ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"פגיעה בזכויות המיעוט"

ש"ס עתרה נגד החלטת בית המשפט לאסור מופע קיץ בהפרדה

בעקבות הפסיקה השערורייתית של בית המשפט בנצרת, שאסר קיום מופע קיץ בהפרדה בעיר עפולה לטובת הציבור החרדי. ש"ס מגישה הבוקר עתירה לבית המשפט המחוזי בנצרת בטענה כי ההחלטה אינה מידתית • "התחשבות באמונות האדם - מעקרונות היסוד של המשפט הישראלי"

ש"ס עתרה נגד החלטת בית המשפט לאסור מופע קיץ בהפרדה
מוטי שטיינמץ צילום: אלי קובין

יממה לאחר הסערה שקמה בעקבות פסיקתו של בית המשפט בנצרת לאסור קיומו בהפרדה מופע קיץ שאמרו היה להתקיים בעיר עפולה עבור הציבור החרדי בעיר, תנועת ש"ס ממהרת להגיש הבוקר עתירה לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד החלטת עיריית עפולה להסכים לדרישות שדולת הנשים, בטענה כי היא לא סבירה ולא מידתית, מנוגדת לחוק ופוגעת בזכות לשוויון של הציבור החרדי המקיים את אירועי התרבות שלו בהפרדה.

ש"ס מדגישה בעתירתה, כי האירוע המדובר כמו אירועים נוספים המתקיימים בהפרדה, אינם באים לכפות אורח חיים על מי שאינו נוהג כך, אלא מייצגים קבוצת אנשים המבקשים זאת, שגם להם מגיע ליהנות מאירועים עירוניים בעיר מגוריהם.

העתירה אף מסתמכת על פסיקת בג"ץ התומכת בדרישה זו וקובעת כי במצב כזה, "לא רק שאין מניעה משפטית לאפשר לה לנהוג כך, ייתכן שאף יש לנסות לסייע בידה, שכן ההתחשבות באמונותיו ובצרכיו הדתיים של כל אדם היא מעקרונות היסוד של המשפט הישראלי".

לבקשת ש"ס שהוגשה באמצעות עו"ד ח"כ משה ארבל ועו"ד ישראל באך, יש להורות על ביטול פסק הדין שניתן רק מכח הסכמת העירייה השגויה, ולהורות על קיום דיון דחוף לגופה של העתירה בו תוצג עמדתנו או לחלופין להעביר את הסוגיה להכרעת בג"ץ.

המופע בפארק העירוני בעפולה תוכנן להתקיים בשבוע הבא. כזכור, השופט יונתן אברהם קיבל את עתירת שדולת הנשים נגד עיריית עפולה, אסר על קיום המופע בהפרדה והורה לסדרני העירייה למנוע כל ניסיון לקיימה ובעת הצורך לערב את משטרת ישראל. הוא אף חייב את העירייה לשלם את הוצאות המשפט של העותרות בסך 5,000 שקלים.

הזמר מוטי שטיינמץ, שהיה אמור להופיע באירוע וביטל את השתתפותו בעקבות החלטת בית המשפט, התקשה להסתיר את מורת רוחו מההחלטה ואמר, "אנו ממתינים להחלטת בג"ץ בנדון ומקווים שההיגיון יגבר. לא ייתכן שדווקא בארץ הקודש משפחות מהציבור החרדי לא יוכלו ליהנות מאירועי תרבות, רק בגלל רצונם לשמור על כללי ההלכה".

עפולה הפרדה לחרדים הפרדה מגדרית משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד