כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"קשה לי מאוד הכלא הזה"

לוחם דעאש לביבי: תחזיר אותי הביתה

לוחם דעאש בפנייה לנתניהו מתוך השבי הכורדי: "אני מבקש מראש הממשלה, אני אזרח ישראלי ואני יודע, אתה ראש הממשלה שלנו במדינה דמוקרטית... המדינה שלך גדולה ומפחידה, ואני מבקש ממך להחזיר אותי לארץ. פה הכלא קשה" • צפו בתיעוד

לוחם דעאש לביבי: תחזיר אותי הביתה
סיאף שריף דאוד צילום: צילום מסך

לפני כשבועיים פרסמנו ב'בחדרי חרדים' על צעיר ערבי-ישראלי בשם סיאף שריף דאוד, בן 27, שנסע לסוריה והצטרף לשורות דעא"ש. במהלך הלחימה הוא נתפס על ידי הכוחות הכורדים ונלקח לשבי.

בראיון מהשבי שהעניק לרשת ה-BBC בערבית אמר הצעיר כי "ישראל לא עשתה לפלסטינים אחוז אחד ממה שאסד עשה", והביע רצון לשוב לישראל. אחיו אמר ל'כאן חדשות' כי המשפחה פועלת להשבתו.

אמש נחשף במהדורה של 'כאן', סרטון ששודר ברשת Exclusive ובו הוא פונה בעברית מתוך השבי הכורדי, אל ראש הממשלה ואומר: "אני מבקש מראש הממשלה בנימין נתניהו, אני אזרח ישראלי ואני יודע, אתה ראש הממשלה שלנו במדינה דמוקרטית, ערבים יהודים ודרוזים, וכל האנשים פה והחיילים, רואים איך אתה ישראלי אחד, והמדינה שלך גדולה ומפחידה, ואני מבקש ממך להחזיר אותי לארץ. פה הכלא קשה. קשה לי מאוד הכלא הזה."

כזכור, בשנת 2015 הוצא להורג ערבי ישראלי שלחם בשורות דעאש ונחשד בריגול לטובת המוסד. באוקטובר באותה שנה אמר רה"מ בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי "מי שמצטרף לשורות האויב כדי להלחם בישראל, לא יהיה אזרח ישראלי".

לפי נתוני כוחות הבטחון, כיום לוחמים בשירות דעאש בסוריה כ-20 ערבים בעלי אזרחות ישראלית.

דאעש בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד