י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חקירה בעייתית ומורכבת מאוד

לאחר 20 שנה: צעירות חרדיות התלוננו כי הותקפו קשות

עשרים שנה אחרי שהותקפו לכאורה על ידי גבר בהיותן ילדות וכשנה לאחר שהגישו את התלונה נגדו, עצרה המשטרה אדם כבן 40 החשוד במעשים | בשל השנים הרבות שחלפו מעת ביצוע המעשים, קיים קושי רב בתיק • כל הפרטים

לאחר 20 שנה: צעירות חרדיות התלוננו כי הותקפו קשות
צללית ילדות. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: כשנה לאחר ששתי צעירות מהמגזר החרדי הגישו תלונה על אדם שתקף אותן, חוקרי המשטרה עצרו את החשוד בשנות ה-40 לחייו, ומחר הוא יובא לבית המשפט שם יבקשו להאריך את מעצרו.

מדובר בחקירה המתנהלת מזה זמן רב, במהלכה חוקרי המשטרה ממחוז ש"י גבו עדויות מהמתלוננות עצמן ואנשים נוספים, ולאחר שאנשי המשטרה התרשמו שיש חשד סביר, פנו לבית המשפט.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי מדובר במתלוננת, שלדבריה בעת ביצוע המעשה הייתה בסמוך לגיל 5-6. בעדותה לפני כשנה במשטרה, סיפרה כי קרובת משפחה נוספת שלה נפגעה אף היא.

לבקשת המשטרה, בית המשפט חתם על צו מעצר נגד החשוד שביצע את המעשים החמורים. לאחר שהחשוד בשנות ה-40 אותר, הוא נעצר והובא לחקירה.

הקושי בחקירה שהוגשה באיחור של כ-20 שנה הוא עצום, בין היתר מאחר ואנשים שיכולים להעיד דברים רלוונטיים לחקירה, כבר אינם זוכרים, כך שהחקירה מורכבת מאוד.

יצוין כי התקופה שבמהלכה ניתן לפתוח בהליך פלילי נגד אדם היא מוגבלת. קיים מועד מסוים, שהחל ממנו ואילך לא ניתן יהיה יותר להגיש נגד אותו אדם כתב אישום.

עו"ד רבקה שוורץ, מארגון 'מן המיצר', מסבירה ל'בחדרי חרדים' כי עבירת פשע מסוג זה, מתיישנת כעבור 10 שנים. ניתן להגיש תלונה ממש עד לפני תום תקופת ההתיישנות של העבירה. אך אם חלפו 10 שנים ולא נפתחה חקירה, לא ניתן יהיה להעמיד את הנאשם לדין.

מה לגבי עבירות חמורות בתחום הצניעות, שבוצעו בקטינים או קטינות?, שאלנו. עורכת הדין שוורץ מסבירה כי תקופת ההתיישנות תחל רק בהגיע הקטין לגיל 18. "תקופת התיישנות בת 10 השנים, תתחיל להימנות מיום הגיעו של נפגע העבירה לגיל 18 ותסתיים, בהגיעו לגיל 28".

אולם למרות הגדרה זו, אומרת רבקה שוורץ, "כאשר מדובר בעבירות שבוצעו בתוך המשפחה, או בידי אחראי על הקטין, המחוקק הכיר בכך שלנפגעי העבירה עלול לקחת זמן רב לאזור אומץ ולהתלונן, בין היתר בשל יחסי המשפחה עם הפוגע, והמחוקק קבע תקופת התיישנות מוארכת בעשור נוסף, כך שללא קשר לעיתוי ביצוע העבירה, ההתיישנות תחול מאז הגעת נפגע העבירה לגיל 38. מי הוא בן משפחה? סב, אב, אח, דוד, בן דוד".

למרות האמור לעיל, ישנו פתח לכתב אישום, גם "לאחר עשר שנים מביצוע העבירה, גם אם תקופת ההתיישנות לא הסתיימה, הפרקליטות תצטרך לקבל את אישור היועמ"ש על מנת להגיש נגד הפוגע כתב אישום".

מחר (רביעי) בשעות הבוקר, החשוד תושב מרכז הארץ יובא לדיון בבית משפט השלום בירושלים, שם חוקרי המשטרה יבקשו להאריך את מעצרו.

 

מעשים חמורים וביערת הרע מקרבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד