כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"נו, איך היה הלימוד ברוטב עגבניות"

בקרוב מדרכות נפרדות? התקנות של רבה הספרדי של בני ברק

רק לפני כשבועיים מונה הגר"מ בן שמעון לרבה הספרדי של עיר התורה והחסידות וכבר הוא מציג כמה בעיות שצריך לתקנן ויפה שעה אחת קודם: "אברכים לא מתעלים מספיק בגלל הפלאפונים הכשרים" וגם, "הולכים בשבת בערבוביא, אי אפשר ללכת בכביש" | האם נראה הפרדה ברחובות?

בקרוב מדרכות נפרדות? התקנות של רבה הספרדי של בני ברק
הגר"מ בן שמעון צילום: איציק בלניצקי

הגאון רבי מסעוד בן שמעון ראש ישיבת 'אור אליצור' ורבה הספרדי החדש של בני ברק, עמל בימים אלו על כמה תקנות חדשות לעיר התורה והחסידות.

בכתבת פרופיל ושיחה בעיתון 'בקהילה' שהתפרסמה בסוף השבוע, סיפר הרב החדש על הבעיות שצריך לתקן.

"יש בעיה היום שאברכים לא מתעלים מספיק. אני חושב שזה בגלל הטלפונים, ואני כמובן לא מדבר על הפסולים אלא על הכשרים. זה מסיח את הדעת. אי אפשר ללמוד ככה. אם אוכל בעזרת השם אתקן לאברכים שלפחות בזמן הלימוד יכבו את הטלפון. יום אחד שמעתי אברך באמצע הלימוד שואל את אשתו 'כמה עגבניות להביא'? אחרי הסדר פניתי אליו, 'נו, איך היה הלימוד ברוטב עגבניות'? איזו צורה יש לזה. זה לא דומה למה שהיה בדורות קודמים. אז אברכים היו שקועים בלימוד. היו מתעלים".

רבי מסעוד אצל ראש הישיבה חכם שלום כהן. צילום: יעקב כהן

עניין נוסף שמעיק לרב, הוא הנעשה ברחובה של עיר בלילות שבת קודש. "אני יוצא לבית הכנסת בליל שבת, כל רחוב חזון איש מלא בנשים וגברים שהולכים בערבוביא, אי אפשר ללכת בכביש. צריכים לתקן משהו בעניין הזה".

"אינני יודע עדיין. אלו דברים שצריך לבדוק אותם יחד עם שאר הרבנים. אבל אולי צריך לתקן שמדרכה ילכו הגברים והנשים בכביש, או ההיפך. לפחות בליל שבת. בשאר ימות השבוע זה פחות בולט. אבל בטיולים וההליכות בניחותא בליל שבת יוצרות ערבוביא כזו שאינה מתאימה לעיר של תורה". 

הגר"מ בן שמעון המשיך וסיפר "אני זוכר שבזמנו הייתה פריצות נוראה ברחוב בן זכאי פינת ירושלים. הרב שך כאב מאוד את מה שקורה שם. הוא ביקש מהתלמידים בכאב שלא יעברו שם בשום אופן".

הרב מסעוד בן שמעון רבה של בני ברק תקנות צניעות תקנות חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד