהבלשים הבריטים היו אנטישמיים ונמנעו מלחקור את הפשע בצורה מדויקת, כולל דו"ח משטרתי שנכתב בצורה רשלנית.

לפי הדיווח בעיתון הסאן דאז: שם הואשם גרשון, כי "יהודים אחראים לעתים קרובות להרס של בתי עסק שלהם, כדי לקבל כסף מהביטוח". כאמור לאחר חקירה נוספת התברר כי השוד לא היה מבוים, וכי חברת הביטוח שילמה למשפחה את הנזק, אך את הסב זה לא החזיר לחיים.

הארי פוטר בריטניה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד