כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סוסים אצילים

ירי בתוך הנגמ"ש: פרץ יצא להגנת החרדים והצליף ב'כחול לבן'

יו"ר 'העבודה' הוציא את האוויר מהבלון שמכונה 'כחול לבן', תקף את ראשיו והבהיר, "אני לא מתכוון לתת לנגמ"ש הפוליטי של "כחול לבן" לדרוס אותנו" • על לפיד: "סוס אציל - נמשך לעימות מול החרדים" • וגם: נתניהו לא היחיד - פרץ תקף בחריפות את כלי התקשורת בישראל

ירי בתוך הנגמ"ש: פרץ יצא להגנת החרדים והצליף ב'כחול לבן'
ארבעת ראשי כחול לבן צילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת 'העבודה' ח"כ עמיר פרץ נאם אתמול (רביעי) בפני חברי המרכז, טרם אישור הריצה המשותפת עם חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, ועשה מעשה לא פופולרי. ירה בתוך הנגמ"ש לעבר מפלגת 'כחול לבן' וגם שיגר חיצי ביקורת לעבר כלי התקשורת בישראל.

בהקשר של 'כחול לבן' אמר פרץ, "היום ברור לכולם כי מה ש"כחול לבן" מכרה לציבור היה בלוף אחד גדול. יצרו מיזם פוליטי שהיתה לו מטרה אחת, הגדרה אחת: להחליף את בנימין נתניהו. אבל זו עגלה שהסוסים האצילים שמושכים אותה אינם שועטים באותו כיוון. כל סוס אציל שם שועט לכיוון אחר".

והוא החל לפרט, "בני גנץ רוצה הכל בהסכמות, הוא נמנע ממחלוקות. אבל לצידו סוס אציל נוסף – יאיר לפיד. הוא מושך לעימות מול החרדים ובאותה מידה שועט אל הימין הקפיטליסטי הקיצוני. אם לפיד היה יכול לעצב את הכלכלה והחברה בדמותו, 80% מאתנו היו עבדים של השיטה ומשרתים את לפיד וחבריו כי הוא מאוהב בחברות כוח האדם".

הוא המשיך להצליף במפלגת הכלאים ואמר, "ויש סוס אציל נוסף - בוגי יעלון, שהוא שועט אל ארץ ישראל השלמה, שהוא הביא איתו את האוזר, מעצב חוק הלאום. מישהו חושב שהעגלה הזאת תחזיק מעמד? מישהו חושב שהעגלה הזאת היא התשובה שעם ישראל צריך? ובכן, המיזם לא השיג את מטרתו".

פרץ בנאומו. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

"אמנם הם קיבלו הרבה מנדטים, כי למאות אלפי אזרחים טובים שעברו מ"העבודה" ל"כחול לבן" לא היה אכפת התוכן הפנימי, הם לא בדקו מה יש שם באמת. האם זו מפלגת שלום? או מפלגת סיפוח? האם זו מפלגת האזרחים, מעמד הביניים? או מפלגת הטייקונים והאלפיון העליון? הפעם אני פונה לאזרחי ישראל: אל תלכו שבי אחרי הסיסמא "רק לא ביבי". כי "רק לא ביבי" זה לא מסר. הציבור צמא לשמוע על מה שחשוב לו באמת, ואת זה הוא ישמע מאיתנו", קבע פרץ.

"עוד מעט תישמע זעקת השבר של "כחול לבן". עוד מעט נשמע את הקוזאק הנגזל זועק לו. הם מייד יגידו "היי, יורים בנגמ"ש! יורים בנגמ"ש!" ואתם הרי יודעים. ביליתי בבתי החולים כמעט שנתיים כי נמחצתי בין שני נגמ"שים במיתלה. ולכן אני לא מתכוון לתת לנגמ"ש הפוליטי של "כחול לבן" לדרוס אותנו כי הרי גם הם וגם ביבי מביאים את אותו הדבר בתחומים החשובים לאזרחים. גם כחול לבן וגם הליכוד מנותקים מהציבור ויביאו אלינו את אותה המדיניות של ניתוק, של ריחוק, של הפקרה".

"התקשורת היתה צריכה לחבק"

בקשר לתקשורת, אמר פרץ: "עברנו שבועיים בלתי נתפסים וראינו איך אנשים חסרי אמונה מנסים להסית נגדנו. איך האיחוד הטקטי ברק-מרצ זוכה לאיתרוג, לליטופים, ואיך החיבור האמיתי שלנו סופג ביקורת מכל עבר. למה ? למה? מאוד פשוט. כי לא הקשבנו לכל נותני העצות שהם תמיד בטוחים שהצדק בצד שלהם, שתמיד ייצגו את האמת המוחלטת שלהם", אמר פרץ בנאומו הארוך.

"לצערי חלק מהם חברים שלי, בפוליטיקה ובתקשורת ואני היום מיישיר מבט אליכם ואומר לכם: יכול להיות שאתם כל הזמן צודקים אבל אתם כל הזמן מפסידים. אלה שהחליפו את המשפט "ביתי הוא במבצרי" ב"מבצרי הוא הטוויטר שלי". יכול להיות שהאמת המוחלטת שלכם היא בסך הכל שקט ברנז'אי, נוח? אנחנו כאן כדי לשבור את הדיכוטומיה שאתם יצרתם, את הסטיגמות שאתם מטילים על האנשים, את הנרטיב שמי שלא חושב כמוכם הוא עדר, הוא רפה שכל".

לדבריו, "התקשורת היתה צריכה לחבק את החיבור הזה. כן, נכון – היא באה מהימין. גם ציפי לבני באה מהימין וכולנו קיבלנו אותה בזרועות פתוחות. אני מצפה מכל מי שרוצה באמת להחליף את ממשלת נתניהו שידע שרק תמיכה בעבודה - גשר מייצרת את הסיכוי הזה".

"לא נשב עם בנימין נתניהו"

כן הצהיר יו"ר מפלגת 'העבודה 'בנאומו, "על מנת שלא יהיה ספק – אנחנו לא נשב עם בנימין נתניהו! אנחנו לא ננהל מו"מ עם נתניהו כאשר כתב חשדות מעל ראשו, ואם יוגש נגדו כתב אישום נדרוש את התפטרותו המיידית".

עם זאת הוא הבהיר, "איננו מחרימים את הליכוד. איננו מחרימים את מצביעי הליכוד. מצביעי הליכוד הם לא הבעיה – מצביעי הליכוד הם הפיתרון, ואני מאמין שחלקם יבואו אלינו לבית הישראלי החדש, למסע הישראלי החדש".

 

עמיר פרץ מפלגת העבודה מפלגת כחול לבן בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד