י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"עובד אצל הרפורמים"

מנדלבליט ממליץ לפסול את מרזל וגופשטיין

'עוצמה יהודית' שוב על הכוונת בבחירות הללו. לאחר שנפסל מועמדם מיכאל בן ארי מלרוץ לכנסת הקודמת, מנדלבליט ימליץ שלא לאשר את התמודדותם של מרזל וגופשטיין כשהוא מנמק את חוות דעתו בציטוטים גזעניים שיצאו מפי השניים | ב'עוצמה יהודית' מגיבים במתקפה חריפה על האיש ועל ההדלפה

מנדלבליט ממליץ לפסול את מרזל וגופשטיין
ברוך מרזל ובנצי גופשטיין צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

לאחר שפסל בבחירות הקודמות את מועמדותו של ד"ר מיכאל בן ארי, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנלדבליט, צפוי להודיע היום (שלישי) לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22, כי לדעתו יש לפסול שניים ממועמדי 'עוצמה יהודית' - יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין ואיש חברון ברוך מרזל מלרוץ לכנסת, כך פורסם אמש לראשונה במהדורה המרכזית של 'ערוץ 13'.

הנימוקים שצפוי מנדלבליט לצרף להמלצתו, הם ציטוטים שנויים במחלוקת שיצאו מפי השניים. מרזל מצוטט כמי שאמר: "כאשר נסיים לטפל באויב (הערבים), יתפנו עשרות מיליארדים של שקלים שהיום אנחנו מבזבזים אותם. 60% מהכסף של הביטוח הלאומי הולך לאויב".

גופשטיין מצוטט בהתייחסות לחתונת בתו, "בוא נגיד שאם היה פה מלצר ערבי הוא לא היה מגיש את האוכל, הוא היה מחפש את בית החולים הקרוב".

ב'ערוץ 13' דווח כי גם לגבי ראש הרשימה עורך הדין איתמר בן גביר הייתה למנדלבליט התלבטות, אולם המלצתו הסופית, תהיה לאשר את התמודדותו של בן גביר.

למרות המלצתו של מנדלבליט, הוא אינו המילה האחרונה בעניין. ועדת הבחירות המרכזית בראשות השופט חנן מלצר, תצטרך לשבת על המדוכה ולהכריע, אך גם החלטתם לא תהיה הסופית והקובעת, שכן הדבר עשוי להתגלגל עד לבית המשפט העליון, אשר על פי יישק דבר במדינת ישראל.

בתגובה לפרסום ב'ערוץ 13', ב'עוצמה יהודית' יצאו במתקפה נגד את היועץ המשפטי לממשלה ואמרו כי "שוב מתגלה כי היועץ המשפטי לממשלה עובד אצל הרפורמים ומשמש נציג לשמאל הקיצוני במשרד המשפטים. ההדלפה החמורה של עמדת היועץ המשפטי כאשר בקשות התגובה מטעם עוצמה יהודית טרם הוגשו מלמדת כי עמדתו הוכרעה מראש".

עוד הוסיפו ב'עוצמה יהודית': "למרות שהוצגה בפני היועמ"ש שורה ארוכה של מעשים והתבטאויות חמורות של חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, בהם ביקור וסיוע לארכי מחבלים שיושבים בכלא, מנדלבליט אפילו לא חושב לפסול אותם. היועץ המשפטי לממשלה מסרב לקבל את הכרעת בית המשפט העליון לפיה ברוך מרזל יכול לרוץ לכנסת ופועל בצורה אנטי דמוקרטית. יועץ משפטי כזה צריך ללכת הביתה עוד הערב".

ברוך מרזל שיומלץ לפסול אותו, הגיב ואמר: "יצא המרצע מן השק. אין כאן דעה משפטית, אלא דעה פוליטית של מנדלבליט ושי ניצן שלא ניסו ליצור אפילו למראית עין עמדה של צדק טבעי. ההחלטה שלהם כבר התקבלה מראש. כך לצערנו מתנהלת מערכת המשפט בישראל".

בנצי גופשטיין, שגם הוא מועמד להיפסל הגיב ואמר: "הרפורמים מנסים כבר במשך שנים להעמיד אותי לדין ללא הצלחה, וכשלא צלחו דרך בית המשפט פנו לנציגם במשרד המשפטים אביחי מנדלבליט".

איתמר בן גביר עוצמה יהודית ברוך מרזל בנצי גופשטיין בחירות 2019 אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד