ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
צפו בתיעוד

טיפס על עץ בגלל כדור, נתקע בגובה וחולץ

הילד שיחק בכדור שעף לגובה ונתקע בצמרת עץ המתנשא לגובה רב, בן ה-10 לקח יוזמה פרטית וניסה לטפס אל צמרת העץ. במהלך הטיפוס הבחין כי נתקע ואינו יכול לרדת או לעלות והוא נשאר במצב מסוכן • צפו בחילוץ של כבאות והצלה לישראל - תחנת ירושלים

טיפס על עץ בגלל כדור, נתקע בגובה וחולץ
חילוץ ילד שנלכד על עץ צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים

אתמול (רביעי) בשעות הערב המוקדמות, ילד כבן 10 טיפס על עץ גבוה בשכונת קרית משה בירושלים, בכדי להוריד את כדור שנתקע במהלך המשחק על ענפיו של עץ גבוה.

הילד טיפס עד לענפיו הדקים ביותר של העץ המתנשא לגובה של כ-10 מטרים. כשהגיע הילד לצמרת העץ, הוא הבין לפתע, שהוא אינו מסוגל לעלות יותר ואף לא לרדת, וכי הענף עליו הוא יושב, הוא ענף דק העלול להישבר בכל רגע.

חבריו ובני משפחתו ששהו במקום, חייגו מיד לטלפון 102 וביקשו סיוע מכבאות והצלה לישראל תחנת ירושלים. למקום הוזנקו צוות לוחמי אש מירושלים, שהבחין והבין כי הם חייבים לחלץ במהירות את הילד ובצורה זהירה ומדודה וזאת כדי למנוע תנודות מיותרות של העץ והענף השביר עליו ישב הילד.

צוות הכיבוי והחילוץ, טיפס באמצעות סולם גבוה אל הילד, ובזהירות הוריד את הילד החמוד ללא פגע והעביר אותו להוריו המאושרים, שהמתינו לו בדאגה וכיליון עיניים מתחת לעץ.

"קראו לנו לחלץ ילד שטיפס על עץ גבוה. לכאורה עוד חילוץ שגרתי מני רבים שלוחמי האש מתמחים ומיומנים בהם" סיפר רס"ל אודי גל מפקד צוות החילוץ שחילץ את הילד. "אולם, כשהגענו, ראיתי כי המקרה הזה מורכב ביותר. הענף עליו ישב הילד, היה דק מאוד והיה רקוב בחלקו, לפיכך, היה צורך לפעול בצורה מהירה ביותר מצד אחד, ובאופן שקול וזהיר ביותר מצד שני".

"בתוך זמן קצר מהרגע שהגענו, טיפסנו על העץ בצורה זהירה וחילצנו את הילד ללא פגע" סיפר בהתרגשות אודי מפקד הצוות. "הדבר שהכי ריגש אותי בכל האירוע הזה, היה, כשהגעתי אל הילד, הרמתי אותו על הידיים, הוא תפס אותי חזק".

תוך כדי שאודי גל חילץ את הילד, הוא אמר לו "פחדתי מאוד כשהייתי על הענף הדק, אבל כשראיתי שהכבאית ואתם הגעתם, כבר לא פחדתי יותר ונרגעתי, כי הבנתי שהכל יהיה בסדר"

לאחר שהילד היה על הקרקע, לוחמי האש לא שכחו כמובן גם את הכדור של הילד, הם הורידו גם את הכדור מהעץ והחזירו אותו לילד החמוד והמאושר.

קרית משה כבאות והצלה ירושלים חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד