י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אילן קצ'נס: "לעולים החדשים תהיה דאגה אחת פחות"

אחת הדרכים שיסייעו בקליטתם של העולים החדשים, היא הכשרה ואיתור תעסוקתי מתאים לניסיון ולצרכיהם • אילן קצ'נס טוען, כי המיזם החדש בשיתוף הסוכנות היהודית "יחבר בין עסקים וחברות לבין עולים חדשים"

אילן קצ'נס: "לעולים החדשים תהיה דאגה אחת פחות"
יצחק ב'וזי הרצוג ואילן קצ'נס צילום: יח"צ

מקום המדינה ועד לימינו, ניצבים אתגרים גדולים ובולטים עבור כל העוסקים במלאכה של איתור והבאת עולים חדשים לארץ הקודש, כמו לימוד השפה ומציאת מקום פרנסה. בין אם מדובר בעולים בשנות ה-50 או עולים מהשנים האחרונות - לכולם מכנה משותף, והוא הקושי במציאת תעסוקה והחשש מהסבה מקצועית.

 ישנן סיבות שונות לקושי במציאת משרה ראויה, כמו היעדר שליטה בשפה העברית, התמחות במקצועות שפחות רלוונטיים בישראל, וכמובן קשיי הסתגלות להגירה למדינה החדשה. כל הסיבות הללו, לא מקלות על מציאת מקום תעסוקה ופרנסה. אילן קצ'נס, מייסד ארגון "חלומות מתגשמים", מנסה לפתור את הבעיה הזו, על ידי שיתוף פעולה חדש ויוצא דופן במיזם חברתי יחד הסוכנות היהודית, כאשר את התהליך מובילים היו"ר יצחק הרצוג, מר יהודה שרף, מנהל היחידה לעליה ומשימות מיוחדות, ומנכ"ל "אופק ישראלי" מר שמעון כהן.

 אילן קצ'נס, נפגש בשבועות האחרונים עם יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית, ועם מנהל היחידה לעלייה, קליטה ומשימות מיוחדות מר יהודה שרף. השלושה, גיבשו את הדרכים והפעולות בהן הארגון יפעל, למען הכשרת העולים החדשים שזה עתה נחתו בארץ. מר גיא קצ'נס, מונה להוביל את המיזם מטעם "חלומות מתגשמים" וכל הגורמים הפעילים בארץ ובחו"ל.

 

יצחק ב'וזי הרצוג ואילן קצ'נס | צילום: יח"צ

 עולים חדשים - הכשרה חדשה

 אילן קצ'נס מציג לי את התכנית, כפי שנקבעה במשרדי הסוכנות היהודית. הוא אומר כי "המיזם החדש, יכלול בשלב הראשון תהליכי מיון והיכרות ראשונית עם העולים החדשים, ולאחר מכן נבחן את הצרכים התעסוקתיים של כל עולה באופן אישי. העולים יעברו מסלול הכשרה מיוחדת שהותאם לפי הדרישות, ויצאו לדרך חדשה, בארץ חדשה, עם משרה חדשה".

 "יישום התכנית יתחיל בשבועות הקרובים, וכפי שסיכמתי עם מר הרצוג, אנחנו נשקיע רבות במיזם החדשני הזה, לטובת העולים שמגיעים לישראל". הוא אומר כי בשנים האחרונות, ישנו גל עלייה מבורך מארצות שונות - מאירופה, ארה"ב וכמובן אפריקה ורוסיה. "לכל עולה, "חלומות מתגשמים" יעניק סל הכשרה ויעזור במציאת מקום עבודה, שיתאים כמו חליפה לצרכי העולה החדש", מספר קצ'נס.

 האם "חלומות מתגשמים" עוסק אך ורק בעולים חדשים?

 "'חלומות מתגשמים' הוא ארגון של מיזמים חברתיים, והוא חלק מקבוצת K.Tesoro Group שאותה הקמתי. בשנים הראשונות, רוב הפעילות התרכזה למען ילדים ובני נוער שנמצאים בסיכון. כך למשל, ארגנו פרויקט של שיווק חבילות שי ומתנות לחגים, שנמכרו בחברות הכוללות מספר עובדים גדול", מציג אילן קצ'נס.

 "את הכסף שנתרם, העבירו החברות והעסקים כתרומה לכפרי ילדים ועמותות המטפלים ומסייעים לאותם ילדים. כמו כן, "חלומות מתגשמים" העניק חסויות רבות לערבי התרמה, בעיקר לפני חגים כמו ראש השנה ופסח, תוך שהוא השכיר אלומות תרבות וזימן אומנים וזמרים להופיע באותם ערבים", הוא אומר.

 "בנוסף לכל אלה, הנחתי את העובדים בארגון למצוא דרכים למימון משלחות של בני נוער למסעות בפולין, ולרכוש ציוד מחשוב חדיש, שיסייע לבני הנוער והילדים במסגרות שונות, כדי להצליח בלימודים ולהגיע להישגים".

 

אילן קצ'נס ומותגי קבוצת K.TESORO | צילום: יח"צ

 מדוע לא שמענו על הארגון שלך עד כה?

"הפעילות שלי במיזם, כמו בענפים אחרים שבהם אני עוסק, אינה מצריכה פרסום או תקשורת. לעיתים נדירות מאד אני מתראיין ומדבר על המיזם שכל כך קרוב לליבי. רק לפני מספר חודשים חגגנו 10 שנים להקמת הארגון, ועברנו על פעילויות רבות שביצענו במשך השנים, ואף אחת מהן לא קיבלה חשיפה. שיתוף הפעולה והחיבוק של הסוכנות היהודית, רק מוכיחה לי כי הדרך שעשינו, הייתה חיובית, מוצלחת וראויה", אומר אילן קצ'נס.

 אילן, אתה מגיע מהתחום העסקי. איך נוצר החיבור למיזם חברתי כמו ''חלומות מתגשמים''?

 "נכון, הקריירה שלי קשורה לעולם העסקים, הייתי מנכ"ל של חברות רבות, והקמתי קבוצה (K.TESORO) החולשת על מספר תחומים שונים. עם זאת, תמיד הקפדתי על אנושיות ועל פן חברתי, ולכן עם הקמת הקבוצה, קבעתי שמיזמים חברתיים יתפסו 10% מנפח הפעילות שלה. מכאן, שמלבד עזרה לזולת, סיוע לאוכלוסיות שונות, ויישום הפתגם "כשאתה נותן אתה גם מקבל", הפעילות החברתית שאני מאמין בה חודרת לכל עובדי הקבוצה", אומר אילן קצ'נס.

 אילן קצ'נס בערב התרמה של "חלומות מתגשמים" | צילום: יח"צ

 "אין הרבה חברות עסקיות הפועלות במישור החברתי כמו K.TESORO ו"חלומות מתגשמים". בדרך זו אני מעביר מסר מיוחד לעובדי הקבוצה, וכולי תקווה שאנשי עסקים ומנהלים אחרים כמוני, יתחילו בעשיית פעילות חברתית חיובית. לשיטתי, עשייה מבורכת זו, תועיל ותעזור רבות לעסקים, וכמובן תעזור לאלו הזקוקים לעזרה ותרומה", מסכם אילן קצ'נס.

עולים חדשים יצחק בוז'י הרצוג הסוכנות היהודית מציאת עבודה אילן קצ'נס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד