ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
'הפלג הירושלמי' התנער

הקיצונים מפגינים על המשך מעצרם של בלוי ורובין

בשעה זו מתקיימת בירושלים מחאת קיצוניים בעקבות המשך מעצרם של שניים, האברך מאיר בלוי ששרוי במעצר מזה כחמישה חודשים ו'הפלג הירושלמי' מתנער ממנו, לאחר שלא פעל לפי הוראתם וכן מעצרו של הבחור אליעזר רובין שנעצר לפני כשבועיים בדרכו לאומן 

הקיצונים מפגינים על המשך מעצרם של בלוי ורובין
הפגנת קיצונים ברחוב יחזקאל בי-ם צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

כחמישה חודשים לאחר מעצרו, מאיר בלוי (23), נשוי ואב לתינוקת - תושב מודיעין עילית, עדיין שוהה במעצר פתוח בבסיס צה"ל, זאת בניגוד לעצת עורך דינו בעבר, שהמליץ לו להשתחרר ולא לשהות במשך תקופה ארוכה במעצר פתוח.

הערב (ראשון) נערכת הפגנה במאה שערים בירושלים, על המשך מעצרו, וכן על המשך מעצרו של אליעזר רובין - תלמיד ישיבת 'תורה לשמה' וצעירה נוספת, לא בטוח דתייה. בעניינו של רובין צפוי להתקיים דיון ביום שלישי השבוע. במהלך ההפגנה, המוחים ניסו לחסום את רחוב יחזקאל ובשלב זה נעצר חשוד אחד על ידי המשטרה.

מאיר בלוי, נעצר על ידי המשטרה הצבאית כשבוע לאחר חג הפורים בעיר מגוריו מודיעין עילית, במהלך הפגנה על רקע הבחירות ברשויות המקומיות. לאחר שהוברר כי הוא דרוש לצה"ל, הועבר לידי המשטרה הצבאית. כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', הפרקליטות הצבאית הגישה נגדו כתב אישום על כך שהשתמט משירות צבאי במשך למעלה משנתיים - 812 ימים - וביקשו להותירו במעצר מלא, עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בית הדין הצבאי קיבל את טענת פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר כי "נוכח קיומן של שאלות פרשניות כבדות משקל, אין זה ראוי כי הנאשם יהיה נתון במעצר ממשי בזמן בירור שאלות אלה" והחליט לשחררו למעצר פתוח בבסיס צבאי. ערר שהוגש על ידי התביעה הצבאית - נדחה.

אולם מאז - עו"ד מנחם שטאובר הפסיק לייצגו, לדרישת 'הפלג הירושלמי', זאת מאחר ובלוי סירב לשתף פעולה עם הפרקליט, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. "בין הנאשם לסנגור קיימים פערים של ממש בכל הנוגע לאופן ניהול התיק והייצוג בו" כתב עו"ד שטאובר לבית הדין, "עד כדי העדר שיתוף פעולה מינימלי בין הנאשם לסנגור, באופן המונע מן הסנגור". בנסיבות אלה הפסיק את הייצוג תוך שהוא מציין "אין אפשרות מעשית לייצגו".

מאז, בלוי מיוצג על ידי הסנגוריה הציבורית של צה"ל והוא שוהה במעצר בפתוח בבסיס 'תל השומר', שם לומד בישיבת 'שלום אסירייך'. יצוין, כי כאשר מדובר בתקופת היעדרות מהשירות למשך 812 ימים, שהייתו של בלוי במעצר פתוח מזה למעלה מחמישה חודשים, היא ככל הנראה אחת התקופות הארוכות ביותר.

מדובר צה"ל נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "הנאשם נעצר ביום 25 בפברואר 2019 בחשד להיעדרות מהשירות שלא ברשות והוגש בעניינו כתב אישום לבית הדין הצבאי המחוזי. זאת, לאחר שהנאשם לא התייצב ביום גיוסו והמשיך בהיעדרותו לתקופה שמשכה למעלה משנתיים. הנאשם שוהה במעצר פתוח וכפר באשמה המיוחסת לו. ההליך המשפטי בעניינו מצוי בשלבים מתקדמים".

הפלג הירושלמי עו"ד מנחם שטאובר מאיר בלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד