ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
"הוא היה מבוהל - אין לי רחמים"

חשד: רופא ביצע מעשים חמורים בנערה בקופת חולים בבני ברק

נערה חרדית הגישה תלונה בתחנת המשטרה בבני ברק נגד רופא בקופת חולים בעיר, שלטענתה ביצע בה מעשים חמורים, עת שהגיעה לטיפול בנושא כאבי אוזניים | היא מספרת, "נלחצתי, הפנים שלי נהיו אדומות" | הבוקר התקיים עימות בינה לבינו: "את רוצה לתפור לי תיק"

חשד: רופא ביצע מעשים חמורים בנערה בקופת חולים בבני ברק
חדר רופא בבית חולים. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: ציפי (שם בדוי), צעירה חרדית בת 18 מבני ברק, חשה לאחרונה בכאבי אוזניים ולפני כחודש, הגיעה לקופת החולים בה היא מבוטחת, על מנת שרופא אף אוזן גרון יבדוק אותה. על פי החשד, הרופא לא רק בדק את הסיבה לכאבים, אלא ביצע מעשים חמורים ואסורים, בתואנה כי מדובר כחלק מההליך הרפואי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ביום שני השבוע, הרופא נחקר במשטרת מרחב דן, שם הכחיש את החשדות נגדו. הבוקר (חמישי) נערך עימות בינו לבין ציפי, שם המשיך להכחיש את הטענות נגדו. האם הבדיקה המדוברת נעשתה לפי הפרוטוקול הרפואי? חקירת המשטרה נמשכת.

"את על כדורים? מבקרת אצל פסיכיאטר?" כך שאל הרופא החשוד את המתלוננת ציפי, בעימות שנערך כאמור הבוקר בתחנת המשטרה בבני ברק. במהלך העימות, כך סיפרה ציפי ל'בחדרי חרדים', הרופא הכחיש את החשדות נגדו, והטיח בה "את שקרנית". ציפי עמדה על שלה והוא המשיך ואמר "את רוצה לתפור לי תיק, רוצה להוציא ממני כסף".

במהלך העימות, ציפי השיבה לרופא על גרסתו "אני אומרת את האמת. לא רוצה את הכסף שלך ולא כלום. אתה שקרן, אתה חצוף". לטענת הרופא, מישהו הכין את ציפי לעימות, וכי כל מטרתה היא להוציא ממנו כספים. "הוא אמר לי שהוא נשוי ואב ל-2, אבל זה לא משנה את העובדות שהוא ביצע בי עבירה".

לפני כשבועיים, פנה אחיה של ציפי ל'בחדרי חרדים' עם פרטי המקרה, ובעקבות כך כבר באותו היום היא גוללה בפנינו את גרסתה למקרה, עוד בטרם נחקר הרופא. "תחילה הוא בדק לי את האוזניים כי זו הסיבה שהגעתי לקופת החולים, ואז הוא אמר שהוא צריך לבדוק אותי גם עם המכשיר (סטטוסקופ א.ש), בזמן שהוא יושב מולי" סיפרה.

ציפי המשיכה לתאר כי הד"ר החל לבדוק אותה באמצעות הסטטוסקופ, ואז הרים את בגדיה. "נלחצתי, הפנים שלי נהיו אדומות" המשיכה ציפי לתאר, "הרופא שאל אותי למה, ועניתי לו 'זה לא נעים לי', והוא ענה לו בטון סמכותי 'אני יודע מה אני עושה'. אבל לא, זה לא היה הגיוני".

בסיום הבדיקה, הרופא רצה לתת לה את מספר הטלפון האישי שלו. "יש לי כמה קליינטים ששולחים לי הודעות בטלפון, אם לא יעבור לך הכאבים, תשלחי הודעה" אמרה ציפי בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כשהיא מצטטת את הרופא. "עניתי לו שיש לי טלפון כשר, ואשלח לו הודעה מהטלפון של אחי. אז הוא אמר לי שאין צורך". לפני שיצאה מהחדר, כך לדבריה, בסמוך לדלת, היא צחקה בעדינות. "כשאני מסמיקה אני גם צוחקת". לגרסתה, הרופא שאל אותה "מה זה מצחיק, הלוואי והיה לי עשר כמוך ביום".

צילום: pixabay

עם סיום הבדיקה, ציפי שבה לביתה. היא לא חשה בנוח עם הבדיקה המוזרה, וסיפרה על כך לאמה ואחיותיה. "אמא אמרה שזה לא נורמלי ושצריך לפנות לקופת החולים, היא דיברה עם המזכירה של הרופא, אני לא יודעת לאן זה התגלגל משם" אמרה. אחד מבני המשפחה פנה לאיש קשרי קהילה בקופת החולים, שם נמסר לו כי התלונה הועברה למחוז דן של קופת החולים, ובהמשך דיווח כי מנהלת המחוז הורתה לעובדת הסוציאלית הראשית לטפל בנושא באופן מיידי "בכל החומרה".

"זה לא קשור בכלל" אומרת ציפי, "למה הוא היה בכלל צריך לעשות את הבדיקה הזאת? מה זה קשור לאוזניים". תחילה השיח בנושא התנהל באופן מצומצם, אך ככל שמעגל השומעים על כך התרחב, ציפי החליטה בעצת בני המשפחה לפנות למשטרה. במוצאי שבת לפני כשבועיים וחצי, בסמוך לחצות הלילה, ציפי הגיעה לתחנת המשטרה ברחוב הקישון בבני ברק שם הגישה תלונה ומסרה באופן מפורט את מה שאירע.

למה היה לך חשוב להגיש תלונה ואף להגיע לעימות עם הרופא? "לא יודעת האם מדובר במקרה ראשון ויחיד או שיש עוד בנות שנפגעו. בהתחלה באמת חששתי, אבל הבנתי שיש מצב שכולן כמוני מפחדות לפתוח את הפה, חוששות". עוד הוסיפה בשיחה ל'בחדרי', "אני הולכת עם האמת שלי בשביל בנות אחרות, כדי שהן לא יעברו את מה שאני עברתי".

במהלך העימות שנערך לפני שעות ספורות, הטיחה ציפי ברופא "אל תקח עכשיו את הסיפור של קפריסין, אתה עשית ועכשיו משקר". לדברי ציפי, במהלך העימות "הוא היה מבוהל, הרגשתי שהוא מסתכל ואומר לי במבט "תרחמי עלי", אבל אין לי רחמים על רופא כזה".

למרות הנטען, חשוב לציין כי בשלב זה מדובר בחשדות והדברים שהיא מספרת הם לטענתה ותלונתה כאמור נחקרת במשטרה.  

מקופת החולים 'כללית' נמסר בתגובה כי הם פועלים בהתאם לחוק למניעת הטרדה ובהתאם לנהלים. "התלונה נבדקת בהתאם לחוק ובמלוא כובד הראש והרגישות". 

ניתן לפנות לכתב באמצעות המייל [email protected]

מעשה מגונה קופת חולים כללית נערה חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 83 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד