ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
צפו בתיעוד

סגל ונתניהו הגנו על החרדים. אברמוביץ תקף

עמית סגל יצא מגדרו ב'ערוץ 12' בהגנה על הציבור החרדי ותקף את החלטת השופט נגד ההפרדה בהופעה, כינה אותו "יהיר" וגם טען כי עבר על החוק | אברמוביץ' לעומתו הגן על ההחלטה ורמז כי החרדים לא תורמים למדינה | בנו של ראש הממשלה יצא גם להגנת החרדים ועקץ את אברמוביץ': "החרדים מתעסקים עם מה שאנחנו לא רוצים"

סגל ונתניהו הגנו על החרדים. אברמוביץ תקף
עמית סכל/יאיר נתניהו/אמנון אברמוביץ צילום: צלמי פלאש 90

סערת ההופעה בהפרדה בעפולה: בתכנית 'שש עם' עודד בן עמי ב'ערוץ 12', נידונה סאגת ההופעה בעפולה. הפרשן הפוליטי עמית סגל ביקר את החלטת בית המשפט ויצא מגדרו להגנה על החרדים ואמר, "זו היא החלטה הזויה ומשונה גם אם סמוטריץ' בחר במילים קשות מדי. ההחלטה היא החלטה שמוכיחה שכל האקטיביזם השיפוטי לא באמת נועד להגן על מיעוטים. יש בישראל מיעוט קוראים לו הציבור החרדי. זה ציבור עני זה ציבור שאין כמעט אף שופט שיצא מקרבו. זהו ציבור שצריך הגנה בחלק ניכר מהזמן. תחשוב על הילד מעפולה שאין לו כסף כי רוב החרדים הם מהשכבות החלשות".

מתוך שידורי 'ערוץ 12'.

סגל המשיך וטען, "מתוך 360 אירועים אחד הוא לציבור החרדי. הוא נערך בהפרדה. לא עומד אדם בכניסה ואומר אתיופים לא, או רוסים לא, או חרדים לא. אלא אומרים הפרדה. זה מה שהציבור החרדי רוצה. זו התנשאות ליברלית לבוא ולגיד להם אתם לא יכולים. בא שופט ביוהרתו ואומר לא יהיה אירוע כזה. השופט הזה כנראה לא קרא את החוק שאומר שאיסור אפליה בכניסה למקומות אינו כולל את האירועים כגון זה כי מי שחוקק את החוק הזה הן הסיעות החרדיות". 

המגיש עודד בן עמי הגיב לסגל: "אבל אפשר היה לקיים את זה באולם פרטי". עמית סגל: "השופט פרש את החוק והתעלם מסעיף ברור מאוד שהדבר הזה אינו נכנס לקטגוריה של מניעת אפלייה". סגל המשיך, "מעניין מה היה קורה לאותו שופט מנצרת ולדינה זילבר אותה מגנה גדולה על זכויות נשים אם היה מדובר באירוע במגזר הבדואי. אני רוצה לראות את השופט ואת דינה זילבר יוצאים למאבק שם נגד אירוע ברמדאן. מוכן להתערב איתך שלעולם לא שופט המחוזי הזה ולא דינה זילבר היו מתערבים".

הפרשן אמנון אברמוביץ' הגיב לסגל ואמר, "מי כמוני רגיש להגנה על מיעוטים כולל על חרדים ולא אכנס כאן ליחסי הגומלין בין החברה החילונית לבין החברה והפוליטיקה החרדית, מה הם נותנים לחברה ולמדינה ומה הם מקבלים". סגל התערב ושאל אותו "מה זה קשור" וסיכם, "נחכה להחלטה ברהט...". 

בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו יצא להגנת הציבור החרדי, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ראיתי שאמנון אברמוביץ' תוהה בערוץ התעמולה 12 מה החרדים תורמים לציבור. אז ככה, חלקם מתגייסים לצבא, אלה שלא, מתנדבים בגמילות חסדים, בזק״א בחברת קדישא, ובכל המקומות האלה שאנחנו לא רוצים להתעסק. אשמח לדעת במה ערביי ישראל המוסלמים תורמים למדינה?".

את הדברים כתב, לאחר דבריו של אמנון אברמוביץ' ב'ערוץ 12', שהשתלח בחברה החרדית, ותהה מה הם תורמים לחברה הישראלית.

יצוין שזו לא פעם הראשונה שיאיר נתניהו מגן על החרדים ברשתות החברתיות, לפני שלושה חודשים יאיר תקף את יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן ותהה מדוע הוא לא מתעקש על חוק גיוס מלא שישלב גם את הערבים בצה"ל ותהה לאן נעלמה דרישתו 'בלי נאמנות אין אזרחות'.

"למה ליברמן לא מתעקש על גיוס מלא מלא של כמעט 2 מליון אזרחים ישראלים שפטורים מגיוס והולכים ישר לאוניברסיטה עם אפליה מתקנת על חשבון היהודים (ערביי ישראל)?״, תהה יאיר, והוסיף: ״ולאן נעלמה הדרישה של "בלי נאמנות אין אזרחות".

עמית סגל יאיר נתניהו אמנון אברמוביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד