כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אין רוב לאף אחד מהגושים

סקר מהערב: 'הליכוד' 30 - 'הימין המאוחד' - 12

המגמות בסקרים האחרונים נמשכות בהתמדה ואם לא יהיה שינוי בימים שנותרו עד הבחירות, אז יש כמה מתמודדים שצריכים לדאוג | בעיקר אלה שהתרגלו להיות בקואליציה ולא יודעים אופוזיציה מה היא | עם זאת נתניהו מחזיק ברוב ממליצים 

סקר מהערב: 'הליכוד' 30 - 'הימין המאוחד' - 12
פלאש 90

ביום חמישי האחרון הוגשו כלל הרשימות המתמודדות לכנסת ה-22, לאחר שבועות ארוכים של ניסיונות חיבור והקמת רשימות מאוחדות. האיחוד בימין לא כולל בסופו של דבר את 'עוצמה יהודית' שרצה לבד, והאיחוד בשמאל לא כולל את 'העבודה' שרצה אף היא לבד עם איחוד קטן שאינו תורם לה במאומה, כך לפחות לפי הסקרים שפורסמו מאז האיחוד.

האיחודים הרציניים שכן מניבים תוצאות מרשימות בינתיים בסקרים האחרונים, הם האיחוד של 'המחנה הדמוקרטי' בראשות ניצן הורוביץ שמוצב במקום הראשון, סתיו שפיר שמוצבת במקום השני ואילו אהוד ברק שמוצב במקום העשירי.  האיחוד השני שנראה משתלם, הוא 'הימין המאוחד' בראשות איילת שקד, שתתמודד יחד עם 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי'.

סקר מנדטים חדש שפורסם הערב (מוצ"ש) בתוכנית 'פגוש את העיתונות' ב'ערוץ 12', מעלה כי עדיין אין רוב ברור לאחד מן הגושים.

מהסקר עולה כי אילו הבחירות לכנסת ה-22, היו נערכות היום, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו מקבלת 30 מנדטים, 'כחול לבן' מקבלת 29 מנדטים, 'הימין המאוחד' בראשות איילת שקד מקבלת 12 מנדטים, 'הרשימה הערבית המשותפת' - 11 מנדטים, 'ישראל ביתנו' - 10 מנדטים, החרדים מקבלים יחדיו 15 מנדטים, כש'יהדות התורה' מקבלת 8 מנדטים וש"ס 7. רשימת 'המחנה הדמוקרטי' מקבלת 6 מנדטים ואילו 'העבודה' 6 מנדטים.

מפלגת 'זהות' בראשות משה פייגלין מקבלת 2.2.% ו'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר מקבלת 1.9%, ולפיכך אינן עוברות את אחוז החסימה.

מתוצאות הסקר עולה כי גוש הימין-חרדים זוכה ל-57 מנדטים, וגוש השמאל מקבל 53 מנדטים.

כזכור, אביגדור ליברמן שמקבל בסקר לא פחות מעשרה מושבים בכנסת, הודיע כי ימליץ לראשות הממשלה, על המועמד שיסכים להקים ממשלת אחדות. לשאלה 'האם אתה תומך בהקמת ממשלת אחדות של 'הליכוד' יחד עם 'כחול לבן' ו'ישראל ביתנו', רק 29% אחוז מהנשאלים ענו בחיוב בעוד 59% התנגדו.

סקר מנדטים בחירות 2019 סקר בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד