י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אמרה לחרדי "נשמה של גוי אין לך" ותשלם פיצויים בגין לשון הרע

אל בית המשפט השלום בחיפה הוגשה תביעה בגין חוק איסור לשון הרע, על ידי אדם חרדי אשר טען ששכנתו כינתה אותו בפני אנשים נוספים בשמות גנאי ובאמירות מחפירות אשר פוגעות בדתו

אמרה לחרדי "נשמה של גוי אין לך" ותשלם פיצויים בגין לשון הרע
עורך הדין אבי אברהם צילום: יח"צ

אל בית המשפט השלום בחיפה הוגשה תביעה בגין חוק איסור לשון הרע, על ידי אדם חרדי אשר טען ששכנתו כינתה אותו בפני אנשים נוספים בשמות גנאי ובאמירות מחפירות אשר פוגעות בדתו.

לטענת התובע, האישה דיברה אליו בדיבור גס, תוך שהיא משתמשת באלמנטים מדתו על מנת להשפיל אותו. בהקלטות שהקליט התובע את הנתבעת, נשמעת השכנה כשהיא מכנה את התובע בשמות גנאי, ואומרת לו: "יהודי טפו... נשמה של גוי אין לך, מגעיל. הגויים האלה יותר טובים ממך, יש להם נשמה יותר טובה משלך... תאמין לי הגוי הזה יותר טוב ממנו... על כל יום תפילה שהוא עושה".

הנתבעת לא הסתפקה בכך, והוסיפה גם דברים מלגלגים על האדמו"ר של התובע, באומרה: "מורי ורבי הוא כותב... שני סוטים שדופקים את האחרים בתוך הישיבות". בנוסף לדפוס האמירות הקבוע אשר פגע בדתו של התובע, כינתה השכנה את התובע כאדם שמשדל, עושק נוכל ושקרן, וכל זאת בנוכחות אחרים.

לפנייה ישירה אל עורך דין אבי אברהם לחץ/י כאן

עורך דינו של התובע, עו"ד אבי אברהם, הסביר את עוצמת הפגיעה בתובע בפני בית המשפט, כאשר הוא מתייחס לתפקידו החשוב, המקודש והמשמעותי של האדמו"ר בעיני חסידיו: "האדמו"ר הוא מנהיג החסידות, והוא נושא על כתפיו את עול הקהילה במסירות נפש, בכל תחום שהוא: כלכלי, חינוכי ועוד. האדמו"ר דואג לרווחת חסידיו ברוחניות ובגשמיות, ופועל במסירות להחזקת מוסדות הקהילה, מהמסד ועד הטפחות ממש".

עורך הדין אבי אברהם הוסיף ואמר, כי "האדמו"ר מלווה את חסידיו גם ביחידות, קשוב להם כמו אב רחום, מתווה, מסייע ומייעץ, ודלתו פתוחה בפניהם בכל עת ולכל עניין, וכל זאת, מתוך דאגה לחסידיו, ושלא על מנת לקבל פרס. לכן ניתן להבין שפגיעה באדמו”ר היא פגיעה ישירה בתובע, אורחות חייו כאדם דתי ופגיעה באמונתו."

בכתב ההגנה שהגישה השכנה, היא טענה שהתובע גרם לנזקים רבים בביתה, ובנוסף קנטר ורקם מזימה להקליט אותה בשעת כעסה.

לאחר הליך חקירות בן שלוש שעות, טענותיה של הנתבעת התבררו ככוזבות. משום כך, בית המשפט חייב את הנתבעת לשלם לתובע כ- 15,000 שקלים, בנוסף לשכר טרחה לעורך הדין והוצאות משפט בסך 5,500 ₪. בנוסף, חייב בית המשפט את התובעת לנסח התנצלות ולתלות אותה במקום בולט באזור מגוריה למשך שבוע שלם.

עו"ד אבי אברהם מסר בתגובה: "לעיתים, אנו רואים פסיקות בלשון הרע שמשרתות חלק מרצונותיו של התובע. בפסק דין זה, למעשה, יצא התובע כאשר כל שללו בידו כאשר הוא מקבל פיצוי הגון ובעיקר מנקה את שמו".

עורך דין אבי אברהם עוסק בגישור ובמשפט אזרחי ומסחרי. באדיבות אתר עורכי דין LawGuide

תביעת פיצויים לשון הרע עו"ד אבי אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד