ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אתרוגים אחרי סוכות

מתי ידון ביהמ"ש בעתירת ש"ס? אחרי ההופעה

באופן תמוה, בית המשפט המחוזי בנצרת הורה לעיריית עפולה ולשדולת הנשים, להשיב לעתירת תנועת ש"ס עד ליום ראשון, כלומר ארבעה ימים לאחר המופע המתוכנן שבינתיים בוטל | ש"ס במתקפה: "עושה רושם שבית המשפט החליט לרמוס את זכויות המיעוט החרדי"

מתי ידון ביהמ"ש בעתירת ש"ס? אחרי ההופעה
זיקוקים צילום: unsplash

בית המשפט המחוזי בעיר נצרת, הורה לעיריית עפולה ולשדולת הנשים לענות לעתירת סיעת ש"ס עד לתאריך 18/08/19, כאשר רק אז בית המשפט יחל לדון האם לתת צו ביניים כפי שש"ס מבקשת. איפה הבעיה? התאריך שנקב בית המשפט לדון, הוא ארבעה ימים לאחר ההופעה המתוכננת.

הבוקר (שני) הגיעה סיעת ש"ס עתירה מנהלית נגד החלטת עיריית עפולה להסכים לדרישות שדולת הנשים, בטענה כי היא לא סבירה ולא מידתית, מנוגדת לחוק ופוגעת בזכות לשיוויון של הציבור החרדי המקיים את אירועי התרבות שלו בהפרדה.

העתירה מסתמכת על פסיקת בג"צ התומכת בדרישה זו וקובעת כי במצב כזה, "לא רק שאין מניעה משפטית לאפשר לה לנהוג כך, ייתכן שאף יש לנסות לסייע בידה, שכן ההתחשבות באמונותיו ובצרכיו הדתיים של כל אדם היא מעקרונות היסוד של המשפט הישראלי".

לבקשת מגישי העתירה עו"ד ח"כ משה ארבל ועו"ד ישראל באך, יש להורות על ביטול פסק הדין שניתן רק מכח הסכמת העירייה השגויה, ולהורות על קיום דיון דחוף לגופה של העתירה בו תוצג עמדתנו או לחלופין להעביר את הסוגיה להכרעת בג"ץ.

אך כאמור, השופט יונתן אברהם, הורה לעותרים להמציא את העתירה לידי המשיבים עד ליום 14/08, ואלה יגיבו תוך ארבע ימים עד לתאריך 18/08 - ארבעה ימים לאחר ההופעה המדוברת.

מש"ס נמסר בתגובה: "עושה רושם שבית המשפט החליט לרמוס את זכויות המיעוט החרדי. החלטתו לדון בעתירה ארבעה ימים אחרי מועד האירוע מגוחכת ומנסה לקבור קבורת חמור את זכויותיהם של אזרחים משלמי מיסים שבסך הכל רוצים להינות מאירוע אחד בהפרדה מתוך מאות אירועים שמתקיימים בקיץ. העובדה שהעתירה של שדולת הנשים קיבלה מענה מהיר מבית המשפט (תוך 4 ימים, ומתוכם שישי-שבת ותשעה באב) מוכיחה את המשך האפליה המקוממת נגד ציבור שלם רק בשל אמונתו ואורחות חייו.

אילת פילו, דוברת בתי המשפט הגיבה ל'בחדרי חרדים' כי בעתירה ציינו כי "בסעיף 10 בעתירה שהוגשה היום צוין כי 'האמן המופיע, הזמר מוטי שטיינמץ החליט שלא להופיע כלל, ככל שההחלטה לא תבוטל או תשונה'".

באשר לטענה על עיתוי הדיון המכריע, הגיבה כי "ביהמ"ש הורה כי המשיבים יגיבו לעתירה עד ליום 18.08.2019 וקבע לעיון ומתן החלטה ביום 19.08.2019. בשום מקום בעתירה לא נתבקש לקיים את הדיון לפני המועד 14.08.2019, יום המופע שבוטל על ידי האמן כאמור לעיל".

הדרת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד