י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
חשש כבד להתנכלות

כך מסכלת העירייה את פרויקט הבנייה החסידי

קבוצה של יזמי פרויקט בנייה לחרדים הגישה תלונה לבית המשפט הפדרלי בניו-יורק ולפיה גורמים בעירייה פעלו לסכל פרויקט בנייה של יותר מ-400 דירות כדי למנוע הגעת תושבים חסידיים • המפקח: "העירייה מכחישה כל האשמה בהטיה" 

כך מסכלת העירייה את פרויקט הבנייה החסידי
חרדים באתר בנייה. אילוסטרציה צילום: יעקב כהן

קבוצת יזמים של פרויקט בנייה לחרדים שעמלו על פרויקט של מאות יחידות דיור בצ'סטר הסמוכה למונורו-ניו יורק, תבעו גורמים בעיר על כך שלכאורה ניסו לסכל את פרויקט הבנייה של 431 יחידות דיור כדי למנוע הגעת זרם של תושבים חסידיים למקום.

ביום שישי האחרון הוגשה בבית המשפט הפדרלי ב"ווייט פליינס" שבמחוז וסטצ'סטר, תלונה בת 101 עמודים. התובעים הוכיחו בפירוט רב, תוך שילוב של סרטוני וידיאו - בהם נשמעים הצהרות שתושבים ופקידים השמיעו בישיבות ציבוריות ופרטיות כאחד - המשקפות את טענת עורכי הדין על התנגדות נמרצת להגעת חסידים למקום.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי היזמים דורשים מבית המשפט להפוך את שלילת ההיתר לבנייה להיתר בנייה, ולהורות לעירייה להוציא היתרים לכל הבתים העומדים בתכניות שאושרו בשנת 2013. הם גם מבקשים פיצוי של 80 מיליון דולר בגין נזקים שנגרמו להם.

המפקח על צ'סטר, רוברט ולנטיין, אמר בהצהרה אתמול כי העירייה "מכחישה כל האשמה בהטייה על רקע מעמד דתי או אתני, היא מוכנה להוציא היתר בנייה ברגע שהעותרים בצ'סטר יגישו בקשה העומדת בכל התנאים המאושרים של הפרויקט".

בכיר נוסף הגיב על התביעה, סטיב נויהאוס אמר בתגובה, כי "התביעה היא לא יותר מאשר ניסיון מוסווה לנצל את משלמי המסים של המחוז ולמנוע ממני לדבר נגד פרויקט שלדעתי אינו נמצא בטובת הציבור".

פרויקט בנייה חסידים התנכלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד